Освіта в Україні під час війни: сучасні проблеми та майбутні рішення
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-2-080-085Ключові слова:
війна, освіта, формат навчання, інновації, можливості розвитку, міжнародні партнери, обмеженість ресурсівАнотація
Військовий конфлікт в Україні дестабілізував майже усі сфери суспільного життя. Освіта виявилась однієї з найуразливіших галузей, оскільки ще не повністю стабілізувалась після глобальної пандемії. Перед навчальними закладами постало завдання щодо пристосування до загроз та обмежень і гарантування безпеки, надійності та доступності освіти в найскладніших умовах.
Усвідомлення особливостей впливу війни на людину та адаптація до середовища, в якому зараз знаходиться кожен українець стають початком для вирішення проблем та напрямком розвитку українського суспільства. Сучасні науковці та експерти стикаються з величезною кількістю проблем в області вирішення державних проблем, менеджменту та проблем освіти. Одними з найбільших є короткостроковість та нестабільність, можливість використання та запровадження досвіду інших країн. Незважаючи на існуючі перешкоди, українська освіта досягне значного покращення після випробувань сьогодення, ставши поштовхом для відновлення можливостей кожного громадянина держави та основою прогресу і розвитку української нації, фундаментом її майбутнього.
Посилання
Guerre Ukraine – Russie: Pourquoi tant détudiants africains et indiens étaient dans le pays – BBC News Afrique. BBC News Afrique. URL: https://www.bbc.com/afrique/region-60605584. [in French].
Kohut, U., Sikora, O., & Vdovychyn, T. (2022). Vyklyky navchannia ta vykladannia v umovakh viiny [Challenges of learning and teaching in the conditions of war]. Molod i rynok, 6, 83–88. [in Ukrainian].
Kvitko, N., Khrenova, V., & Zakharina, M. (2024). Inkliuzyvne navchannia ta zmenshennia kvalifikatsiinoho rozryvu v umovakh viiny [Inclusive education and reducing the skills gap in wartime]. Akademichni vizii, 27, 1–13. [in Ukrainian].
Osvita v umovakh voiennoho stanu: vyklyky, rozvytok, povoienni perspektyvy [Education under martial law: challenges, development, post-war prospects]. Informatsiino-analitychnyi zbirnyk Ministerstva nauky i osvity Ukrainy. URL: http://Informanalytic.zbirnOsvita.v.umovah.voyennogo.stanuvykl.rozv.povoyen.perspekt. [in Ukrainian].
Pietsch, M., Tulowitzki, P., & Cramer, C. (2022). Innovating teaching and instruction in turbulent times: The dynamics of principals’ exploration and exploitation activities. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s10833-022-09458-2. [in English].
Shevchuk, H. Y. (2021). Dystantsiine navchannia u vyshchii shkoli: perevahy, nedoliky, perspektyvy [Distance learning in higher education: advantages, disadvantages, prospects]. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy, 2(79), 205–209. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/34659/ShevchukH.pdf?sequence=1&isAllowed=y. [in Ukrainian].
Yurii, R. F., Bohuta, V. M., & Nahorniak, S. V. (2022). Efektyvnist dystantsiinoi osvity v umovakh viiny [Effectiveness of distance education in war conditions]. Perspektyvy ta innovatsii nauky, 8(13), 338–345. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/2001/2001. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 9
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.