Перспективи розвитку дистанційної освіти в контексті компетентнісного підход
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-072-077Ключові слова:
фахова підготовка, дистанційна освіта, розвиток фахової компетентності, удосконалення навчального процессу, компетентнісний підхід у вищій школіАнотація
У статті проаналізовані особливості впровадження дистанційної освіти в Україні та перспективи її розвитку у вітчизняному освітньому просторі. Розглядаються методичні особливості запровадження дистанційної освіти в контексті компетентнісного підходу.
Об’єкт дослідження – розвиток дистанційної освіти в Україні.
Метою даної статті є аналіз особливостей впровадження дистанційної освіти в Україні та визначення методичних умов організації дистанційної освіти в контексті компетентнісного підходу.
Проведений аналіз впровадження дистанційної освіти в Україні та світі дає можливість визначити причини інтенсивного розвитку дистанційної освіти. До них віднесено: зростання значення висококваліфікованих трудових ресурсів для економічного розвитку держави, збільшення темпів оновлення професійних знань, старіння населення та обмеженість фінансових ресурсів.
На підставі проведеного наукового пошуку та аналізу джерел з проблеми дослідження було окреслено перспективи розвитку дистанційного навчання в процесі підготовки фахівців у закладах в умовах компетентнісного підходу. Зокрема, до них віднесено: організацію самостійної роботи студентів та її контроль без значних затрат часу викладача, методичний супровід вивчення певної дисципліни, забезпечення розв’язання достатньої кількості тренувальних вправ щодо формування фахової компетентності без витрат аудиторних годин та забезпечення міждисциплінарної інтеграції в процесі фахової підготовки.
Перспективами подальших досліджень є обґрунтування та експериментальна перевірка педагогічних умов розробки дистанційних курсів з метою розвитку фахової компетентності студентів в процесі навчання в закладах вищої освіти.
Посилання
Andreev, A. A., & Soldatkyn, V. Y. (2002). Prykladnaia fylosofyia otkrыtoho obrazovanyia: pedahohycheskyi aspekt. Moskva : RYTs «Alfa» MHOPU.
Gurzhij, A. N., Dovgij, S. A., Kopejka, O. V., Polenyuk, S. P., Samsonov, V. V., & Strizhak, A. E. (2004). Distancionnoe obuchenie: Tekhnologicheskie platformy. Kyiv: Vyd-vo Kyivskoho Natsionalnoho un-tu kharchovykh tekhnolohii.
Klokar, N. (2012). Metodolohichni osnovy zaprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v systemi pidvyshchennia kvalifikatsii. Shliakh osvity, № 4 (46), S. 38–41.
Kontseptsiia rozvytku dystantsiinoi osvity v Ukraini (2000). Vziato z http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html
Novikov, Yu. L. (2013). Informatsiina tekhnolohiia stvorennia dystantsiinykh internet system navchannia. (Avtoref. kand. tekh. nauk). Natsionalnyi tekhnichnyi universytet Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», Kyiv.
Nurzhynska, A. V. (2018). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv zi zviazkiv z hromadskistiu v umovakh dystantsiinoi formy navchannia. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka, Kyiv.
Shunevych, B. I. (2006). Teoretychni osnovy dystantsiinoho navchannia: navchalnyi posibnyk. Lviv: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika».
Stefanenko, P. V. (2003). Teoretychni i metodychni zasady dystantsiinoho navchannia u vyshchii shkoli. (Dys. d–ra ped. nauk). Instytut pedahohiky i psykholohii profesiinoi osvity APN Ukrainy, Kyiv.
Zavalevskyi, Yu. (2015). Sutnist profesiinoho stanovlennia konkurentospromozhnoho vchytelia. Pedahohichni innovatsii: idei, realii, perspektyvy, vyp. 2, 110–115.
Zhuravlov, A. V. (2016). Rozvytok infrastruktury systemy dystantsiinoho navchannia derzhavnykh sluzhbovtsiv ta posadovykh osib mistsevoho samovriaduvannia v Ukraini. (Avtoref. dys. kand. nauk z derzh. uprav.). Natsionalna akademiia derzhavnoho upravlinnia pry prezydentovi Ukrainy, Kyiv.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 867