Інноваційні технології навчання фізики в контексті stem-освіти в закладах вищої освіти технічного профілю

Автор(и)

  • Ольга Кузьменко Льотна академія Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-2-137-144

Ключові слова:

методика навчання фізики, міждисциплінарний підхід, інноваційна діяльність, STEM-лабораторія, STEM-центр, технічний напрям навчання

Анотація

У статті розглядається цифрова лабораторія Cobra-4, яка є одним із засобів впровадження STEM-освіти у навчальний процес вивчення природничо-наукових дисциплін в закладах вищої освіти технічного прфілю.

Об’єктом дослідження є методика навчання фізики з використанням інноваційних технологій в контексті STEM-освіти.

Метою статті є висвітлення впровадження інноваційних технологій, а саме: цифрових лабораторій при вивченні фізики з використанням міждисциплінарного та інтегрованого підходів в контексті STEM-освіти в закладах вищої освіти технічного профілю.

Розглянуто основні складові даного комплекту та перелік дослідів з фізики. Проаналізовано розвиток інноваційної діяльності України відносно міжнародних індексів інновацій. Розглянуто об’єкти та суб’єкти інновацій.

Визначено та обґрунтовано, що запровадження цифрових технологій під час дослідження природних явищ і процесів змінює характер операційної діяльності студента, бо за цих умов характер такої діяльності відрізняється від складу дій, які має виконати студент, складаючи реальну експериментальну установку та працюючи з досліджуваним предметом та вимірювальними приладами.

Перспективи подальших досліджень полягають у вдосконаленні даного навчального обладнання, що полягає у відпрацюванні методики і техніки виконання навчального експерименту з фізики в закладах вищої освіти технічного профілю в умовах розвитку STEM-освіти.

Біографія автора

Ольга Кузьменко, Льотна академія Національного авіаційного університету

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізико-математичних дисциплін,  докторант кафедри фізики та методики її викладання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

Посилання

Velychko, S. P., & Vovkotrub, V. P. (2007). Pedahohichni pryntsypy ta erhonomichni vymohy do shkilnoho fizychnoho eksperymentu. Monohrafiia. Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka.

Hlosarii STEM-terminiv. (2018). Vziato z https://imzo.gov.ua/stem-osvita/glosariy/.

Vovkotrub, V. P., Kuzmenko O. S., & Sadovyi, M. I. (2015). Interferometry. Fizychnyi praktykum z optyky z novym ta netradytsiinym obladnanniam: navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kirovohrad: KLA NAU.

Sadovyi, M. I. (2007). Okremi pytannia suchasnoi ta tradytsiinoi fizyky: Navchalnyi posibnyk dlia studentiv pedahohichnykh navchalnykh zakladiv osvity. Kirovohrad: Vydavnytstvo PP «Kalich O.H.».

Stan innovatsiinoi diialnosti ta diialnosti u sferi transferu tekhnolohii v Ukraini u 2017 rotsi: analitychna dovidka. (2018). Kyiv: UkrINTEI.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 448

Опубліковано

2019-01-30

Як цитувати

[1]
О. Кузьменко, «Інноваційні технології навчання фізики в контексті stem-освіти в закладах вищої освіти технічного профілю», ПедБез, вип. 3, вип. 2, с. 137–144, Січ 2019.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.