Система цінностей як основа взаєморозуміння в роботі зі стейкхолдерами в ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-2-100-106Ключові слова:
стейкхолдери, система цінностей, якість освіти, освітні інновації, удосконалення освітнього процесу, ефективність комунікації зі стейкхолдерамиАнотація
Стаття присвячена дослідженню ролі системи цінностей у забезпеченні взаєморозуміння між закладами вищої освіти та їх стейкхолдерами. У сучасних умовах трансформації освітнього середовища, глобалізації та цифровізації, ЗВО зіштовхуються із зростаючими вимогами до якості освіти, прозорості управління та соціальної відповідальності. Для досягнення цих цілей важливим є формування спільної ціннісної основи, яка сприяє гармонізації інтересів усіх зацікавлених сторін: студентів, викладачів, роботодавців, урядових структур та громадськості. Проаналізовано основні аспекти ціннісного підходу, зокрема його значення для ефективної комунікації, подолання культурних і соціальних бар’єрів, а також створення сприятливого середовища для розвитку партнерських відносин. Окрему увагу приділено етичному аспекту, адже прозорість, чесність і взаємоповага є фундаментальними принципами, які формують позитивний імідж ЗВО та забезпечують його конкурентоспроможність на освітньому ринку.
Розглядаються також виклики, що виникають у взаємодії зі стейкхолдерами, зокрема різноманітність інтересів і пріоритетів учасників освітнього процесу. Запропоновано шляхи подолання цих труднощів шляхом адаптації управлінських підходів на основі спільної системи цінностей.
Подальші дослідження будуть спрямовані на детальне емпіричне вивчення механізмів впливу системи цінностей на взаємодію ЗВО зі стейкхолдерами, з особливим акцентом на ролі лідерства у формуванні та просуванні цих цінностей.
Посилання
Androshchuk, I. V., & Androshchuk, I. P. (2020). Spivpratsia zakladiv vyshchoi osvity iz steikkholderamy yak umova pidvyshchennia efektyvnosti pidhotovky maibutnikh pedahohiv [Cooperation of higher education institutions with stakeholders as a condition for increasing the effectiveness of training future teachers]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka, 29 (2), 215–226. https://doi.org/ 10.32626/2309-9763.2020-296.
Balan, V.H., & Kozlenko, A.S. (2023). Formuvannia stratehii vzaiemodii zi steikkholderamy doslidnytskoho universytetu na osnovi teorii nechitkykh mnozhyn [Formation of a strategy for interaction with stakeholders of a research university based on fuzzy set theory]. Prychornomorski ekonomichni studii, 79, 57-69.
Biriukova, O. V., & Strohyi, V. P. (2023). Vzaiemodiia zakladiv vyshchoi osvity zi steikkholderamy yak cotsialne partnerstvo [Interaction of higher education institutions with stakeholders as a social partnership]. Akademichni studii. Seriia «Pedahohika», (4), 93-99. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.4.14.
Chan, G. (2021), Stakeholder Management Strategies: The Special Case of Universities. International Education Studies, 14 (7), 12–26. https://doi.org/10.5539/ies.v14n7p12.
Hevko, I. V., & Borysov, V. V. (2020). Vzaiemodiia steikkholderiv iz zakladamamy vyshchoi osvity v umovakh optymizatsii osvitnoho protsesu [Interaction of stakeholders with higher education institutions in the context of optimizing the educational process]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho, 3, 57-63. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2020-3-57–63.
Korneshchuk, V. (2020). Spivrobitnytstvo zi steikkholderamy yak peredumova yakosti vyshchoi osvity [Cooperation with stakeholders as a prerequisite for the quality of higher education]. Naukovyi visnyk MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, 1 (68), 127–132. https://doi.org/10.33310/2518-7813-2020-68-1-127-132.
Kukhorska, L. V. (2020). Rynok osvitnikh posluh v Ukraini: realii ta perspektyvy [The market of educational services in Ukraine: realities and prospects]. Sotsialno-pravovi studii, 3 (9), 184–191. https://doi.org/10.32518/2617-4162-2020-3-184-191.
Labanauskis, R., & Ginevičius, R. (2017). Role of stakeholders leading to development of higher education services. Engineering Management in Production and Services, 9 (3) 3, 63–75. https://doi.org/10.1515/emj-2017-0026.
Motsna, I. V. (2019). Problemy rozvytku sotsialnoho partnerstva v Ukraini ta shliakhy yikh vyrishennia [Problems of social partnership development in Ukraine and ways to solve them]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, 25 (1), 166–170.
Nechitailo, I., Boriushkina, O., & Nazarkin, P. (2022). Steikgolder-menedzhment yak instrument sotsialnoho partnerstva u sferi vyshchoi osvity [Stakeholder management as a tool of social partnership in the sphere of higher education]. Naukovo-teoretychnyi almanakh Hrani, 25(2), 72-81. https://doi.org/10.15421/172226.
Piskurska, H. V. (2019). Steikkholderskyi pidkhid u zabezpechenni yakosti vyshchoi osvity [Stakeholder approach in ensuring the quality of higher education]. Visti: vseukrainskyi naukovyi zbirnyk. Seriia: Pedahohyka, psykholohiia i sotsiolohiia, 1(24). https://doi.org/10.31474/2077-6780-2019-1-69-77.
Zapsha, H., & Sedov, V. (2024). Steikkholdery ta yikh vzaiemodiia iz zakladamy vyshchoi osvity pry pidhotovtsi kadriv vyshchoi kvalifikatsii dlia ahrarnoho sektora ekonomiky [Stakeholders and their interaction with higher education institutions in the training of highly qualified personnel for the agricultural sector of the economy]. Bulletin of Sumy National Agrarian University, 1 (97), 53-59. https://doi.org/10.32782/bsnau.2024.1.9.
Zhehus, O.V (2018). Kliuchovi steikkholdery zakladu vyshchoi osvity na haluzevomu rynku skhidna Yevropa: ekonomika [Key stakeholders of a higher education institution in the industry market of Eastern Europe: economics]. Biznes ta upravlinnia, 4 (15), 170-171.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 7
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.