Методологія впровадження симуляційних ігор під час вивчення дисципліни «Громадянська освіта»

Автор(и)

  • Наталя Ставнича Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-3015-5834
  • Світлана Нагорняк Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-5311-3303

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-065-070

Ключові слова:

симуляційні ігри, громадянська освіта, здобувачі освіти

Анотація

Стаття присвячена дослідженню та розробці методології впровадження симуляційних ігор як інноваційного методу навчання в контексті вивчення дисципліни «Громадянська освіта». У статті розглядаються переваги симуляційних ігор, їх роль у підвищенні активності та інтерактивності студентів, а також способи їх впровадження в освітній процес. Також надається аналіз практичних аспектів використання симуляційних ігор для досягнення цілої громадянської освіти та розвитку ключових компетенцій студентів.

Метою статті є обґрунтування методології впровадження симуляційних ігор під час вивчення дисципліни «Громадянська освіта».

Симуляційні ігри є потужним інструментом для підвищення якості навчання та підготовки студентів до активної громадянської участі. У статті розглядаються основні принципи впровадження симуляційних ігор у навчальний процес, а також їхні переваги, зокрема, по-перше, сприяють активному навчанню здобувачів освіти шляхом залучення їх до участі у вирішені реальних проблемних ситуацій. Учасники вирішують завдання, приймають рішення та взаємодіють між собою, що сприяє глибокому засвоєнню матеріалу. По-друге, стимулюють до критичного аналізу та оцінки інформації. Учасники приймають  обґрунтовані рішення, а це сприяє розвитку критичного мислення та аналітичних навичок. По-третє, учасники симуляційних ігор опановують навички ефективного спілкування, переконання та співпраці між собою. Це особливо важливо під час вивчення дисципліни «Громадянська освіта», де навички співпраці та обговорення є ключовими. По-четверте, створюють можливості для розробки сценаріїв, що відображають реальні ситуації та виклики в громадянському житті. Це дозволяє здобувачам освіти краще розуміти складні питання та приймати відповідні виважені та обґрунтовані рішення.

Біографії авторів

Наталя Ставнича, Вінницький національний технічний університет

аспірант кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Світлана Нагорняк, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

к. пед. н., доцент, доцент кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами

Посилання

Bai, S., Khiu, K.F., & Khuanh, B. (2020). Chy pokrashchuie heimifikatsiia rezultaty navchannia uchniv? Dokazy metaanalizu ta syntezu yakisnykh danykh v osvitnikh kontekstakh [Does gamification improve student learning outcomes? Evidence from meta-analysis and synthesis of qualitative data in educational contexts]. Ohliad osvitnikh doslidzhen. URL: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100322. [in Ukrainian].

Dicheva, D., Dichev, C., Agre, G., & Angelova, G. (2015). Gamification in education: Asystematic mapping study. Journal of educational technology & society, 18(3), 75-88.

Faiella, F., Rikkardi, M. (2015). Heimifikatsiia ta navchannia: ohliad problem i doslidzhen [Gamification and learning: A review of issues and research]. Zhurnal elektronnoho navchannia ta suspilstva znan, 11 (3), 13–21. URL: https://doi.org/10.20368/1971-8829/1072. [in Ukrainian].

Карр, К. M. (2012). The gamification of learning andinstruction: game-based methods and strategies fortraining and education. John Wiley & Sons..

Lee, J. J., & Hammer, J. (2011). Gamification in education: What, how, why bother? Academic exchange quarterly, 15(2), 146.

Pereiaslavska, S., & Smahina, O. (2019). Heimifikatsiia yak suchasnyi napriam vitchyznianoi osvity [Gamification as a modern direction of national education]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu, 250-260. [in Ukrainian].

Saienko, N. V., Novikova, Ye. B. (2019). Potentsial heimifikatsii yak suchasnoi osvitnoi tekhnolohii v umovakh ZVO [The potential of gamification as a modern educational technology in higher education]. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Chernihivskyi kolehium” imeni T. H. Shevchenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 5 (161), 187–191. Chernihiv: NUChK. [in Ukrainian].

Smiderle, R., Riho, S. Kh., Markes, L. B. ta in. (2020). Vplyv heimifikatsii na navchannia, zaluchennia ta povedinku studentiv na osnovi yikh osobystisnykh rysy [The impact of gamification on learning, engagement and behavior of students based on their personality traits]. Rozumne seredovyshche navchannia, 7, 3. URL: https://doi.org/10.1186/s40561-019-0098-x. [in Ukrainian].

Stavnycha, N. O. (2023). Zastosuvannia proiektyvnykh tekhnolohii v protsesi pidhotovky fakhivtsiv z mizhnarodnoho prava: intehratsiia interaktyvnosti ta motyvatsii [Application of projective technologies in the process of training specialists in international law: integration of interactivity and motivation]. Nauka i tekhnika sohodni. Seriia “Pedahohika”, 9(23), 460-475. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 97

Опубліковано

2023-10-27

Як цитувати

[1]
Н. Ставнича і С. Нагорняк, «Методологія впровадження симуляційних ігор під час вивчення дисципліни ‘Громадянська освіта’», ПедБез, вип. 7, вип. 1-2, с. 65–70, Жов 2023.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.