Штучний інтелект як інструмент підвищення ефективності дистанційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-1-031-036Ключові слова:
штучний інтелект, дистанційне навчання, підготовка фахівців, методи навчання, освітні технології, розвиток освітнього середовищаАнотація
З огляду на швидкий розвиток технологій та необхідність забезпечення якісної і доступної освіти для всіх, дослідження впливу ШІ на дистанційне навчання є надзвичайно актуальним і важливим для подальшого вдосконалення освітніх процесів у сучасному світі. У статті розглянуто питання підвищення ефективності дистанційного навчання за допомогою штучного інтелекту. Досліджено теоретичні та практичні підходи до використання ШІ для персоналізації навчального процесу, автоматизації оцінювання та підтримки студентів у режимі реального часу. Обґрунтовано важливість інтеграції ШІ в освітні платформи для підвищення доступності та якості освіти, особливо в умовах дистанційного навчання.
Проаналізовано вплив ШІ на навчальний процес, включаючи оптимізацію освітніх програм та зменшення навантаження на викладачів. Визначено ключові переваги використання ШІ в освіті, такі як індивідуалізація навчання, гнучкість у виборі методів викладання, а також підвищення мотивації студентів через інтерактивні інструменти.
Встановлено, що ефективне впровадження ШІ в освіту вимагає вирішення низки викликів, включаючи етичні та технічні аспекти, а також підготовку викладачів до роботи з новими технологіями. Перспективним напрямком подальших досліджень є дослідження можливості ШІ для підтримки студентів із обмеженими освітніми можливостями або тих, хто перебуває в умовах обмеженого доступу до традиційної освіти.
Посилання
Bearman, M., Ryan, J., & Ajjawi, R. (2022). Discourses of Artificial Intelligence in higher education: A critical literature review. Higher Education. https://doi.org/10.1007/s10734-022-00937-2
Crompton, H., & Burke, D. (2023). Artificial Intelligence in higher education: The state of the field. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1). https://doi.org/10.1186/ s41239-023-00392-8
Dembitska, S, Kobylianska, I, Kobylianskyi, O., & Kuzmenkо O. (2023). Training of Technical Specialties for Work Protection Professional Activity According to the Requirements of the Transdisciplinary Approach. Professional Pedagogics, 1(26), 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121
Metz, C. (2023). The Godfather of A.I.’ Leaves Google and Warns of Danger Ahead. URL: https:// www.nytimes.com/2023/05/01/technology/ai-google-chatbot-engineer-quits-hinton.html
Ouyang, F., Zheng, L., & Jiao, P. (2022). Artificial Intelligence in Online Higher Education: A systematic review of empirical research from 2011 to 2020. Education and Information Technologies, 27(6), 7893-7925. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10925-9
Ungerer, L., & Slade, S. (2022). Ethical Considerations of Artificial Intelligence in Learning Analytics in Distance Education Contexts. In P. Prinsloo, S. Slade, M. Khalil (Eds.), Learning Analytics in Open and Distributed Learning: Potential and Challenges. Singapore: Springer. https://doi.org/10.1007/978- 981-19-0786-9_8
Гончарова, І. П. (2023). Використання штучного інтелекту в професійній діяльності педагога: можливості та виклики в умовах цифрового освітнього середовища. Професійна діяльність педагога в умовах цифрового освітнього середовища: Матеріали міжрегіон. науково-практ. семінару, Біла Церква (27 квіт. 2023 р. 2023.), 28–33.
Драч, І., Петроє, О., Бородієнко, О., Регейло, І., Базелюк, О., Базелюк, Н., & Слободянюк, О. (2023). Використання штучного інтелекту у вищій освіті. Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство», 15, 66-82. https:// doi.org/10.31874/2520- 6702-2023-15-66-82
Ковачов, С., & Сичікова, Я. (2023). Поговори зі мною: діалог зі штучним інтелектом про використання його в навчанні та наукових дослідженнях. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка, (1), 43-55. https:// doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-43-55
Мар’єнко, М., & Коваленко, В. (2023). Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта, 38 (1), 48–53.
Мельник, А. В. (2023). Застосування штучного інтелекту в освітньому середовищі: потенціал та виклики. Розвиток педагогічної майстерності майбутнього педагога в умовах освітніх трансформацій: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (7 квітня 2023 р.), 250-253.
Шишкіна, М., & Носенко, Ю. (2023). Перспективні технології з елементами штучного інтелекту для професійного розвитку педагогічних кадрів. Фізико-математична освіта, 38(1), 66-71. https:// doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-1-010
Яценко, О. І. (2023). Технології штучного інтелекту: основні напрямки впровадження в освітній процес закладу вищої освіти. Scientific research in the modern world: Proceedings of XI International Scientific and Practical Conference, м. Toronto (24–26 серп. 2023 р.), 252–257.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 64
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.