Педагогічна компетентність як необхідна складова професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей

Автор(и)

  • Марина Мястковська Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0003-0427-6664
  • Ірина Кобилянська Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-3430-5879

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-030-035

Ключові слова:

фахова підготовка, професійна освіта, педагогічна компетентність, фахівці технічних спеціальностей, удосконалення навчального процесу, компетентнісний підхід у вищій школі

Анотація

У статті розглянуто актуальну проблему формування педагогічної компетентності як необхідної складової професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Розглянуто різні аспекти процесу формування досліджуваної компетентності, включаючи її структуру, компоненти та методи формування. Наголошено, що успіх у технічних галузях не обмежується лише технічними навичками, а також вимагає від фахівців здатності ефективно комунікувати, навчати та співпрацювати з іншими. Дослідження вказує на важливість розвитку педагогічної компетентності у студентів технічних спеціальностей для підготовки кваліфікованих фахівців, які зможуть успішно впроваджувати свої знання і навички у педагогічній та професійній діяльності.

Обґрунтовано методи та підходи до формування педагогічної компетентності студентів технічних спеціальностей. Автори надають практичні рекомендації для навчальних закладів щодо інтеграції педагогічної підготовки у навчальні програми та методики навчання студентів технічних спеціальностей. Встановлено важливість мотивації для професійного росту, формування інтегративних навичок та зв'язку між навчальним змістом та практичною діяльністю. Окреслюється роль методичного забезпечення та сучасних інформаційно-комп'ютерних технологій у процесі навчання. Висвітлено важливість педагогічної компетентності як ключового елемента успішної підготовки майбутніх фахівців у галузі технічних спеціальностей та вказує на необхідність постійного розвитку цієї компетентності протягом всього життя для досягнення високої професійної ефективності.

Перспективи подальших досліджень будуть спрямовані організацію педагогічного експерименту для встановлення дієвості запропонованих педагогічних умов

Біографії авторів

Марина Мястковська, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

к. пед. н., старший викладач кафедри комп’ютерних наук

Ірина Кобилянська, Вінницький національний технічний університет

к. пед. н., доцент, доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Посилання

Ahapova, M. O., & Melnychenko, O. O. (2009). Napriamky udoskonalennia pedahohichnoi pidhotovky studentiv inzhenernykh spetsialnostei. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, 24–25. URL: http://library.uipa.edu.ua/library/ Left_menu/Zbirnuk/24-25/Ahapova.doc. [in Ukrainian].

Bilyk, V. V. (2010). Sutnist i struktura profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy, 25, 219–225. [in Ukrainian].

Dembitska, S.V. (2018). Formuvannia pedahohichnoi kultury fakhivtsiv mashynobudivnykh spetsialnostei v ramkakh STEM-osvity. Aktualni aspekty rozvytku STEM-osvity u navchanni pryrodnycho-naukovykh dystsyplin: zbirnyk materialiv I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, m.Kropyvnytskyi, 16-17 travnia 2018 / za zah.red. O.S.Kuzmenko, V.V.Fomenka. Kropyvnytskyi: Lotna akademiia NAU, 2018 (40-44). [in Ukrainian].

Dembitska, S.V., & Kobylianska, I.M. (2018). Formuvannia pedahohichnoi kultury fakhivtsiv inzhenernykh spetsialnostei. Pedahohika bezpeky. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal, 3 (1), 51-56. [in Ukrainian].

Dembitska, S.V., & Kobylianskyi, O.V. (2018). Struktura pedahohichnoi kultury fakhivtsiv mashynobudivnykh spetsialnostei. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika i psykholohiia, 55, 73–77. [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (red.) (2008). Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter. [in Ukrainian].

Mirshuk, O. Ye. (2015). Formuvannia pedahohichnoi kompetentnosti u fakhivtsiv nepedahohichnykh spetsialnostei: poniatiino-terminolohichnyi aspekt. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky, 1(38), 173-188. [in Ukrainian].

Mitiashkina, T. Yu. (2013). Aspekty formuvannia profesiino-zmistovnoho komponenta kompetentnosti studenta inzhenernykh spetsialnostei. URL: http://www.rusnauka.com/6_PNI_2013/Pedagogica/2_125380.doc.htm. [in Ukrainian].

Parzhnytskyi, O. (2016). Pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh tokariv u fakhovo-oriientovanomu osvitnomu seredovyshchi. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia: pedahohichni nauky, 1 (3), 127–141. [in Ukrainian].

Petruk, V. A. (2006). Teoretyko-metodolohichni zasady formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv tekhnichnykh spetsialnostei u protsesi vyvchennia fundamentalnykh dystsyplin: monohrafiia. Vinnytsia: UNIVERSUM, 2006. [in Ukrainian].

Skvortsova, S. O. (2009). Profesiina kompetentnist vchytelia : zmist poniattia. Nauka i osvita, 4, 93-96. [in Ukrainian].

Skibina, O. V. (2012). Sutnist ta struktura profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 1 (48), 150–157. [in Ukrainian].

Kholkovska, I. L. (red) (2017). Profesiino-pedahohichna kompetentnist vykladacha vyshchoho navchalnoho zakladu: navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: TOV «Nilan LTD». [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 38

Опубліковано

2023-10-27

Як цитувати

[1]
М. Мястковська і І. Кобилянська, «Педагогічна компетентність як необхідна складова професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей», ПедБез, вип. 7, вип. 1-2, с. 30–35, Жов 2023.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають