Вплив кiлькісного складу навчальних груп на успішність студентів з дисципліни безпека життєдіяльності та основ охорони праці під час підготовки фахівців радіотехнічного профілю

Автор(и)

  • Олег Березюк Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2020-5-1-052-058

Ключові слова:

середня успiшність, основи охорони праці, безпека життєдіяльності, підготовка фахівців, радіотехнічний профіль

Анотація

У статті наводяться результати актуального дослідження з метою визначення залежності середніх навчальних показників від кількості студентів у групі при вивченні дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці»  під час підготовки майбутніх радіотехнічних спеціалістів. За експериментальну базу при проведенні досліджень залежності навчальної успішності від кількості студентів у групі при вивченні дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» під час підготовки майбутніх фахівців-радіотехніків було використано Вінницький національний технічний університет. Дослідження проводилось окремо в академічних групах з різним кількісним складом, де студенти отримували оцінки за 100-бальною шкалою з дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» .

У дослідженні використовувався метод регресійного аналізу результатів одновимірних експериментів та інших парних залежностей з вибором найкращого типу функції із шістнадцяти найпоширеніших варіантів за критерієм максимального значення коефіцієнта кореляції. Регресія проводилась на основі перетворень лінеаризації, які дають змогу звести нелінійну залежність до лінійної. Визначення коефіцієнтів рівнянь регресії проводилось методом найменших квадратів із використанням розробленої комп’ютерної програми «RegAnaliz», яка захищена свідоцтвом про реєстрацію авторських прав на твір. Побудовано графічну залежність середньої успішності від кількості студентів у підгрупі при вивченні дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці»  під час підготовки майбутніх фахівців-радіотехніків, що дозволяє наочно проілюструвати цю залежність та показати достатнє зближення теоретичних результатів з фактичними даними.

В результаті досліджень було встановлено, що зі збільшенням кількості студентів у групі середня успішність знижується за гіперболічним законом, що підтверджує необхідність поділу великих груп на підгрупи під час виконання лабораторних та практичних занять при вивченні дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці». Крім того, з метою кращого засвоєння матеріалу та підвищення середньої навчальної успішності доцільно виконувати лабораторні роботи з цієї дисципліни в командах не більше 5 студентів.

Біографія автора

Олег Березюк, Вінницький національний технічний університет

к. т. н., доцент, доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Посилання

Bereziuk, O. V. (2014). Vstanovlennia rehresii parametriv zakhoronennia vidkhodiv ta potreby v ushchilniuvalnykh mashynakh na osnovi kompiuternoi prohramy «RegAnaliz» [Regression of waste disposal parameters and the need for sealing machines based on the computer program "RegAnaliz"]. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 1, 40-45. [in Ukrainian].

Bereziuk, O. V. (2016). Zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii pid chas vyvchennia studentamy dystsyplin tsyklu bezpeky zhyttiediialnosti [The use of computer technology in the study of life cycle disciplines by students]. Pedahohika bezpeky, 1, 6-10. [in Ukrainian].

Bereziuk, O. V. (2018). Optymizatsiia mizhpredmetnykh zviazkiv pry formuvanni kompetentsii z bezpeky u fakhivtsiv radiotekhnichnoho profiliu [Optimization of interdisciplinary links in the formation of safety competencies in radio engineering professionals]. Pedahohika bezpeky, 2, 95-101. [in Ukrainian].

Chorna, O. H. (2017). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v intehrovanomu kursi bezpeky zhyttiediialnosti ta okhorony pratsi dlia maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Information and communication technologies in the integrated course of life safety and labor protection for future technology teachers]. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia pedahohichna, 23, 158-162. [in Ukrainian].

Dzhyhyrei, V. S., & Zhytetskyi, V. Ts. (2000). Bezpeka zhyttiediialnosti: navchalnyi posibnyk [Life safety: textbook]. (3-ye, dopovnene). Lviv: Afisha. [in Ukrainian].

Haichenko, V. A., & Koval, H. M. (2002). Osnovy bezpeky zhyttiediialnosti liudyny [Fundamentals of human safety]. Kyiv: MAUP.

Khomiuk, I. V. (2012). Systema formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh inzheneriv mashynobudivnoi haluzi. (Avtoref. dys. dokt. ped. nauk) [The system of formation of professional mobility of future engineers of the machine-building industry. (Author's dissertation. Doctor of Pedagogical Sciences)]. Natsionalnyi universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, Kyiv. [in Ukrainian].

Kobylianskyi, O. V. (2009). Mizhpredmetni zviazky ta osoblyvosti vykladannia bezpeky zhyttiediialnosti bakalavram ekonomichnoho spriamuvannia [Interdisciplinary links and features of teaching life safety to bachelors in economics]. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 6, 114-120. [in Ukrainian].

Kovalchuk, L., & Kohut, I. (2008). Mizhpredmetni zviazky u protsesi vyvchennia khimii v zahalnoosvitnii shkoli [Interdisciplinary links in the process of studying chemistry in secondary school]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Ceriia pedahohichna, 23, 80-89. [in Ukrainian].

Kremechek, H. A. (2006). Metodolohichni aspekty vykladannia bezpeky zhyttiediialnosti v navchalnykh zakladakh [Methodological aspects of teaching life safety in educational institutions]. Problemy osvity, 49, 85-89. [in Ukrainian].

Lytvyn, A. (2019). Suchasni problemni pytannia vykladannia dystsyplin, poviazanykh z bezpekoiu liudyny u ZVO Ukrainy [Modern problematic issues of teaching disciplines related to human security in the Free Economic Zone of Ukraine]. Society. Document. Communication, 6/2, 134-150. [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy. (2011). Typova navchalna prohrama normatyvnoi dystsypliny «Bezpeka zhyttiediialnosti» dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv [Typical curriculum of the normative discipline "Life Safety" for higher education institutions]. Kyiv: MONMSU. [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy. (2011). Typova navchalna prohrama normatyvnoi dystsypliny «Osnovy okhorony pratsi» dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv [Typical curriculum of the normative discipline "Fundamentals of labor protection" for higher education institutions]. Kyiv: MONMSU. [in Ukrainian].

Nemov, R. S. (1998). Psykholohyia. V 3 kn.: ucheb. dlia stud. vyssh. ped. ucheb. zaved. Kn. 3: Psykhodyahnostyka. Vvedenye v nauchnoe psykholohycheskoe yssledovanye s elementamy matematycheskoi statystyky [Psychology. In 3 books: textbook. for students. higher ped. textbook head. Book 3: Psychodiagnostics. Introduction to scientific psychological research with elements of mathematical statistics]. Moskva: Humanyt. yzd. tsentr VLADOS. [in Ukrainian].

Pashkevych, K. L., Tretiakova, L. D., & Prokopenko, I. D. (2019). Yevropeiska kontseptsiia pidhotovky fakhivtsiv z pytan bezpeky [European concept of training of safety specialists]. Materialy II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Enerhozberezhennia ta promyslova bezpeka: vyklyky ta perspektyvy». Kyiv: TOV «Osnova». [in Ukrainian].

Pistun, I. P., Pishcheniuk, V. F., & Berezovetskyi, A. P. (1999) Bezpeka zhyttiediialnosti [Life safety]. Sumy: Universytetska knyha. [in Ukrainian].

Shukaliuk, H. P. (2016). Mizhpredmetni zviazky na urokakh okhorony pratsi [Cross-curricular links in occupational safety lessons]. Proftekhosvita, 4(88), 40-42.

Tkachenko, T. V. (2009). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv bezpeky zhyttiediialnosti zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk) [Formation of professional competence of future life safety specialists by means of information and communication technologies. (Author`s dissertation of Candidate of Pedagogical Sciences)]. Vinnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. [in Ukrainian].

Vlasov, K. P. (Red.). (2002). Metody yssledovanyi y orhanyzatsyia eksperymentov [Research methods and organization of experiments]. Kharkov: Humanytarnyi tsentr. [in Russian].

Zhelibo, Ye. P., & Sahaidak, I. S. (2011). Bezpeka zhyttiediialnosti [Life Safety]. Kyiv: EKOMEN. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 56

Опубліковано

2021-03-23

Як цитувати

[1]
О. Березюк, «Вплив кiлькісного складу навчальних груп на успішність студентів з дисципліни безпека життєдіяльності та основ охорони праці під час підготовки фахівців радіотехнічного профілю», ПедБез, вип. 5, вип. 1, с. 52–58, Бер 2021.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.