Методика вивчення симетрії елементарних частинок в ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2020-6-1-027-033Ключові слова:
фахова підготовка, професійна освіта, симетрія, фундамендальні взаємодії, елементарні частинки, фізика, освітній процесАнотація
У статті розглянуто актуальну проблему вивчення симетрії елементарних частинок у ЗВО
технічного профілю. Вивчення симетрії елементарних частинок відіграє важливу роль у розумінні
студентами основних законів природи та властивостей фундаментальних частинок. Однак симетрія -
це складна концепція, яка вимагає глибокого розуміння та аналізу. Для успішного опанування цієї
складної теми в навчальному середовищі необхідно розробити ефективні методичні підходи та засоби
навчання. Сучасні студенти вимагають активного та залучаючого підходу до навчання, а тому
використання інноваційних методів стає критично важливим.
Наведено аналіз сучасних підходів до вивчення симетрії елементарних частинок в ЗВО. Основна
увага приділяється інноваційним методикам, які допомагають студентам зрозуміти складні концепції
симетрії в фізиці. Зокрема, обговорюються використання сучасних педагогічних технологій,
інтерактивних інструментів, віртуальних лабораторій та комп'ютерних симуляцій. Розглядаються
практичні аспекти проведення лабораторних робіт та експериментальних досліджень, спрямованих на
вивчення симетрії.
Розглянуто можливі шляхи підвищення результативності навчання в цій галузі. Важливою
частиною статті є аналіз впливу навчання симетрії на професійну підготовку майбутніх фахівців у
галузі фізики та суміжних наук. Досягнення у вивченні симетрії також потребують ефективної системи
оцінювання. Важливо враховувати здобуті знання та навички студентів у цій галузі, щоб вони могли
самостійно аналізувати та застосовувати симетричні принципи у подальших дослідженнях.
Перспективами подальших наукових пошуків є дослідження сучасних підходів до навчання
фізики, що включає в себе використання комп'ютерних симуляцій, віртуальних лабораторій та
інтерактивних засобів навчання, які сприяють кращому розумінню складних концепцій симетрії.
Посилання
Atamanchuk, P. S. & Liashenko, O. I. (2011). Yakist osvity yak problema dydaktyky fizyky [The quality of education as a problem of didactics of physics]. Pedahohika i psykholohiia, 4, 8–12. [in Ukrainian].
Fedorenko, V. P., & Velychko, S. P. (Red.) (2019). Intehrovane navchannia fizyky pry vyvchenni temy «osnovy biomekhaniky, bioakustyky, bioreolohii ta hemodynamiky» v medychnykh koledzhakh [Integrated teaching of physics when studying the topic "basics of biomechanics, bioacoustics, biorheology and hemodynamics" in medical colleges]. Zasoby i tekhnolohii suchasnoho navchalnoho seredovyshcha: Materialy XV (XXV) mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, m. Kropyvnytskyi, 17-18 travnia 2019 roku. Kropyvnytskyi: PP «Ekskliuzyv-System». (63–66). [in Ukrainian].
Koshova, O. P., Fomkina, O. H., & Myronenko, L. M. (2020). Prykladna spriamovanist kursu «Fizyka» dlia studentiv ZVO [Applied orientation of the course "Physics" for students of higher education institutions]. Zbirnyk naukovykh prats «Aktualni pytannia pryrodnycho-matematychnoi osvity», 2(16), 68–75. [in Ukrainian].
Kuzmenko, O. S., & Dembitska, S. V. (2019a). Transformatsiia fundamentalnykh dystsyplin v umovakh rozvytku STEM-osvity v tekhnichnykh zakladakh vyshchoi osvity [Transformation of fundamental disciplines in the context of the development of STEM education in technical institutions of higher education]. Proceedings of International scientific conference «Universum N VIII». Raleigh, Jan 24, 2019. Morrisville, Lulu Press, 45–48. [in Ukrainian].
Kuzmenko, O. S., & Dembitska, S. V. (2019b). Formuvannia STEM-kompetentnostei studentiv pid chas rozviazuvannia fizychnykh zadach z poiednanniam pryntsypu symetrii v vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [Formation of STEM-competencies of students when solving physical problems with a combination of the principle of symmetry in higher technical educational institutions]. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia pedahohichna, 23, 20–22. [in Ukrainian].
Kuzmenko, O., & Dembitska, S. (2021). Improvement of self-educational activity of students of technical specialties based on innovative society development (on the example of studying physics). Knowledge, Education, Law, Management, 2 (38), vol. 1, 24–30. [in English].
Kuzmenko, O., Dembitska, S., & Radul, S. (2020). Implementation of STEM-education elements in the process of teaching professional subjects in technical institutions of higher education. Modern approaches to knowledge management development. Collective monograph. Ljubljana, Slovenia (85–95). [in English].
Lozovenko, O. A. (2014). Dyvni traiektorii abo yak peretvoryty zadachu na tsikave indyvidualne zavdannia [Strange trajectories or how to turn a task into an interesting individual task]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, 116, 77–82. [in Ukrainian].
Polupan, O., Podus, H., & Omelianenko, I. (2015). Suchasnyi pidkhid do vykladannia kursu “Zahalna fizyka” u VNZ [A modern approach to teaching the "General Physics" course at a university]. Teoriia ta metodyka navchannia matematyky, fizyky, informatyky , 13 (3), 129–135. https://doi.org/10.55056/tmn.v13i3.993. [in Ukrainian].
Shamshyn, O.P. (2021). Fizyka 21 storichchia v tekhnichnomu ZVO [Physics of the 21st century in the technical ZVO]. Fizyko-matematychna osvita, 3(29), 119–126. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2021-029-3-018. [in Ukrainian].
Zavrazhna, O. M., Odnodvorets, L. P., Pasko, O. O., & Saltykova, A. I. (2018). Metodyka formuvannia u studentiv znan pro stan suchasnoi fizyky ta nanotekhnolohii [Methods of forming students' knowledge about the state of modern physics and nanotechnologies]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 1(75), 196–208. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 87
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.