Використання ділових ігор для підвищення ефективності вивчення дисципліни «Цивільний захист та охорона праці в галузі»
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-1-043-050Ключові слова:
ділова гра, навчальний процес, методики викладання, професійні знання, самостійна робота, критичне мислення, прийняття рішень, діяльність у колективіАнотація
В статті показано актуальність використання ділових ігор в навчальному процесі взагалі і під час вивчення такої дисципліни, як «Цивільний захист та охорона праці в галузі». Розглянуто можливі сценарії проведення ділових ігор та запропоновано стислий сценарій проведення ділової гри на тему «Організація і проведення заходів цивільного захисту на промислових об’єктах у надзвичайних ситуаціях».
Використання ділових ігор у навчальному процесі вітчизняних закладів вищої освіти дозволить стимулювати навчальну діяльність студентів як під час аудиторних занять, так і під час виконання самостійної роботи. Беручи участь у ділових іграх студенти зможуть отримувати додаткові знання не тільки завдяки викладачеві та самостійній роботі, а й з допомогою своїх колег та одногрупників. Така співпраця дозволятиме студентам розвивати практичні навички, пов’язані не лише з аналізом та розв’язанням задач в межах окремої дисципліни, а й розвивати уміння вирішувати комплексні задачі, що містять в собі завдання з різних сумісних дисциплін і напрямків навчання. До того ж така діяльність сприятиме розвитку комунікативних і креативних властивостей студента як особистості та майбутнього працівника та, відповідно, сприятиме набуттю досвіду індивідуальної роботи й роботи у складі групи чи колективу. Ще одним напрямом індивідуального розвитку студента в таких умовах буде набуття вміння критично мислити, висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору і, відповідно, захищати зайняту позицію.
СПИСОК ПОСИЛАНЬ
Атаманова, Р. И., & Толстой Л. Н. (2008). Деловая игра: сущность, методика конструирования и проведения. Москва: Высшая школа.
Змиевская, Е. В. (2003). Учебная деловая игра в организации самостоятельной работы студентов. Москва: МПГУ.
Кобилянський, О. В. (2012). Теоретико-методичні основи навчання безпеки життєдіяльності студентів економічних спеціальностей у вищих навчальних закладах. Вінниця: ВНТУ.
Кобилянський, О. В., Дембіцька, С. В., & Кобилянська, І. М. (2014). Теоретичні засади формування компетенцій з безпеки життєдіяльності у студентів економічних спеціальностей. Вінниця: ВНТУ.
Никитина, Н. Н., Железнякова, О. М., & Петухов, М. А. (2002). Основы профессионально-педагогической деятельности. Москва: Мастерство.
Сакевич, В. Ф., & Томчук, М. А. (2004). Організація і проведення рятувальних та інших невідкладних робіт в осередку ураження. Вінниця: ВНТУ.
Трайнев, В. А. (2002). Деловые игры в учебном процессе. Методология разработки и практика проведения. Москва: Издательский дом «Дашков и К».
Посилання
Atamanova, R. Y., & Tolstoi L. N. (2008). Delovaia ihra: sushchnost, metodika konstruirovanyia i provedenyia. Moskva: Vusshaia shkola.
Kobylianskyi, O. V. (2012). Teoretyko-metodychni osnovy navchannia bezpeky zhyttiediialnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Vinnytsia: VNTU.
Kobylianskyi, O. V., Dembitska, S. V., & Kobylianska, I. M. (2014). Teoretychni zasady formuvannia kompetentsii z bezpeky zhyttiediialnosti u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei. Vinnytsia: VNTU.
Nykytyna, N. N., Zhelezniakova, O. M., & Petukhov, M. A. (2002). Osnovu professyonalno-pedahohycheskoi deiatelnosti. Moskva: Masterstvo.
Sakevych, V. F., & Tomchuk, M. A. (2004). Orhanizatsiia i provedennia riatuvalnykh ta inshykh nevidkladnykh robit v oseredku urazhennia. Vinnytsia: VNTU.
Trainev, V. A. (2002). Delovue ihru v uchebnom protsesse. Metodolohiia razrabotky i praktyka provedeniia. Moskva: Izdatelskyi dom «Dashkov y K».
Zmyevskaia, E. V. (2003). Uchebnaia delovaia ihra v orhanyzatsii samostoiatelnoi rabotu studentov. Moskva: MPHU.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 1212