ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО БЕЗПЕКИ ЖИТТЯ І ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2016-1-1-40-47Ключові слова:
socionomy specialty; safety of life and professional activity; training; culture of safe life and activityАнотація
Актуалізовано соціально-педагогічні передумови вивчення проблеми підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до безпеки життя й професійної діяльності.
Об’єкт дослідження – підготовка майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до безпеки життя і професійної діяльності.
Мета роботи – визначити соціально-педагогічні передумови підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до безпеки життя й професійної діяльності та обґрунтувати доцільність такої підготовки на основі формування культури безпечної життєдіяльності.
Проаналізовано стан проблеми підготовки майбутніх фахівців соціономічних профілю в науково-педагогічних дослідженнях, виявлено нестачу досліджень про безпеку життя й професійної діяльності. Висвітлено особистісні якості майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей та особливості їхньої підготовки до безпеки життя й професійної діяльності. Наведено структуру такої підготовки, запропоновано компоненти культури безпечної життєдіяльності як результат підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до безпеки життя й професійної діяльності.
Розширення соціального попиту на фахівців соціономічних спеціальностей спонукає до досліджень методологічних і методичних проблем підготовки таких фахівців до безпеки життя й професійної діяльності.
Посилання
2. Толковый словарь русского языка : в 4-х томах / Под ред. Д. Н. Ушакова. – М. : Гос. ин-т «Сов. энцикл.»; ОГИЗ; Гос. изд-во иностр. и нац. слов. – 1935–1940.
3. Горина Л. Н. Многоуровневая педагогическая система формирования культуры безопасности жизнедеятельности человека на основе изо- и гомоморфизма: дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Лариса Николаевна Горина. – Тольятти, 2002 – 443 c.
4. Кобилянський О. В. Теоретико-методичні основи навчання безпеки життєдіяльності студентів економічних спеціальностей у вищих навчальних закладах : [монографія] / Кобилянський О. В. – Вінниця : ВНТУ, 2012. – 590 с.
5. Корчова О. М. Риторична компетентність як складник професійної підготовки соціальних педагогів [Елект-ронний ресурс] / О. М. Корчова // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. – 2013. – Вип. 22. – С. 23–28. – (Сер. : Педагогічні науки). – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/vgnpu_2013_22_6.
6. Буркова Л. В. Визначення класу соціономічних професій / Л. В. Буркова // Практична психологія та соціальна робота. − № 7. – 2010. – С. 68–73.
7. Ожегов С. И. Словарь русского языка / Ожегов С. И. / Под ред. чл.-корр. АН СССР Н. Ю. Шведовой. – [18-е изд., стереотип.]. – М. : Русский язык, 1986. – 797 с.
8. Сорокоумова С. Н. Специфика профессиональной деятельности специалистов помогающих профессий / С. Н. Сорокоумова, В. П. Исаев // Педагогическое образование в России. – 2013. – № 4 – С. 186–190.
9. Исаев В. П. Психологические особенности будущей профессиональной деятельности специалистов социономического профиля / В. П. Исаев // МНКО. Мир науки, культуры, образования. – 2013. – № 4(41). – С. 203–206.
10. Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление человека / К. Роджерс. – М. : Издательская группа «Прогресс», «Универс», 1994. – 497 с.
11. Социономические профессии («Человек–Человек») [Электронный ресурс] // Атлас профессий. – Режим доступа : http://www.rabota-enisey.ru/atlas/human-human.
12. Чиркина Е. А. Содержание учебного предмета как условие профессионально-личностного становления специалиста в сфере помогающих профессий / Е. А. Чиркина // Вектор науки Тольяттинского гос. ун-та. – Тольятти : Изд-во ТГУ, 2012. – Вып. 1(8). – С. 318–321. – (Серия: Психология. Педагогика).
13. Кораблина Е. П. Помощь и помогающие / Е. П. Кораблина, Л. А. Колчанова // Вестник Балтийской педагогической академии. – 2002. – Вып. 43. – С. 143–145.
14. Ермолаева Е. П. Профессиональная идентичность и маргинализм: концепция и реальность / Е. П. Ермолаева // Психологический журнал. – 2001. – № 4. – С. 22.
15. Браніцька Т. Р. Загальна характеристика фахівця соціономічної професії [Електронний ресурс] / Т. Р. Браніцька // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». – 2012. – № 6. – С. 25–28. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2012_6_7.
REFERENCES
1. Slovnyk ukrainskoi movy : v 11 tomakh [Elektronnyi resurs]. – Tom 6. – 1975. – S. 417. – Rezhym dostupu : http://sum.in.ua/s/pidghotovka.
2. Tolkovyiy slovar russkogo yazyika : v 4-h tomah / Pod red. D. N. Ushakova. – M. : Gos. in-t «Sov. entsikl.»; OGIZ; Gos. izd-vo inostr. i nats. slov. – 1935–1940.
3. Gorina L. N. Mnogourovnevaya pedagogicheskaya sistema formirovaniya kulturyi bezopasnosti zhiznedeyatelnosti cheloveka na osnove izo- i gomomorfizma: dis. ... d-ra ped. nauk : 13.00.08 / Larisa Nikolaevna Gorina. – Tolyatti, 2002 – 443 c.
4. Kobylianskyi O. V. Teoretyko-metodychni osnovy navchannia bezpeky zhyttiediialnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei u vyshchykh navchalnykh zakladakh : [monohrafiia] / Kobylianskyi O. V. – Vinnytsia : VNTU, 2012. – 590 s.
5. Korchova O. M. Rytorychna kompetentnist yak skladnyk profesiinoi pidhotovky sotsialnykh pedahohiv [Elektronnyi resurs] / O. M. Korchova // Visnyk Hlukhivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka. – 2013. – Vyp. 22. – S. 23–28. – (Ser. : Pedahohichni nauky). – Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/UJRN/vgnpu_2013_22_6.
6. Burkova L. V. Vyznachennia klasu sotsionomichnykh profesii / L. V. Burkova // Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota. − № 7. – 2010. – S. 68–73.
7. Ozhegov S. I. Slovar russkogo yazyika / Ozhegov S. I. / Pod red. chl.-korr. AN SSSR N. Yu. Shvedovoy. – [18-e izd., stereotip.]. – M. : Russkiy yazyik, 1986. – 797 s.
8. Sorokoumova S. N. Spetsifika professionalnoy deyatelnosti spetsialistov pomogayuschih professiy / S. N. Sorokoumova, V. P. Isaev // Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii. – 2013. – № 4 – S. 186–190.
9. Isaev V. P. Psihologicheskie osobennosti buduschey professionalnoy deyatelnosti spetsialistov sotsionomicheskogo profilya / V. P. Isaev // MNKO. Mir nauki, kulturyi, obrazovaniya. – 2013. – № 4(41). – S. 203–206.
10. Rodzhers K. Vzglyad na psihoterapiyu. Stanovlenie cheloveka / K. Rodzhers. – M. : Izdatelskaya gruppa «Progress», «Univers», 1994. – 497 s.
11. Sotsionomicheskie professii («Chelovek–Chelovek») [Elektronnyiy resurs] // Atlas professiy. – Rezhim dostupa : http://www.rabota-enisey.ru/atlas/human-human.
12. Chirkina E. A. Soderzhanie uchebnogo predmeta kak uslovie professionalno-lichnostnogo stanovleniya spetsialista v sfere pomogayuschih professiy / E. A. Chirkina // Vektor nauki Tolyattinskogo gos. un-ta. – Tolyatti : Izd-vo TGU, 2012. – Vyip. 1(8). – S. 318–321. – (Seriya: Psihologiya. Pedagogika).
13. Korablina E. P. Pomosch i pomogayuschie / E. P. Korablina, L. A. Kolchanova // Vestnik Baltiyskoy pedagogicheskoy akademii. – 2002. – Vyip. 43. – S. 143–145.
14. Ermolaeva E. P. Professionalnaya identichnost i marginalizm: kontseptsiya i realnost / E. P. Ermolaeva // Psihologicheskiy zhurnal. – 2001. – № 4. – S. 22.
15. Branitska T. R. Zahalna kharakterystyka fakhivtsia sotsionomichnoi profesii [Elektronnyi resurs] / T. R. Branitska // Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina». – 2012. – № 6. – S. 25–28. – Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2012_6_7.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 1652