Використання комп’ютерних технологій для активізації самостійної роботи студентів з теоретичної механіки
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-049-054Ключові слова:
самостійна робота, теоретична механіка, статика, комп’ютерні технологіїАнотація
У статті обґрунтовано необхідність самостійної роботи у студентів. Наведено приклад використання комп`ютерних технологій і програм для активізації та оптимізації їх роботи.
Метою статті є обґрунтування наведеної методики використання комп’ютерних технологій і програм для активізації та оптимізації їх самостійної роботи з теоретичної механіки.
Головна мета вищої освіти є формування зі студента спеціаліста який здатний до розвитку і освоєння нових знань відповідно до вимог сучасності. Тобто майбутній спеціаліст повинен не тільки засвоювати знання, а і творчо їх застосувати, уміти ставити нові проблеми, аналізувати варіанти їх виконання і знаходити вірні оптимальні результати. При самостійній роботі мета кожного завдання повинна бути осмислена, тобто для виконання завдання студенти спираються на свої знання, предметні вміння, досвід в вивченні даної дисципліни, а також уміння користуватися методами навчання. В процесі самостійної роботи студент може: засвоїти теоретичний матеріал з даної дисципліни; закріпити знання теоретичного матеріалу практичним шляхом (виконання розрахунково-графічних робіт (РГЗ), контрольних робіт (КР) тощо); використовувати отримані знання та практичні знання для аналізу ситуації та відпрацювання правильного рішення, для формування власної позиції, теорії, моделі. Тому самостійна робота студента лежить в основі освітнього процесу і формує такі риси особистості, як: самостійність; творче відношення до праці; відповідальність; вміння планувати роботу; вміння вибирати спосіб (способи) найбільш швидкого і раціонального розв’язання поставленої проблеми (задачі); вміння швидко і якісно вносити корективи в процесі виконання та аналізувати виконану роботу і будувати шляхи подальшої праці.
Необхідно наголосити, що самостійна робота виконується в вищому навчальному закладі, гуртожитку, домашніх умовах, обчислювальному центрі без безпосередньої участі викладача. Але при виконанні роботи студент спирається на свої знання, уміння, досвід з дисципліни, який отримує під керівництвом викладача.
Посилання
Ohorodnikov, V. A., Fedotov, V. O., Pankevych, O. D., Hubanov, A. V., & Fedotova, I. V. (2013). Teoretychna mekhanika. Statyka. Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv [Theoretical mechanics. Statics. Organization of students' independent work]: navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: VNTU. [in Ukrainian].
Pryiatelchuk, V. O., Ryndiuk, V. I., & Fedotov, V. O. (2005). Teoretychna mekhanika. Statyka. Rozrakhunkovo-hrafichni ta kontrolni zavdannia [Theoretical mechanics. Statics. Calculation-graphic and control tasks]: navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: VNTU. [in Ukrainian].
Pavlovskyi, M. A. (2002). Teoretychna mekhanika [Theoretical mechanics]. Pidruchnyk. Kyiv. Tekhnika. [in Ukrainian].
Kuzo, I. V., Zinko, Ya. A., Vankovych, N. M., Vekeryk, V. I., Tsidylo, I. V., Levchuk, K. H., Tishchenko, L. M., Shpachuk, V. P., & Burlaka, V. V. (2017). Teoretychna mekhanika [Theoretical mechanics]. Pidruchnyk. Kharkiv, «Folio». [in Ukrainian].
Petrov, O., Slabkyi, A., Vishtak, I., & Kozlov, L. (2020). Mathematical Modeling of the Operating Process in LS Hydraulic Drive Using MatLab GUI Tools. Lecture Notes in Mechanical Engineering, 52–62. [in English].
Kukhar, V. V., Anishchenko, O. S., & Vishtak, I. V (2022). Simulation Facets in Theory and Technology of Superplastic Forming. Monograph. LAP LAMBERT Academic Publishing. Dodo Books Indian Ocean Ltd. And Omni Scriptum S.R.L Publishing group. ISBN: 978-620-5-51152-7p. [in English].
Fedotov, V. O., Vishtak, I. V., & Molodetska, T. I. (2017). Teoretychna ta prykladna mekhanika. (Tekhnichna mekhanika). Samostiina ta indyvidualna robota studentiv. Chastyna 1 [Theoretical and applied mechanics. (Technical Mechanics) Independent and individual work of students. Part 1]: navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: VNTU. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 70
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.