Проблеми при викладанні безпеки життєдіяльності в процесі підготовки фахівців радіотехнічного профілю
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-104-111Ключові слова:
безпека життєдіяльності, підготовка фахівців, семестр, оптимізація, критерій СтьюдентаАнотація
В роботі проведено дослідження з визначення оптимального семестру для викладання дисципліни «Безпека життєдіяльності» під час підготовки майбутніх фахівців радіотехнічного профілю. Встановлено, що в різні навчальні роки дисципліна «Безпека життєдіяльності» під час підготовки майбутніх фахівців радіотехнічного профілю у Вінницькому національному технічному університеті викладалася в різних семестрах. Розглядались такі семестри викладання дисципліни «Безпека життєдіяльності»: у 7-му семестрі (осінньо-зимовому семестрі 4-го курсу), у 8-му семестрі (весняно-літньому семестрі 4-го курсу), у 3-му семестрі (осінньо-зимовому семестрі 2-го курсу). Дослідження проводились окремо в двох академічних групах з різним рівнем успішності, де студенти отримали оцінки за 100–бальною шкалою з дисципліни «Безпека життєдіяльності». Визначення оптимального семестру для викладання дисципліни «Безпека життєдіяльності» під час підготовки фахівців радіотехнічного профілю проведено за критерієм середньої успішності в академічних групах із різними рівнями успішності з вказаної дисципліни. Порівняння однорідності різних вибірок та належності їх до однієї генеральної сукупності (майбутні фахівці радіотехнічного профілю) проводилось за критерієм Стьюдента. Розрахункові значення критерію Стьюдента порівнювались з критичним значенням для 95%-го рівня достовірності. Наведено графічну інтерпретацію отриманих результатів. На підставі зіставлення даних, визначено, що за критерієм середньої успішності в академічних групах із різними рівнями успішності оптимальним семестром для вивчення курсу «Безпека життєдіяльності» є 7-ий семестр (осінньо-зимовий семестр 4-го курсу) під час підготовки майбутніх фахівців радіотехнічного профілю. Встановлення оптимального семестру викладання дисципліни «Безпека життєдіяльності» не суперечить визначеній раніше оптимальній послідовності вивчення курсів «Безпека життєдіяльності» та «Основи охорони праці»: викладання спочатку безпеки життєдіяльності, а потім основ охорони праці в різних семестрах, оскільки дозволяє вивчати дисципліну «Основи охорони праці» у 8-му семестрі (весняно-літньому семестрі 4-го курсу).
Посилання
Bereziuk, O. V. (2016). Zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii pid chas vyvchennia studentamy dystsyplin tsyklu bezpeky zhyttiediialnosti. Pedahohika bezpeky, 1, 6–10.
Bereziuk, O. V. (2017). Mizhpredmetni zviazky u protsesi vyvchennia dystsyplin tsyklu bezpeky zhyttiediialnosti maibutnimy fakhivtsiamy radiotekhnichnoho profiliu. Pedahohika bezpeky, 2, 21–26.
Bereziuk, O. V. (2018). Optymizatsiia mizhpredmetnykh zviazkiv pry formuvanni kompetentsii z bezpeky u fakhivtsiv radiotekhnichnoho profiliu. Pedahohika bezpeky, 2, 95–101.
Chorna, O. H. (2017). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v intehrovanomu kursi bezpeky zhyttiediialnosti ta okhorony pratsi dlia maibutnikh uchyteliv tekhnolohii. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia pedahohichna, 23, 158–162.
Dembitska, S. V., & Kobylianskyi, O. V. (2014). Pedahohichni umovy vykorystannia internet-tekhnolohii u protsesi vyvchennia bezpeky zhyttiediialnosti. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy: zb. nauk. pr. Kyiv-Vinnytsia: TOV firma «Planer». Vyp. 38. S. 310–315.
Dzhyhyrei, V. S., & Zhytetskyi, V. Ts. (2000). Bezpeka zhyttiediialnosti: navchalnyi posibnyk (3-ye, dopovnene). Lviv: Afisha.
Haichenko, V. A., & Koval, H. M. (2002). Osnovy bezpeky zhyttiediialnosti liudyny. Kyiv: MAUP.
Khomiuk, I. V. (2012). Systema formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh inzheneriv mashynobudivnoi haluzi. (Avtoref. dys. dokt. ped. nauk). Natsionalnyi universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, Kyiv.
Kobylianskyi, O. V. (2009). Mizhpredmetni zviazky ta osoblyvosti vykladannia bezpeky zhyttiediialnosti bakalavram ekonomichnoho spriamuvannia. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 6, 114–120.
Kobylianskyi, O., & Dembitska, S. (2014). Vykorystannia internet-tekhnolohii u protsesi vyvchennia bezpeky zhyttiediialnosti. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka. Vyp. 132, 61–65.
Kobylianskyi, O. V., Dembitska, S. V., & Kobylianska, I. M. (2014). Teoretychni zasady formuvannia kompetentsii z bezpeky zhyttiediialnosti u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei: monohrafiia. Vinnytsia: VNTU.
Kobylianskyi, O. V., & Kobylianska, I. M. (2014). Bezpeka zhyttiediialnosti: navch. posibnyk. Vinnytsia: VNTU.
Kobylianskyi, O. V., Lemeshev, M. S., & Bereziuk, O. V. (2010). Osnovy okhorony pratsi. Vinnytsia: VNTU.
Kovalchuk, L., & Kohut, I. (2008). Mizhpredmetni zviazky u protsesi vyvchennia khimii v zahalnoosvitnii shkoli. Visnyk Lvivskoho universytetu. Ceriia pedahohichna, 23, 80–89.
Kremechek, H. A. (2006). Metodolohichni aspekty vykladannia bezpeky zhyttiediialnosti v navchalnykh zakladakh. Problemy osvity, 49, 85–89.
Lytvyn, A. (2019). Suchasni problemni pytannia vykladannia dystsyplin, poviazanykh z bezpekoiu liudyny u ZVO Ukrainy. Society. Document. Communication, 6/2, 134–150.
Nemov, R. S. (1998). Psykholohyia. V 3 kn.: ucheb. dlia stud. vyssh. ped. ucheb. zaved. Kn. 3: Psykhodyahnostyka. Vvedenye v nauchnoe psykholohycheskoe yssledovanye s elementamy matematycheskoi statystyky. Moskva: Humanyt. yzd. tsentr VLADOS.
Pashkevych, K. L., Tretiakova, L. D., & Prokopenko, I. D. (2019). Yevropeiska kontseptsiia pidhotovky fakhivtsiv z pytan bezpeky. Materialy II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Enerhozberezhennia ta promyslova bezpeka: vyklyky ta perspektyvy». Kyiv: TOV «Osnova».
Pistun, I. P., Pishcheniuk, V. F., & Berezovetskyi, A. P. (1999) Bezpeka zhyttiediialnosti. Sumy: Universytetska knyha.
Poveda, T. P. (2014). Innovatsiini pidkhody u vykladanni bezpeky zhyttiediialnosti na pedahohichnykh spetsialnostiakh universytetu. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia pedahohichna, 23, 158–162.
Shukaliuk, H. P. (2016). Mizhpredmetni zviazky na urokakh okhorony pratsi. Proftekhosvita, 4(88), 40-42.
Tkachenko, T. V. (2009). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv bezpeky zhyttiediialnosti zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Vinnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Mykhaila Kotsiubynskoho.
Vlasov, K. P. (Red.). (2002). Metody yssledovanyi y orhanyzatsyia eksperymentov. Kharkov: Humanytarnyi tsentr.
Zhelibo, Ye. P., & Sahaidak, I. S. (2011). Bezpeka zhyttiediialnosti. Kyiv: EKOMEN.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 237