Формування педагогічної культури фахівців інженерних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-1-051-056Ключові слова:
педагогічна культура, професійна підготовка, фахівці технічних спеціальностей, формування компетенцій, удосконалення навчального процесуАнотація
У статті викладена інформація щодо особливостей формування педагогічної культури фахівців інженерних спеціальностей в процесі професійної підготовки. Зокрема, розглядається поняття «педагогічна культура» та його особливості з урахуванням специфіки професійної підготовки майбутніх інженерів.
Об’єкт дослідження – активізація пізнавальної діяльності студентів закладів вищої освіти технічного спрямування в процесі фахової підготовки з метою формування педагогічної культури.
Метою даної статті є обґрунтування етапів та шляхів формування педагогічної культури інженерів в процесі професійної підготовки.
Професійна діяльність інженерів тягне за собою необхідність педагогічного спілкування та взаємодії в колективі з метою вирішення професійних завдань. Проте, незважаючи на значний інтерес науковців до проблем, пов’язаних з професійною підготовкою випускників технічних університетів, залишаються до сьогодні не повністю розкритими питання формування педагогічних компетенцій у студентів технічних спеціальностей.
Показано, що одним з ефективних шляхів взаємодії в колективі є набуття навичок педагогічного спілкування ще на етапі підготовки фахівця-інженера. Відповідно, завдання вищої освіти – підготувати фахівців, які матимуть навички педагогічного спілкування, володітимуть методами аналізу і прогнозування виникнення конфліктів, а також будуть розбиратися в особливостях їх уникнення в процесі професійної діяльності.
Перспективи подальших досліджень полягають у детальній розробці методики формування педагогічної культури інженерів з урахуванням особливостей їх професійної діяльності.
СПИСОК ПОСИЛАНЬ
Вербицкий, А. А. (1991). Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. Москва: Высшая школа.
Гринькова, М. В. (1998). Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспекти). Харків: Основа.
Лозова, В. І. (Ред.). (2006). Лекції з педагогіки вищої школи. Харків: ОВС.
Пономарьов, О. С. (2012). Культура професійної діяльності в системі категорій педагогіки вищої школи. Теорія і практика управління соціальними системами, 4, 84-91.
Ризз, Г. И. (1995). Размышления о педагогической деятельности, культуре, мастерстве. Педагогика, 4, 114-116.
Сидоренко, Т. Д. (2001). Дидактичні основи формування педагогічної культури майбутнього вчителя. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Криворізький державний педагогічний університет, Кривий Ріг.
Сухомлинський, В. О. (1977). Вибрані твори (Т. 4). Київ : Радянська школа.
Ягупов, В. В. (2002). Педагогіка. Київ: Либідь.
Посилання
Hrynkova, M. V. (1998). Formuvannia pedahohichnoi kultury maibutnoho vchytelia (teoretychnyi ta metodychnyi aspekty). Kharkiv: Osnova.
Lozova, V. I. (Red.). (2006). Lektsii z pedahohiky vyshchoi shkoly. Kharkiv: OVS.
Ponomarov, O. S. (2012). Kultura profesiinoi diialnosti v systemi katehorii pedahohiky vyshchoi shkoly. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy, 4, 84-91.
Rizz, G. I. (1995). Razmyshleniya o pedagogicheskoj deyatel'nosti, kulture, masterstve. Pedagogika, 4, 114-116.
Sydorenko, T. D. (2001). Dydaktychni osnovy formuvannia pedahohichnoi kultury maibutnoho vchytelia. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Kryvorizkyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet, Kryvyi Rih.
Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Vybrani tvory (T. 4). Kyiv : Radianska shkola.
Verbickij, A. A. (1991). Aktivnoe obuchenie v vysshej shkole: kontekstnyj podhod. Moskva: Vysshaya shkola.
Yahupov, V. V. (2002). Pedahohika. Kyiv: Lybid.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 1002