Забезпечення міжпредметної інтеграції дисциплін в процесі підготовки фахівців механічної інженерії
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-123-130Ключові слова:
фахова підготовка, підготовка фахівців машинобудівної галузі, формування компетенцій, удосконалення навчального процесу, міжпредметна інтеграціяАнотація
В статті проаналізовані особливості використання міжпредметної інтеграції в процесі підготовки фахівців у закладах вищої освіти. Визначені його переваги та можливі недоліки, які виникають в процесі її реалізації.
Об’єкт дослідження – процес фахової підготовки майбутніх спеціалістів машинобудівної галузі.
Метою даної статті є визначення шляхів забезпечення міжпредметної інтеграції фахових дисциплін та дисциплін безпекового циклу в процесі підготовки майбутніх фахівців машинобудівної галузі.
На підставі аналізу науково-методичної літератури було визначено рівні міжпредметної інтеграції (міжпредметні зв’язки, дидактичний синтез та створення нових дисциплін) та визначені методичні особливості на кожному з наведених рівнів.
Були конкретизовані принципи реалізації міжпредметної інтеграції, зокрема такі, як свободи вибору (надання можливості студенту самостійного пошуку інформації та прийняття відповідального рішення); відвертості (формування розуміння того, що більшість реальних виробничих завдань не має однозначної відповіді і наслідки залежать від прийнятого рішення працівника); діяльності (освоєння знань, умінь, навичок через активну діяльність студентів) та встановлення зворотного зв’язку.
На основі узагальнення власного педагогічного досвіду та теоретичних пошуків були окреслені напрямки реалізації міжпредметної інтеграції у фаховій підготовці майбутніх працівників машинобудівної галузі.
Перспективами подальших досліджень є розробка методичного забезпечення міжпредметної інтеграції фахових дисциплін та дисциплін безпекового циклу в процесі підготовки майбутніх фахівців машинобудівних спеціальностей.
Посилання
Berulava, M. N. (1994). Integracionnye processy v obrazovanii. Integraciya soderzhaniya obrazovaniya v pedvuze: sb. nauchn. trudov. Bijsk: NIC BiGPI, 3–93.
Boix-Mansilla, V., & Lenoir, Y. (2010). Interdisciplinarity in United States Schools: Past, Present, and Future. Issues in Integrative Studies, 28, 1–2.
Burilova, S. Yu. (2001). Mezhpredmetnaya integraciya v uchebnom processe tekhnicheskogo vuza. (Dis. kand. ped. nauk). Novosibirskij gosudarstvennyj pedagogicheskij universitet, Novosibirsk.
Dembitska, S. V., & Kobylianskyi, O. V. (2014). Pedahohichni umovy vykorystannia internet-tekhnolohii u protsesi vyvchennia bezpeky zhyttiediialnosti. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy: zb. nauk. pr. Kyiv-Vinnytsia: TOV firma «Planer», vyp. 38, 310–315.
Jacobs, H. H. (1989). Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Kliebard, H. M. (1992). Forging the American Curriculum. Essays in Curriculum History and Theory. New York, NY-London: Routledge.
Kobylianskyi, O. V. (2009a). Mizhpredmetni zviazky ta osoblyvosti vykladannia bezpeky zhyttiediialnosti bakalavram ekonomichnoho spriamuvannia. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 6, 114-120.
Kobylianskyi, O. V. (2009b). Osoblyvosti orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv pry vyvchenni bezpeky zhyttiediialnosti. Osvita Donbasu, 5(136), 34–42.
Kobylianskyi O. V. (2010). Vyvchennia bezpeky zhyttiediialnosti pry pidhotovtsi bakalavriv ekonomichnoho spriamuvannia. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika, 1, 243–250.
Kobylianskyi, O. V. (2013). Kompetentnisnyi pidkhid do vyvchennia dystsyplin tsyklu bezpeky zhyttiediialnosti u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Seriia: Pedahohichni nauky. Lutsk: SNU imeni Lesi Ukrainky, 7(256), 43–48.
Kobylianskyi, O., & Dembitska, S. (2014). Vykorystannia internet-tekhnolohii u protsesi vyvchennia bezpeky zhyttiediialnosti. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka, vyp. 132, 61–65.
Kobylianskyi, O. V., Dembitska, S. V., & Kobylianska, I. M. (2014). Teoretychni zasady formuvannia kompetentsii z bezpeky zhyttiediialnosti u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei: monohrafiia. Vinnytsia: VNTU.
Kobylianskyi, O. V., & Kobylianska, I. M. (2014). Bezpeka zhyttiediialnosti: navch. posibnyk. Vinnytsia: VNTU.
Kolomiiets, D. I. (2001). Intehratsiia znan z pryrodnycho-matematychnykh i spetsialnykh dystsyplin u profesiinii pidhotovtsi uchytelia trudovoho navchannia. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). In-t pedahohiky i psykholohii prof. osvity APN Ukrainy, Kyiv.
Kozlovska, I. M., & Lytvyn, A. V. (2001). Intehratsiia ta nastupnist u rozvytku navchalnoho znannia: metodolohichnyi aspekt. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka: zb. nauk. prats, ch. 2, 177–183.
Peshkova, V. E. (1998). Pedagogika. Ch. 3: Tekhnologii razvivayushchego obucheniya. Majkop: Izd-vo AGU.
Lenoir, Y., & Klein, J. (2010). Interdisciplinarity in Schools: A Comparative View of National Perspectives. Issues in Integrative Studies, 28, 1–33.
Perkins, D.N. (1991). Educating for insight. Educational Leadership, 49(2), 4–8.
Votinceva, M. V. (2012). Integrirovannoe obuchenie inostrannomu yazyku kak uslovie formirovaniya professionalnoj mobilnosti ekonomistov. (Dis. kand. ped. nauk). Blagoveshchenskij gosudarstvennyj pedagogicheskij universitet, Blagoveshchensk.
Yves Lenoir, Abdelkrim Hasni (2016). Interdisciplinarity in Primary and Secondary School: Issues and Perspectives. Creative Education, Vol. 7, 16. DOI: 10.4236/ce.2016.716233.
Zverev, I. D., & Maksimova, V. N. (1981). Mezhpredmetnye svyazi v sovremennoj shkole. Moskva: Pedagogika.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 424