Штучний інтелект як інструмент підвищення ефективності дистанційного навчання

Автор(и)

  • Віталіна Пугач Вінницький навчально-науковий інститут економіки https://orcid.org/0000-0002-1653-7473

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-1-031-036

Ключові слова:

штучний інтелект, дистанційне навчання, підготовка фахівців, методи навчання, освітні технології, розвиток освітнього середовища

Анотація

З огляду на швидкий розвиток технологій та необхідність забезпечення якісної і доступної освіти для всіх, дослідження впливу ШІ на дистанційне навчання є надзвичайно актуальним і важливим для подальшого вдосконалення освітніх процесів у сучасному світі. У статті розглянуто питання підвищення ефективності дистанційного навчання за допомогою штучного інтелекту. Досліджено теоретичні та практичні підходи до використання ШІ для персоналізації навчального процесу, автоматизації оцінювання та підтримки студентів у режимі реального часу. Обґрунтовано важливість інтеграції ШІ в освітні платформи для підвищення доступності та якості освіти, особливо в умовах дистанційного навчання.

Проаналізовано вплив ШІ на навчальний процес, включаючи оптимізацію освітніх програм та зменшення навантаження на викладачів. Визначено ключові переваги використання ШІ в освіті, такі як індивідуалізація навчання, гнучкість у виборі методів викладання, а також підвищення мотивації студентів через інтерактивні інструменти.

Встановлено, що ефективне впровадження ШІ в освіту вимагає вирішення низки викликів, включаючи етичні та технічні аспекти, а також підготовку викладачів до роботи з новими технологіями. Перспективним напрямком подальших досліджень є дослідження можливості ШІ для підтримки студентів із обмеженими освітніми можливостями або тих, хто перебуває в умовах обмеженого доступу до традиційної освіти.

Біографія автора

Віталіна Пугач, Вінницький навчально-науковий інститут економіки

к. пед. н., доцент кафедри правознавства і гуманітарних дисциплін

Посилання

Bearman, M., Ryan, J., & Ajjawi, R. (2022). Discourses of Artificial Intelligence in higher education: A critical literature review. Higher Education. https://doi.org/10.1007/s10734-022-00937-2

Crompton, H., & Burke, D. (2023). Artificial Intelligence in higher education: The state of the field. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1). https://doi.org/10.1186/ s41239-023-00392-8

Dembitska, S, Kobylianska, I, Kobylianskyi, O., & Kuzmenkо O. (2023). Training of Technical Specialties for Work Protection Professional Activity According to the Requirements of the Transdisciplinary Approach. Professional Pedagogics, 1(26), 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121

Metz, C. (2023). The Godfather of A.I.’ Leaves Google and Warns of Danger Ahead. URL: https:// www.nytimes.com/2023/05/01/technology/ai-google-chatbot-engineer-quits-hinton.html

Ouyang, F., Zheng, L., & Jiao, P. (2022). Artificial Intelligence in Online Higher Education: A systematic review of empirical research from 2011 to 2020. Education and Information Technologies, 27(6), 7893-7925. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10925-9

Ungerer, L., & Slade, S. (2022). Ethical Considerations of Artificial Intelligence in Learning Analytics in Distance Education Contexts. In P. Prinsloo, S. Slade, M. Khalil (Eds.), Learning Analytics in Open and Distributed Learning: Potential and Challenges. Singapore: Springer. https://doi.org/10.1007/978- 981-19-0786-9_8

Гончарова, І. П. (2023). Використання штучного інтелекту в професійній діяльності педагога: можливості та виклики в умовах цифрового освітнього середовища. Професійна діяльність педагога в умовах цифрового освітнього середовища: Матеріали міжрегіон. науково-практ. семінару, Біла Церква (27 квіт. 2023 р. 2023.), 28–33.

Драч, І., Петроє, О., Бородієнко, О., Регейло, І., Базелюк, О., Базелюк, Н., & Слободянюк, О. (2023). Використання штучного інтелекту у вищій освіті. Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство», 15, 66-82. https:// doi.org/10.31874/2520- 6702-2023-15-66-82

Ковачов, С., & Сичікова, Я. (2023). Поговори зі мною: діалог зі штучним інтелектом про використання його в навчанні та наукових дослідженнях. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка, (1), 43-55. https:// doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-43-55

Мар’єнко, М., & Коваленко, В. (2023). Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта, 38 (1), 48–53.

Мельник, А. В. (2023). Застосування штучного інтелекту в освітньому середовищі: потенціал та виклики. Розвиток педагогічної майстерності майбутнього педагога в умовах освітніх трансформацій: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (7 квітня 2023 р.), 250-253.

Шишкіна, М., & Носенко, Ю. (2023). Перспективні технології з елементами штучного інтелекту для професійного розвитку педагогічних кадрів. Фізико-математична освіта, 38(1), 66-71. https:// doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-1-010

Яценко, О. І. (2023). Технології штучного інтелекту: основні напрямки впровадження в освітній процес закладу вищої освіти. Scientific research in the modern world: Proceedings of XI International Scientific and Practical Conference, м. Toronto (24–26 серп. 2023 р.), 252–257.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 30

Опубліковано

2024-07-25

Як цитувати

[1]
В. Пугач, «Штучний інтелект як інструмент підвищення ефективності дистанційного навчання», ПедБез, вип. 9, вип. 1, с. 31–36, Лип 2024.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають