Інноваційні технології навчання фізики в контексті stem-освіти в закладах вищої освіти технічного профілю

Автор(и)

  • Ольга Кузьменко Льотна академія Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-2-137-144

Ключові слова:

методика навчання фізики, міждисциплінарний підхід, інноваційна діяльність, STEM-лабораторія, STEM-центр, технічний напрям навчання

Анотація

У статті розглядається цифрова лабораторія Cobra-4, яка є одним із засобів впровадження STEM-освіти у навчальний процес вивчення природничо-наукових дисциплін в закладах вищої освіти технічного прфілю.

Об’єктом дослідження є методика навчання фізики з використанням інноваційних технологій в контексті STEM-освіти.

Метою статті є висвітлення впровадження інноваційних технологій, а саме: цифрових лабораторій при вивченні фізики з використанням міждисциплінарного та інтегрованого підходів в контексті STEM-освіти в закладах вищої освіти технічного профілю.

Розглянуто основні складові даного комплекту та перелік дослідів з фізики. Проаналізовано розвиток інноваційної діяльності України відносно міжнародних індексів інновацій. Розглянуто об’єкти та суб’єкти інновацій.

Визначено та обґрунтовано, що запровадження цифрових технологій під час дослідження природних явищ і процесів змінює характер операційної діяльності студента, бо за цих умов характер такої діяльності відрізняється від складу дій, які має виконати студент, складаючи реальну експериментальну установку та працюючи з досліджуваним предметом та вимірювальними приладами.

Перспективи подальших досліджень полягають у вдосконаленні даного навчального обладнання, що полягає у відпрацюванні методики і техніки виконання навчального експерименту з фізики в закладах вищої освіти технічного профілю в умовах розвитку STEM-освіти.

Біографія автора

Ольга Кузьменко, Льотна академія Національного авіаційного університету

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізико-математичних дисциплін,  докторант кафедри фізики та методики її викладання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

Посилання

Velychko, S. P., & Vovkotrub, V. P. (2007). Pedahohichni pryntsypy ta erhonomichni vymohy do shkilnoho fizychnoho eksperymentu. Monohrafiia. Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka.

Hlosarii STEM-terminiv. (2018). Vziato z https://imzo.gov.ua/stem-osvita/glosariy/.

Vovkotrub, V. P., Kuzmenko O. S., & Sadovyi, M. I. (2015). Interferometry. Fizychnyi praktykum z optyky z novym ta netradytsiinym obladnanniam: navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kirovohrad: KLA NAU.

Sadovyi, M. I. (2007). Okremi pytannia suchasnoi ta tradytsiinoi fizyky: Navchalnyi posibnyk dlia studentiv pedahohichnykh navchalnykh zakladiv osvity. Kirovohrad: Vydavnytstvo PP «Kalich O.H.».

Stan innovatsiinoi diialnosti ta diialnosti u sferi transferu tekhnolohii v Ukraini u 2017 rotsi: analitychna dovidka. (2018). Kyiv: UkrINTEI.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 478

Опубліковано

2019-01-30

Як цитувати

[1]
О. Кузьменко, «Інноваційні технології навчання фізики в контексті stem-освіти в закладах вищої освіти технічного профілю», ПедБез, вип. 3, вип. 2, с. 137–144, Січ 2019.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають