Роль міждисциплінарної інтеграції в підготовці фахівців до роботи в сучасних умовах

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-1-008-013

Ключові слова:

міждисциплінарна інтеграція, освіта, фахова підготовка, компетенції, інновації, глобалізація.

Анотація

В статті розглянуто важливість міждисциплінарної інтеграції під час підготовки фахівців до роботи в сучасних умовах. Міждисциплінарна інтеграція є критичним елементом освітнього процесу, оскільки вона забезпечує синтез знань і навичок з різних дисциплін, що дозволяє студентам краще адаптуватися до складних і динамічних умов сучасного ринку праці.

Мета статті – комплексне дослідженні значення міждисциплінарної інтеграції для підготовки фахівців до успішної професійної діяльності в умовах динамічного ринку праці.

Аналізуються ключові аспекти інтеграції навчального матеріалу, зокрема, як поєднання теоретичних і практичних знань сприяє формуванню комплексного підходу до вирішення професійних завдань. Обговорюються методи та технології, які використовуються для інтеграції дисциплін, а також роль міждисциплінарного підходу у розвитку критичного мислення, аналітичних навичок та професійної компетентності студентів.

Досліджено, як поєднання знань з різних галузей науки може сприяти розвитку таких важливих компетенцій, як критичне мислення, креативність, гнучкість та здатність до співпраці. Розглядаються різноманітні підходи до впровадження міждисциплінарних компонентів у навчальні програми, а також їх вплив на якість підготовки фахівців.Визначено переваги міждисциплінарної інтеграції у підвищенні якості навчання і підготовки фахівців.

Перспективами подальших досліджень є удосконалення методичних підходів та інноваційних технологій для ефективного впровадження міждисциплінарної інтеграції в освітній процес.

Біографії авторів

Ольга Кузьменко, Донецький державний університет внутрішніх справ

д. пед. н., професор, учений секретар секретаріату Вченої ради Донецького державного університету внутрішніх справ, провідний науковий співробітник відділу інформаційно-дидактичного Національного центру «Мала академія наук України» моделювання

Микола Томчук, Вінницький національний технічний університет

к. т. н., доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Дмитро Кисюк , Вінницький національний технічний університет

старший викладач кафедри обчислювальної техніки

Посилання

Bohdan, V., & Hrysiuk, A. (2018). Metodychne obgruntuvannia binarnykh zaniat [Methodological substantiation of binary classes]. Osvita. Tekhnikumy, koledzhi. 3, 4 (46), 26–28. [in Ukrainian].

Bordiuh, N. S. (2017). Rol mizhdystsyplinarnoi intehratsii u formuvanni profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekolohiv [The role of interdisciplinary integration in the formation of professional competence of future ecologists]. Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education», 4 (12),26-30. DOI: 10.15587/2519-4984.2017.100185. [in Ukrainian].

Dembitska, S., Kuzmenko, O., Savchenko, I., Demianenko, V., & Hanna, S. (2024). Digitization of the Educational and Scientific Space Based on STEAM Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 901. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53022-7_34. [in English].

Honcharenko, S. U. (1999). Problemy intehratsii ta dyferentsiatsii u profesiinii osviti [Problems of integration and differentiation in professional education]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity, 1, 23–25. [in Ukrainian].

Humenna N.V. (2019). Mizhdystsyplinarna intehratsiia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv medychnoi haluzi [Interdisciplinary integration in the professional training of future specialists in the medical field]. Teoriia ta metodyka profesiinoi osvity, 18 (1), 121-126. https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2019-18-1-26. [in Ukrainian].

Dembitska, S.V., Kobylianska I. M., & Puhach S. S. (2020). Realizatsiia mizhpredmetnoi intehratsii bezpekovykh ta fakhovykh dystsyplin v protsesi pidhotovky fakhivtsiv ekonomichnykh spetsialnostei [Implementation of interdisciplinary integration of security and professional disciplines in the process of training specialists in economic specialties]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy: zb. nauk. pr. Vinnytsia. TOV firma «Druk plius», 56, С. 215–222. [in Ukrainian].

Kobylianskyi, O., Stavnycha, N., Dembitska, S., Kobylianska, I. & Miastkovska, M. (2023). Innovative Learning Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham, pp 3–11. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1. [in English].

Kolot, A.M. (2014). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid yak dominanta rozvytku ekonomichnoi nauky ta osvitnoi diialnosti [An interdisciplinary approach as a dominant factor in the development of economic science and educational activity]. Sotsialna ekonomika, 1–2, 76–83. [in Ukrainian].

Kozlovska, I.M. (2006). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii navchannia profesii [Innovative pedagogical technologies of vocational training]: monohrafiia. Lviv: Spolom. [in Ukrainian].

Kuzmenko, O., Rostoka, M., Dembitska, S., Topolnik, Y., & Miastkovska, M. Innovative and Scientific ECO Environment: Integration of Teaching Information and Communication Technologies and Physics (2022). Lecture Notes in Networks and Systems, 390 LNNS, pp. 29-36. DOI: 10.1007/978-3-030-93907-6_4. [in English].

Martyniv O. M., (2016). Naukovi zasady vykorystannia mizhdystsyplinarnoi intehratsii u formuvanni kultury zdoroviazberezhennia maibutnikh fakhivtsiv [Scientific principles of the use of interdisciplinary integration in the formation of the health care culture of future specialists]. Molodyi vchenyi, 12.1 (40), грудень. [in Ukrainian].

Shulhay, A. H., Fedonuk, L. Y., Mudra, A. Y., & Oleshchuk, O. M. (2018). Міждисциплінарна інтеграція як складова проблемно-орієнтованого навчання у медичному університеті. Медична освіта, (4), 113–116. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9342. [in English].

Sydorchuk, L. A., & Chorna, O. H. (2015). Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak meta ta efektyvnyi zasib u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh vchyteliv tekhnolohii [Interdisciplinary integration as a goal and an effective means in the professional training of future technology teachers]. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia pedahohichna, 21, 272-275. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 42

Опубліковано

2024-07-25

Як цитувати

[1]
О. Кузьменко, М. Томчук, і Д. . Кисюк, «Роль міждисциплінарної інтеграції в підготовці фахівців до роботи в сучасних умовах», ПедБез, вип. 9, вип. 1, с. 8–13, Лип 2024.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають