Міжпредметні зв’язки в процесі вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного профілю

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-007-012

Ключові слова:

безпека життєдіяльності, основи охорони праці, міжпредметні зв’язки, критерій Стьюдента, коефіцієнт лінійної кореляції, критерій Фішера

Анотація

В цій статті проведено дослідження міжпредметних зв’язків у процесі вивчення дисципліни
«Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного профілю.
Метою статті є дослідження міжпредметних зв’язків у процесі вивчення дисципліни «Безпека
життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного спрямування.
Дослідження проводились незалежно у двох академічних групах, які мають різний рівень
успішності, де студенти отримали оцінки за стобальною шкалою з різних дисциплін. В роботі
проводилось порівняння результатів успішності студентів під час вивчення таких дисциплін: «Фізика»,
«Вища математика», «Екологія та основи біобезпеки та біоетики» та «Безпека життєдіяльності та
основи охорони праці». Порівняння дисперсій різних вибірок виконано за допомогою критерія Фішера.
Міцність міжпредметних зв’язків визначалась методом кореляції. Побудовано графічну інтерпретацію
рівнів міжпредметних зв'язків між дисципліною «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» та
такими предметами, як «Вища математика», «Фізика», «Екологія та основи біобезпеки та біоетики»
для двох академічних груп з різною успішністю. Із 95%-ю достовірністю доведено гіпотезу про
існування однорідності різних вибірок та їхню приналежність до однієї генеральної сукупності
(майбутні фахівці машинобудівного профілю).
Проведені в роботі дослідження свідчать про існування міцних міжпредметних зв’язків у процесі
вивчення нормативної дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми
фахівцями машинобудівного профілю. Визначення міжпредметних зв’язків під час вивчення такої
дисципліни, як «Цивільний захист та охорона праці в галузі», майбутніми фахівцями машинобудівного
профілю вимагають проведення подальших досліджень.

Біографія автора

Олег Березюк, Вінницький національний технічний університет

д. т. н., доцент, професор кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки
безпеки

Посилання

Andersson, O. (2012). Experiment: planning, implementing and interpreting. John Wiley & Sons.

Bereziuk, O. V. (2016). Zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii pid chas vyvchennia studentamy dystsyplin tsyklu bezpeky zhyttiediialnosti [The use of computer technologies during students' study of life safety cycle disciplines]. Pedahohika bezpeky, 1, 6-10. [in Ukrainian].

Bereziuk, O. V. (2017a). Vykorystannia virtualnoho laboratornoho stenda dlia provedennia laboratornoi roboty «Doslidzhennia efektyvnosti osvitlennia u vyrobnychykh prymishchenniakh» [The use of a virtual laboratory stand for laboratory work "Investigation of the effectiveness of lighting in production premises"]. Pedahohika bezpeky, 1, 35-39. [in Ukrainian].

Bereziuk, O. V. (2017b). Mizhpredmetni zviazky u protsesi vyvchennia dystsyplin tsyklu bezpeky zhyttiediialnosti maibutnimy fakhivtsiamy radiotekhnichnoho profiliu [Interdisciplinary connections in the process of studying life safety cycle disciplines by future specialists of the radio engineering profile]. Pedahohika bezpeky, 2, 21-26. [in Ukrainian].

Bereziuk, O. V., & Lemeshev, M. S. (2011). Bezpeka zhyttiediialnosti: navchalnyi posibnyk [Life safety: a study guide]. Vinnytsia: VNTU. [in Ukrainian].

Bereziuk, O. V., Lemeshev, M. S., & Vishtak, I. V. (2014). Kompiuterna prohrama dlia testovoi perevirky rivnia znan studentiv [A computer program for testing students' knowledge level], Tezysy naukovo-tekhnichnoi konferentsii studentiv, mahistriv ta aspirantiv «Informatyka, upravlinnia ta shtuchnyi intelekt». Kharkiv: NTU «KhPI». [in Ukrainian].

Khomiuk, I. V. (2012). Systema formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh inzheneriv mashynobudivnoi haluzi. (Avtoref. dys. dokt. ped. nauk) [System of formation of professional mobility of future engineers of the machine-building industry. (Author's ref. Doctor of Pedagogical Sciences)]. Natsionalnyi universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, Kyiv. [in Ukrainian].

Kobylianskyi, O. V. (2009). Mizhpredmetni zviazky ta osoblyvosti vykladannia bezpeky zhyttiediialnosti bakalavram ekonomichnoho spriamuvannia [Interdisciplinary connections and features of teaching life safety to bachelors in economics]. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 6, 114-120. [in Ukrainian].

Kobylianskyi, O. V., Lemeshev, M. S., & Bereziuk, O. V. (2010). Osnovy okhorony pratsi: navchalnyi posibnyk [Basics of occupational health and safety: a study guide]. Vinnytsia: VNTU. [in Ukrainian].

Kovalchuk, L., & Kohut, I. (2008). Mizhpredmetni zviazky u protsesi vyvchennia khimii v zahalnoosvitnii shkoli [Interdisciplinary connections in the process of studying chemistry in a secondary school]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Ceriia pedahohichna, 23, 80-89. [in Ukrainian].

Lemeshev, M. S., & Bereziuk, O. V. (2007). Osnovy okhorony pratsi dlia fakhivtsiv radiotekhnichnoho profiliu: navchalnyi posibnyk [Basics of occupational health and safety for specialists in radio engineering: a study guide]. Vinnytsia: VNTU. [in Ukrainian].

Leonov, A. M., & Liulka, V. S. (2007). Vykorystannia mizhpredmetnykh zviazkiv pry vykladanni zahalnotekhnichnykh dystsyplin [The use of interdisciplinary connections in the teaching of general technical disciplines]. Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka. Seriia: Pedahohichni nauky: Zbirnyk, 53, 12-15. [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy. (2011). Typova navchalna prohrama normatyvnoi dystsypliny «Bezpeka zhyttiediialnosti» dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv [A typical curriculum of the regulatory discipline "Life Safety" for higher educational institutions]. Kyiv: MONMSU. [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy. (2011). Typova navchalna prohrama normatyvnoi dystsypliny «Osnovy okhorony pratsi» dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv [A typical curriculum of the regulatory discipline "Fundamentals of occupational health and safety" for higher educational institutions]. Kyiv: MONMSU. [in Ukrainian].

Rudenko, V. M. (2012). Matematychna statystyka: navchalnyi posibnyk [Mathematical statistics: a study guide]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 26

Опубліковано

2023-10-18

Як цитувати

[1]
О. Березюк, «Міжпредметні зв’язки в процесі вивчення дисципліни ‘Безпека життєдіяльності та основи охорони праці’ майбутніми фахівцями машинобудівного профілю », ПедБез, вип. 6, вип. 1-2, с. 7–12, Жов 2023.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають