Забезпечення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-2-131-136Ключові слова:
якість, вища освіта, фахова підготовка, фахівці технічних спеціальностей, формування компетенцій, удосконалення навчального процесуАнотація
У статті викладена інформація щодо особливостей та шляхів забезпечення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти. Зокрема, розглядається поняття «якість вищої освіти» та його особливості з урахуванням різних точок зору на даний об’єкт.
Об’єкт дослідження – напрямки покращення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти.
Метою даної статті є обґрунтування шляхів покращення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти з метою забезпечення розвитку фахової компетентності випускників інженерних спеціальностей.
Проблема забезпечення якості вищої освіти визначена низкою нормативних документів, зокрема законом України «Про вищу освіту», і набула широкого обговорення в наукових виданнях. Це пов’язано з тим, що система вищої освіти перебуває в стані активного реформування у напрямку, визначеному Болонською декларацією, з метою наближення до Європейських стандартів вищої освіти.
В статті здійснено аналіз публікацій щодо питання забезпечення якості освітнього процесу в закладах вищої технічної освіти та встановлено, що перспективними шляхами у цьому напрямку є стандартизація змісту вищої технічної освіти, запровадження компетентнісного підходу, інтеграція теоретичної та фахової підготовок, формування мотивації до самовдосконалення протягом усієї фахової діяльності й використання новітніх технологій та інновацій.
Перспективами подальших досліджень є розробка підходів як до цільового оцінювання якості освіти в цілому, так і для окремої групи зацікавлених сторін
Посилання
Azgaldov, G. G., & Kostin, A. V. (2012). Kvalimetriya v vysshej shkole. Moskva: InformZnanie.
Anіlovska, G. YA., Marushko, N. S., & Tomanevich, L. M. (2006). Unіversitetska osvіta: navch. posіb. Lvіv: Magnolіya.
Babіn, І. (2011). Zabezpechennya yakostі vishchoї osvіti: єvropejs'kij, nacіonal'nij ta іnstitucіjnij rіvnі. Nauka і osvіta, № 1.
Vsesvіtnya deklaracіya pro vishchu osvіtu dlya HKHІ stolіttya. (1998).
Kostec'ka, M. (2017). Pіdvishchennya yakostі vishchoї osvіti yak chinnik rozvitku і modernіzacії zmіstu osvіtn'ogo procesu. Molod і rinok, № 1 (144).
Memorandum pro vishchu osvіtu Komіsії Єvropejs'kih spіvtovaristv. (1991).
Nіkolaєvskij, V. (2001) Socіologіchna osvіta v Ukraїnі: kriterії ta osvіtnі strategії dosyagnennya yakostі. Vzyato z http://www.sociology.kharkov.ua/docs/chten01/nick.doc.
Pro vishchu osvіtu, № 1556-VII. (2014).
Rodnenkova, N., & Korduba, YU. (2014). Proceduri uchastі studentіv u procesі zabezpechennya yakostі osvіti v unіversitetі. Lvіv: Vidavnictvo Kompanіya «Manuskript».
Sidorenko, N. (2016). Vnutrіshnє zabezpechennya yakostі vishchoї osvіti v Ukraїnі yak suspіlno-osvіtnіj prіoritet. Derzhavne upravlіnnya ta mіsceve samovryaduvannya, vip. 4 (31).
Sistemi upravlіnnya yakіstyu. Osnovnі polozhennya ta slovnik termіnіv (ISO 9000:2005, IDT): DSTU ISO 9000:2007 (2008).
The European Higher Education Area. Joint Declaration of the Ministers of Education. Bologna. 19 June. § P. 2. (1999).
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 365