Проєктування освітніх ігор як шлях до самовиховання та самовдосконалення здобувачів вищої освіти

Автор(и)

  • Наталя Ставнича Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-3015-5834
  • Ірина Кобилянська Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-3430-5879

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-044-050

Ключові слова:

освітні ігри, самовиховання, самовдосконалення, здобувачі вищої освіти

Анотація

У статті розглядається доцільність використання гейміфікації в закладах вищої освіти, з метою покращення якості освіти в цілому та сприяння самовихованню та самовдосконалення здобувачів вищої освіти. Пояснюється ідея проєктування освітніх ігор здобувачами вищої освіти для розвитку навиків самовихованню, критичного мислення, креативного сприйняття та творчих навичок. Автори аналізують роль та значення освітніх ігор для формування та прєктування навичок самовиховання та самовдосконалення.

Мета статті полягає в обґрунтування доцільності використання освітніх ігор як засобу самовиховання та самовдосконалення здобувачів вищої освіти.

Визначена роль самовиховання в професійному самовдосконаленні майбутніх фахівців, розкриті фактори, що сприяють самовдосконаленню, обґрунтувана актуальність та ефективність методів самовиховання. Сучасні освітні технології роблять процес створення освітніх ігрор простішим та ефективнішим. Для того щоб створити освітню гру-вікторину чи гру-симуляцію достатньо розробити сюжет, геймплей та використати онлайн-застосунок. Врахуючи різноманітних методики для гейміфікації в освітньому середовищі, створення освітніх ігор може бути здійснене як викладачами, так і студентами. Наведено приклад використання освітньої гри в контексті самовиховання здобувачів вищої освіти. Результати досліджень можуть бути корисними для педагогів, які цікавляться інноваційними методами організації освітнього процесу та підтримки особистісного зростання здобувачів вищої освіти у ЗВО.

Біографії авторів

Наталя Ставнича, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

доктор філософії (PhD), провідний фахівець відділу освітніх інновацій 

Ірина Кобилянська, Вінницький національний технічний університет

к. пед. н., доцент, доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Посилання

Breslavska, A. (2012). Formuvannia kultury dozvillia studentiv zasobamy pozaaudytornoi proiektnoi diialnosti [Formation of students' leisure culture by means of extracurricular project activities]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 5 (2), 7–13. [in Ukrainian].

Dembitska, S. V., Kobylianska, I. M., & Puhach, S. S. (2020). Vdoskonalennia orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv ZVO za umov dystantsiinoho formatu navchannia [Improving the organization of independent work of students of higher education institutions under the conditions of distance education]. Naukovyi visnyk MDU. Seriia «Pedahohika ta psykholohiia», 2 (6), 9–19. [in Ukrainian].

Dembitska S., Kobylianskyi O., & Puhach V. (2022). Improvement of the procedure of the professional competence evaluation of the students of technical specialties. Modern Science – Moderni veda, 3, 53-60. [in English].

Dembitska S., Kobylyanska I., Kobylianskyi O., & Puhach V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43. [in English].

Dembitska S., Kobylianskyi O., Kobylyanska I., Rysynets N., & Kovtonyuk M. (2022). Information technology for organization of the ascerting stage of pedagogical experiment. Modern Science – Moderni veda, 2, 157-165. [in English].

Dembitska S., Kobylyanska I., Kobylianskyi O., Tatarchuk V., & Pugach S. (2022). Method of the assessment of the professional competence formation. Modern Science – Moderni veda, 4, 31-41. [in English].

Dembitska S., Kobylianskyi O., Kobylyanska I., Pugach S., & Akimova O. (2022). Methodology and information formation of professional competency of the specialists in the system of postgraduate education. Modern Science – Moderni veda, 5, 77-87. [in English].

Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1. [in English].

Liashenko, A. (2017). Shist krokiv do heimifikatsii navchannia (iz prykladamy) [Six steps to gamification of learning (with examples)]. URL: https://ain.ua/2017/12/06/6-krokiv-do-gejmifikaci%D1%97-navchannya. [in Ukrainian].

Lokshyna, O. I. (2004). Stanovlennia ta rozvytok monitorynhu yakosti osvity: svitovyi vymir [Formation and development of education quality monitoring: global dimension]. Monitorynh yakosti osvity: svitovi dosiahnennia ta ukrainski perspektyvy; za zah. red. O. I. Lokshynoi. (S. 28-39). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Miastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of Students’ Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 899. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-51979-6_21. [in English].

Maslow, A. (1954) Motivation and Personality, Harper & Row, New York. [in English].

Nahorniak, S. V. (2022). Innovatsiini tendentsii rozvytku suchasnoi pedahohichnoi osvity [Innovative trends in the development of modern pedagogical education]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, 9(11), 158-166. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-9(11)-158-166. [in Ukrainian].

Piekhota, O. M. 2000. Osobystisno-oriientovana osvita i tekhnolohii [Personal-oriented education and technologies]. Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy. (S. 274-297). Kyiv. [in Ukrainian].

Rogers, S. R. (1980) Foundations of the person-centered approach. In A way of being. Boston: Houghton Mifflin. [in English].

Stavnycha, N., & Nahorniak, S. (2023). Metodolohiia vprovadzhennia symuliatsiinykh ihor pid chas vyvchennia dystsypliny «Hromadianska osvita» [Methodology of implementation of simulation games during the study of the discipline "Civic Education"]. Pedahohika bezpeky, 7(1-2), 65–70. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-065-070. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Sto porad uchytelevi [One hundred tips for the teacher]. Vybrani tvory: u 5-ty t. T. 2. Kyiv: Rad. shkola. [in Ukrainian].

Zahorodnii, S. P., Nahorniak, S. V., & Stavnycha, N. O. (2024). Heimifikatsiia na urokakh hromadianskoi osvity: vid teorii do praktychnoi realizatsii [Gamification in civic education lessons: from theory to practical implementation]. Visnyk nauky ta osvity, 1(19), 863-875. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-1(19)-863-875. [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2001). Tekhnolohizatsiia osvity yak istorychna neperervnist [Technologization of education as a historical continuity]. Neperervna profesiina osvita, 1, 73−85. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 16

Опубліковано

2024-03-20

Як цитувати

[1]
Н. Ставнича і І. . Кобилянська, «Проєктування освітніх ігор як шлях до самовиховання та самовдосконалення здобувачів вищої освіти», ПедБез, вип. 8, вип. 1-2, с. 44–50, Бер 2024.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають