Аналіз історичного досвіду організації фахової підготовки студентів машинобудівних спеціальностей

  • Софія Дембіцька Вінницький національний технічний університет
Ключові слова: фахова підготовка, підготовка фахівців машинобудівної галузі, формування компетенцій, удосконалення навчального процессу, історичний розвиток процесу фахової підготовки

Анотація

У статті проаналізовані етапи розвитку фахової підготовки працівників машинобудівної галузі. Розглядаються методичні особливості забезпечення цього процесу та їх вдосконалення на кожному з етапів її розвитку.

Об’єкт дослідження – історичний розвиток процесу фахової підготовки майбутніх спеціалістів машинобудівної галузі.

Метою даної статті є аналіз особливостей підготовки майбутніх фахівців машинобудівної галузі з моменту її виникнення дотепер. Такий аналіз здійснено з метою виокремлення позитивних та негативних моментів на кожному з розглядуваних етапів для окреслення шляхів вдосконалення процесу підготовки майбутніх машинобудівників.

Аналіз історичного досвіду підготовки фахівців машинобудівної галузі показує, що пошуки ефективних методів і засобів відбувалися завжди. За два століття практики підготовки майбутніх машинобудівників на теренах України навчання змінилося із суто теоретичного до теоретико-практичного. В процесі еволюції вищої школи відкидалися ті методичні підходи, які не приносили очікуваного результату.

В статті здійснено аналіз публікацій щодо питання фахової підготовки майбутніх машинобудівників та визначено, що шляхами його вдосконалення є стандартизація змісту підготовки майбутніх машинобудівників (шляхом затвердження стандартів вищої освіти України), врахування вимог компетентнісного підходу, формування мотивації до самовдосконалення та самоосвіти працівників машинобудівної галузі протягом усієї фахової діяльності й використання новітніх технологій та інновацій.

Перспективами подальших досліджень є розробка методичного забезпечення підготовки майбутніх фахівців машинобудівних спеціальностей на основі компетентнісного підходу.

Біографія автора

Софія Дембіцька, Вінницький національний технічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Посилання

Alyeksyeyev, O. M. (2012). Teoretichni i metodichni osnovi zastosuvannya tehnologij distancijnogo navchannya disciplin profesijnoyi i praktichnoyi pidgotovki studentiv mashinobudivnih specialnostej. Institut informacijnih tehnologij i zasobiv navchannya NAPN Ukrayini, Kiyiv.

Andrus, O. (2011). Suchasni aspekti profesijnoyi pidgotovki studentiv u tehnichnih universitetah. Problemi pidgotovki suchasnogo vchitelya, № 4 (Ch. 2), 283–294.

Bogolib, T. M. (2003). Principi upravlinnya vuzom. Kiyiv : Znannya.

Bucko, M. I., & Kiparenko, V. G. (1994). Derzhavnij universitet «Lvivska politehnika» 1844–1994. Lviv: Vid-vo Derzh. un-tu «Lvivska politehnika».

Fomina, M.V. (2005). Strukturuvannya zmistu psihologo-pedagogichnoyi pidgotovki majbutnih inzheneriv mashinobudivnogo profilyu. (Avtoref. kand. ped. nauk). Vinnickij derzhavnij pedagogichnij universitet im. M. Kocyubinskogo, Vinnicya.

Ignatyuk, O. A. (2009). Formuvannya gotovnosti majbutnogo inzhenera do profesijnogo samovdoskonalennya: teoriya i praktika: monografiya. Harkiv: NTU «HPI».

Koncepciya Derzhavnoyi cilovoyi programi rozvitku profesijno-tehnichnoyi osviti v Ukrayini na 2011–2020 roki. Kolegiya Ministerstva osviti i nauki Ukrayini: 25 chervnya 2010 r.

Krupskij, Ya. V. (2012). Rozvitok sistemi Maple u navchanni vishoyi matematiki majbutnih inzheneriv-mehanikiv. (Avtoref. kand. ped. nauk). Institut informacijnih tehnologij i zasobiv navchannya NAPN Ukrayini, Kiyiv.

Nehaj, V. V. (2016). Zbutova diyalnist pidpriyemstv silskogospodarskogo mashinobuduvannya: teoriya ta praktika: monografiya. Melitopol: vidavnictvo MDPU im. Bogdana Hmelnickogo.

Nikolayenko, V. I. (Red.). (2010). Nacionalnij tehnichnij universitet «Harkivskij politehnichnij institut»: istoriya rozvitku, 1885–2010. Harkiv: NTU.

Titova, O. A. (2016). Istoriko-pedagogichnij analiz problemi pidgotovki vitchiznyanih inzheneriv dlya silskogo gospodarstva. Naukovo-pedagogichnij zhurnal «Molod i rinok», № 7 (138), 49–54.

Yuhno, O. I. (2014). Diyalnist politehnichnih VNZ ukrayini u drugij polovini HH stolittya: chinniki ta etapi. Visnik Zhitomirskogo derzhavnogo universitetu. Pedagogichni nauki, Vipusk 6 (78), 237-242.

Zgurovskij, M. Z., Ilchenko, M. Yu., & Konstantinov, V. O. (1999). Osnovni etapi rozvitku Nacionalnogo tehnichnogo universitetu Ukrayini «Kiyivskij politehnichnij institut». Nauka ta naukoznavstvo, № 2, 106–112.

Zinovev, S. I. (1975). Uchebnyj process v sovetskoj vysshej shkole. Moskva: Vysshaya shkola.

Zubec, M. V. (Red.). (2006). Silske gospodarstvo Ukrayini – vid minulogo do sogodennya (T. 4). Kiyiv: NNC «Institut agrarnoyi ekonomiki».

Опубліковано
2019-08-28
Як цитувати
[1]
С. Дембіцька, Аналіз історичного досвіду організації фахової підготовки студентів машинобудівних спеціальностей, ПБ, vol 4, № 1, с. 1-6, Сер 2019.
Розділ
Статті