Забезпечення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти

  • Софія Дембіцька Вінницький національний технічний університет
  • Ірина Кобилянська Вінницький національний технічний університет
Ключові слова: якість, вища освіта, фахова підготовка, фахівці технічних спеціальностей, формування компетенцій, удосконалення навчального процесу

Анотація

У статті викладена інформація щодо особливостей та шляхів забезпечення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти. Зокрема, розглядається поняття «якість вищої освіти» та його особливості з урахуванням різних точок зору на даний об’єкт.

Об’єкт дослідження – напрямки покращення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти.

Метою даної статті є обґрунтування шляхів покращення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти з метою забезпечення розвитку фахової компетентності випускників інженерних спеціальностей.

Проблема забезпечення якості вищої освіти визначена низкою нормативних документів, зокрема законом України «Про вищу освіту», і набула широкого обговорення в наукових виданнях. Це пов’язано з тим, що система вищої освіти перебуває в стані активного реформування у напрямку, визначеному Болонською декларацією, з метою наближення до Європейських стандартів вищої освіти.

В статті здійснено аналіз публікацій щодо питання забезпечення якості освітнього процесу в закладах вищої технічної освіти та встановлено, що перспективними шляхами у цьому напрямку є стандартизація змісту вищої технічної освіти, запровадження компетентнісного підходу, інтеграція теоретичної та фахової підготовок, формування мотивації до самовдосконалення протягом усієї фахової діяльності й використання новітніх технологій та інновацій.

Перспективами подальших досліджень є розробка підходів як до цільового оцінювання якості освіти в цілому, так і для окремої групи зацікавлених сторін

Біографії авторів

Софія Дембіцька, Вінницький національний технічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Ірина Кобилянська, Вінницький національний технічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Посилання

Azgaldov, G. G., & Kostin, A. V. (2012). Kvalimetriya v vysshej shkole. Moskva: InformZnanie.

Anіlovska, G. YA., Marushko, N. S., & Tomanevich, L. M. (2006). Unіversitetska osvіta: navch. posіb. Lvіv: Magnolіya.

Babіn, І. (2011). Zabezpechennya yakostі vishchoї osvіti: єvropejs'kij, nacіonal'nij ta іnstitucіjnij rіvnі. Nauka і osvіta, № 1.

Vsesvіtnya deklaracіya pro vishchu osvіtu dlya HKHІ stolіttya. (1998).

Kostec'ka, M. (2017). Pіdvishchennya yakostі vishchoї osvіti yak chinnik rozvitku і modernіzacії zmіstu osvіtn'ogo procesu. Molod і rinok, № 1 (144).

Memorandum pro vishchu osvіtu Komіsії Єvropejs'kih spіvtovaristv. (1991).

Nіkolaєvskij, V. (2001) Socіologіchna osvіta v Ukraїnі: kriterії ta osvіtnі strategії dosyagnennya yakostі. Vzyato z http://www.sociology.kharkov.ua/docs/chten01/nick.doc.

Pro vishchu osvіtu, № 1556-VII. (2014).

Rodnenkova, N., & Korduba, YU. (2014). Proceduri uchastі studentіv u procesі zabezpechennya yakostі osvіti v unіversitetі. Lvіv: Vidavnictvo Kompanіya «Manuskript».

Sidorenko, N. (2016). Vnutrіshnє zabezpechennya yakostі vishchoї osvіti v Ukraїnі yak suspіlno-osvіtnіj prіoritet. Derzhavne upravlіnnya ta mіsceve samovryaduvannya, vip. 4 (31).

Sistemi upravlіnnya yakіstyu. Osnovnі polozhennya ta slovnik termіnіv (ISO 9000:2005, IDT): DSTU ISO 9000:2007 (2008).

The European Higher Education Area. Joint Declaration of the Ministers of Education. Bologna. 19 June. § P. 2. (1999).

Опубліковано
2018-12-26
Як цитувати
[1]
С. Дембіцька і І. Кобилянська, Забезпечення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти, ПБ, vol 3, № 2, с. 131-136, Груд 2018.
Розділ
Статті

Найчитабильні статті цього ж автора(ів)