Особливості формування професійної компетентності майбутніх фахівців машинобудівної галузі під час вивчення теми «Безпечне конструювання високошвидкісних шпиндельних вузлів на пневматичних опорах»
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-142-150Ключові слова:
підготовка фахівців машинобудівної галузі, професійна компетентність, технічне мислення, безпека праціАнотація
У статті здійснено аналіз процесу навчання студентів машинобудівної галузі. Встановлено, що серед професійних компетенцій для успішної професійної діяльності технічного фахівця особливе місце займає інженерне мислення. Метою статті є аналіз особливостей формування професійної компетентності майбутніх фахівців машинобудівної галузі під час вивчення теми «Безпечне конструювання високошвидкісних шпиндельних вузлів на пневматичних опорах». Вивчення цієї теми передбачає набуття студентами знань і умінь проектування ефективних і безпечних елементів механічного обладнання. В першу чергу наголос робиться на безпеці машин та механізмів для металообробки, які проектуються. Цим обумовлена пропозиція застосовувати для шпиндельних вузлів пневматичні опори, які призначені для високошвидкісних верстатів підвищеної точності та дозволяють підвищити жорсткість і технологічні можливості шпинделя при його високому коефіцієнті корисної дії та задовольняють вимоги електро-, вибухо- і пожежобезпеки, що дозволяє сформувати у студентів культуру безпеки, яка є визначальною при формуванні професійної компетентності. Вважаємо, що запропонована методика розрахунку пневматичних опор з потрібною статичною стійкістю її положення рівноваги забезпечує ефективне та безпечне їхнє використання, а також формує у майбутніх фахівців технічне мислення та професійну компетентність. Крім того, зазначена методика формування технічного мислення під час вивчення теми про безпечне конструювання високошвидкісних шпиндельних вузлів на пневматичних опорах, в умовах скорочення часу на підготовку майбутніх фахівців машинобудівної галузі, дозволяє перейти від репродуктивного навчання до пошукового.
Посилання
Boyatzis, R., Goleman, D., & Rhee, K. In Bar-On, R. & Parker, J.D.A. (eds.). (2000). Clustering competence in emotional intelligence: insights from the emotional competence inventory (ECI) [Handbook of emotional intelligence]. San Francisco: Jossey-Bass. P. 343–362.
Dembitska, S. V., & Kobylianska, I. M. (2018). Zabezpechennia yakosti fakhovoi pidhotovky v tekhnichnykh zakladakh vyshchoi osvity. Pedahohika bezpeky, 2, 131–136.
Dembitska, S. V. (2019a). Analiz istorychnoho dosvidu orhanizatsii fakhovoi pidhotovky studentiv mashynobudivnykh spetsialnostei. Pedahohika bezpeky, 4(1), 1–6. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-001-006
Dembitska, S. V. (2019b). Rozvytok pratseokhoronnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv mashynobudivnykh spetsialnostei: monohrafiia. Vinnytsia: VNTU.
Derzhspozhyvstandart Ukrainy. (2005). Bezpechnist mashyn. Pryntsypy otsiniuvannia ryzyku (EN 1050:1996, IDT): DSTU EN 1050:2003 (Natsionalnyi standart Ukrainy).
Dobrovolskij, G. G., & Kryachek, V. S. (1983). Primenenie opor s gazovoj smazkoj v shpindelyah i povorotnyh stolah dlya stankov sverhvysokoj tochnosti. Issledovanie i primenenie opor skol'zheniya s gazovoj smazkoj: Vsesoyuznoe koordinacionnoe soveshchanie: tezisy dokl. (s. 57). Vinnica: b. v.
Fedorynenko, D., Sapon, S., & Boyko, S. (2018). Accuracy of spindle units with hydrostatic bearings. SCImago Journal Rank (SJR): 0.243. Source Normalized Impact per Paper (SNIP) 2018: 0.615. 10 (2), 117–124. DOI 10.1515/ama-2016-0019.
Fedotov, V. O., & Vishtak, I. V. (2016). Rozrakhunok kharakterystyk hazovoho pidvisu zi zminnym zovnishnim droselem pry skladnii nespivvisnosti. Visnyk «KhPI»: Temat. Vyp.: Tekhnolohii v mashynobuduvanni. Kharkiv: NTU «KhPI». № 5 (1177). S. 21–24.
Figueroa-Rodríguez, B., Figueroa-Sandoval, B., & Figueroa-Rodríguez, K. A. (2012). Competence training in higher education: the case of the technological master “Prestación De Servicios Profesionales” from The Colegio De Postgraduados (México). Procedia – Social and Behavioral Sciences. No. 46. P. 2389–2393. URL: doi: 10.1016/j.sbspro.2012.05.490.
Guihua, H., Jianying, L., Yuhong, D., & Junpeng, S. (2009). Control Method of Heavy Hydrostatic Thrust Bearing. Intelligent Human-Machine Systems and Cybernetics 2009. IHMSC '09. International Conference on. Vol. 2. Pp. 62–65. DOI: 10.1109/ICAL.2008.4636314.
Hoffmann, T. (1999). The meanings of competency. Journal of European Industrial Training. Vol. 23.6. P. 275–285.
Hutmacher, W. (1997). Key competencies in Europe: Report #DECS/SE/Sec-(96)-43 of the Symposium [«A Secondary Education for Europe Project». Berne, Switzerland], (27-30.03.1996). Strasbourg: Council for Cultural Cooperation.
Hyland, T. (2001). Book review of Competency Based Education and Training: A World Perspective by A. Arguelles and A. Gonczi. Journal of Vocational Education and Training. Vol. 53.3. P. 487–490.
Kobylianskyi, O. V., Dembitska, S. V., & Kobylianska, I. M. (2014). Teoretychni zasady formuvannia kompetentsii z bezpeky zhyttiediialnosti u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei: monohrafiia. Vinnytsia: VNTU.
Kobylianskyi, O. V., & Dembitska, S. V. (2018a). Rozvytok profesiinoi kultury fakhivtsiv tekhnichnoho profiliuiu. Problemy ta innovatsii v pryrodnycho-matematychnii, tekhnolohichnii i profesiinii osviti: zbirnyk materialiv VII-yi Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi onlain-internet konferentsii: za zah. red. M. I. Sadovoho (s. 51–52). Kropyvnytskyi: RVV TsDPU im. V. Vynnychenka.
Kobylianskyi, O. V., & Dembitska, S. V. (2018b). Sutnist ta osoblyvosti profesiinoi kultury fakhivtsiv tekhnichnoho profiliu. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Vyp. 173 (ch. 2). 120–122. Kropyvnytskyi: RVV TsDPU im. V. Vynnychenka.
Kobylianskyi, O. V., & Dembitska, S. V. (2018c). Samoosvitnia diialnist studentiv tekhnichnykh spetsialnostei yak pedahohichna problema. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii «Tendentsii ta perspektyvy rozvytku nauky i osvity v umovakh hlobalizatsii»: zb. nauk. prats. Vyp. 42. 258–260. Pereiaslav-Khmelnytskyi: DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody».
Kudryavcev, T. V. (1975). Psihologiya tekhnicheskogo myshleniya. Moskva: Pedagogika.
Lozano, J. F., Boni, A., Peris, J., & Hueso, A. (2012). Competencies in Higher Education: A Critical Analysis from the Capabilities Approach. Journal of Philosophy of Education. No. 46. P. 132–147.McClelland, D. C. (2004). Testing for competence rather than for intelligence. American Psychologist. P. 28. URL: http://www.lichaoping.com/wp-content/ap7301001.pdf.
Pinegin, S. V., Orlov, A. V., & Tabachnikov, Yu. B. (1984). Precizionnye opory kacheniya i opory s gazovoj smazkoj. Spravochnik. Moskva: Mashinostroenie.
Pinegin, S. V., Tabachnikov, Yu. B., & Sinenkov, I. E. (1982). Staticheskie i dinamicheskie harakteristiki gazostaticheskih opor. Moskva: Nauka.
Rothwell, William J., & Graber, Jim M. (2010). Competency-Based Training Basics. New York: ASTD.
Shejnberg, S. A., Zhed, V. P., & Shisheev, M. D. (1969). Opory skolzheniya s gazovoj smazkoj. Moskva: Mashinostroenie.
Tabachnikov, YU. B., Shevchenko, A. V., & Stepanchuk, V. I. (1981). Issledovanie i optimizaciya radialnyh gazostaticheskih podshipnikov s prodolnymi kanavkami s uchetom uglovoj zhestkosti. Mashinovedenie, 2, 100–107.
Verbickij, A. A. (1992). Aktivnoe obuchenie v vysshej shkole: kontekstnyj podhod: metod. posobie. Moskva: Vysshaya shkola.
Vіshtak, І. V. (2015). Perevagi vikoristannya pіdshipnikіv z gazovim mashchennyam. Vіsnik mashinobuduvannya ta transportu, 1, 9–13.
Xiaodong, Y., Yanqin, Z., Junpeng, S., Chao, Y., Bo, W., Zhimin, S. … Changqing, Y. (2009). Simulation Research on Gap Flow of Circular Cavity Multi-pad Hydrostatic Thrust Bearing. Intelligent Human-Machine Systems and Cybernetics 2009. IHMSC '09. International Conference on. Vol. 2. Pp. 41–44. DOI: 10.1109/IHMSC.2009.136.
Zhed, V. P., Pinegin, S. V., & Tabachnikov, Yu. B. (1977). Primenenie v promyshlennosti opor s gazovoj smazkoj. Stanki i instrument, 12, 1–3.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 207