Використання адитивних технологій в освітньому процесі для студентів технічних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-034-042Ключові слова:
освіта, адитивні технології, програмне забезпечення, 3D-друк, студенти, навички, моделювання, проєктуванняАнотація
В статті розглянуті загальні принципи та елементи освітніх програм підготовки студентів
технічних спеціальностей та окреслено коло навичок якими мають володіти сучасні спеціалісти
технічного профілю. Встановлено, що, на сьогоднішній день, дуже важливим є навчання студентів
роботі із CAD/CAM системами та основам моделювання та прототипування, які є невід’ємною
складовою роботи більшості сучасних виробництв.
Метою статті є обґрунтування ефективності застосування адитивних технологій в освітньому
процесі підготовки студентів технічних та інших спеціальностей.
Одним із освітніх інструментів, які забезпечують формування відповідних навичок є адитивні
технології, які набувають дедалі більш широкого застосування як у освітній, так і у виробничій
діяльності, тому в роботі також перелічено окремі переваги застосування адитивних технологій в
освітньому процесі. Розкрито сутність поняття «адитивні технології» та наведено перелік найбільш
типових із них. Також приділено увагу обладнанню, яке використовується для здійснення 3D-друку та
програмному забезпеченню, що використовується для роботи з адитивними технологіями на усіх
етапах починаючи від створення та вдосконалення і закінчуючи виготовленням моделі або кінцевого
виробу. Особливу увагу приділено такому програмному забезпеченню, як SolidWorks, а саме наведено
перелік функцій та інструментів доступних у даному програмному забезпеченні та запропоновано
перелік навичок, що можуть бути набуті студентами при роботі із даним програмним забезпеченням і
використані в подальшій трудовій діяльності.
Посилання
Androshchuk, H. O. (2017). Adytyvni tekhnolohii: Perspektyvy i problemy 3D-druku (I chastyna) [Additive technologies: Prospects and problems of 3D printing]. Nauka, tekhnolohii, innovatsii, (1), 68–77. [in Ukrainian].
Bakhrushyn, V. Ye. (2016). Kompetentnosti i rezultaty navchannia u novykh standartakh vyshchoi osvity [Competencies and learning outcomes in new standards of higher education]. URL: http://education-ua.org. URL: http://education-ua.org/ru/articles/702-kompetentnosti-i-rezultati-navchannya-u-novikh-standartakh-vishchoji-osviti/. [in Ukrainian].
Dembitska, S. V. (2019). Osoblyvosti vyznachennia kliuchovykh kompetentsii studentiv tekhnichnykh spetsialnostei [Peculiarities of determining the key competencies of students of technical specialties]. Pedahohika vyshchoi shkoly: dosvid i tendentsii rozvytku: materialy IV Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Zaporizhzhia, 21 bereznia 2019 roku). (34–35). Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi universytet, 2019. [in Ukrainian].
Dembitska, S., & Kobylianska, I. (2023). Vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv tekhnichnykh spetsialnostei v konteksti innovatsiinoho rozvytku vyshchoi osvity [Improvement of professional training of specialists in technical specialties in the context of innovative development of higher education]. Aktualni aspekty rozvytku STEAM-osvity v umovakh yevrointehratsii: zbirnyk materialiv Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (m. Kropyvnytskyi, 21 kvitnia 2023 roku). (347–348). Kropyvnytskyi: DonDUVS. [in Ukrainian].
Dembitska, S. V., Kobylianskyi, O. V., & Puhach, S. S. (2020). Osoblyvosti pidhotovky do pratseokhoronnoi profesiinoi diialnosti maibutnikh fakhivtsiv tekhnichnykh spetsialnostei za kordonom [Peculiarities of preparation for labor protection professional activity of future specialists of technical specialties abroad]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy: zb. nauk. pr. Vyp. 58, 117–124. Vinnytsia: TOV «Druk plius». DOI: 10.31652/2412-1142-2020-58-117-124. [in Ukrainian].
Dembitska, S. V., Kobylianskyi, O. V., Maksymenko, Yu. L., Pinaieva, O. Yu., Akimova, O. V. (Red.), & Frytsiuk, V. A. (Red.). (2022). Shliakhy zabezpechennia mizhpredmetnoi intehratsii u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv tekhnichnykh spetsialnostei [Ways of ensuring interdisciplinary integration in the professional training of future specialists in technical specialties]. Intehratsiia v yevropeiskii osvitnii prostir: dialoh zi steikkholderamy: monohrafiia. (194–217). Vinnytsia: TOV «Druk». [in Ukrainian].
Kobylianskyi, O. V., & Dembitska, S. V. (2018). Sutnist ta osoblyvosti profesiinoi kultury fakhivtsiv tekhnichnoho profiliu [The essence and features of the professional culture of technical specialists]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 2(173), 120–122. [in Ukrainian].
Kobylianskyi, O., & Dembitska, S. (2022). Formation of work safety culture of the technical specialists. Professional Pedagogics, 2(25), 138-146. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2022.25.138-146.
Kobylianskyi, O., & Dembitska, S. (2023). Formation of occupational safety competencein the process of professional trainingof mechanical engineering specialists. Professional Pedagogics, 1(26), 15-23. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.15-23.
Koziar, M., Feshchuk, Yu. V., & Parfeniuk, O. V. (2018). Komp’iuterna hrafika: SolidWorks [Computer graphics: SolidWorks] Oldi-plius. https://ep3.nuwm.edu.ua/22175/1/Kompiuterna%20hrafika.pdf. [in Ukrainian]
Kuzmenko, O., Dembitska, S., & Radul, S. (2020). Implementation of STEM-education elements in the process of teaching professional subjects in technical institutions of higher education. Modern approaches to knowledge management development. Collective monograph. (85–95). Ljubljana, Slovenia.
Martyniuk, O. S. (2020). Tryvymirne prototypuvannia yak skladnyk stem-tekhnolohii u konstruktyvno-tekhnichnii i naukovo-doslidnii roboti studentiv ta uchniv [Three-dimensional prototyping as a component of stem technologies in the constructive, technical and scientific research work of students and pupils]. Zbirnyk naukovykh prats kamianets-podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. seriia pedahohichna, (25), 61–63. URL: http://ped-series.kpnu.edu.ua/article/view/189486/188895. [in Ukrainian].
Muraviov, O., Nyzhnyk, Yu., Petryk, V., Protasov, A., & Sieryi, K. (2021). Suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku adytyvnykh tekhnolohii[The current state and prospects for the development of additive technologies.]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Tekhnichni nauky, 32(71)(5), 114–119. https://doi.org/10.32838/2663-5941/2021.5/18. [in Ukrainian].
Ohliad prohram dlia 3D-prynteriv [Overview of programs for 3D printers.]. (b. d.). easy3dprint.com.ua. URL: https://easy3dprint.com.ua/uk/oglyad-program-dlya-3d-printeriv/. [in Ukrainian].
Prohramy dlia 3D-pryntera [Programs for a 3D printer]. (b. d.). URL: https://uk.soringpcrepair.com. URL: https://uk.soringpcrepair.com/software-for-3d-printer/. [in Ukrainian].
Puhach, S., Dembitska, S., & Kobylianskyi, O. (2022). Improvement of professional training of technical specialists according to requirements of integration methodological approach. Науково-методичний журнал «Нова педагогічна думка», 3(111), 14–23.
Raikovska, H. O. (2019). Shliakhy vdoskonalennia pidhotovky fakhivtsiv mashynobudivnoi haluzi.[ Ways to improve the training of specialists in the machine-building industry] Visnyk VPI, (2), 111–116. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-143-2-111-116. [in Ukrainian].
Samchenko, V. (2023, 6 zhovtnia). Stratehiia rozvytku osvity i nauky do 2030 roku: Koly i choho ochikuvaty?[ Strategy for the development of education and science until 2030: When and what to expect?] UKRINFORM. Multymediina platforma Ukrainy. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3770487-strategia-rozvitku-osviti-i-nauki-do-2030-roku-koli-i-cogo-ocikuvati.html. [in Ukrainian].
Savielieva, O. V., Kurinnaia, T. P., & Kalcheva, I. O. (2019). Zastosuvannia adytyvnykh tekhnolohii pry pidhotovtsi fakhivtsiv z tekhnolohichnoi ta profesiinoi osvity [Application of additive technologies in the training of specialists in technological and professional education]. Adaptyvni tekhnolohii upravlinnia navchanniam ATL - 2019 (s. 28–30). PNPU im. K. D. Ushynskoho. [in Ukrainian].
Siurkalo, B. I., & Sadykova, Ya. M. (2017). Zastosuvannia adytyvnykh tekhnolohii v osvitnii diialnosti [Application of additive technologies in educational activitie]. Ekonomika, finansy, pravo, 2(12), 55–59. [in Ukrainian].
Strutynska, O. (2017). Napriamy vykorystannia tekhnolohii tryvymirnoho drukuvannia u protsesi pidhotovky maibutnikh uchyteliv informatyky [Directions for the use of three-dimensional printing technologies in the process of training future computer science teachers]. Teoriia i praktyka vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii v navchalnomu protsesi (125–127). Vyd-vo NPU imeni M.P. Drahomanova. [in Ukrainian].
Vasylkiv, V., & Diachun, A. (2020). Pidvyshchennia efektyvnosti pidhotovky inzhenernykh kadriv zi spetsialnosti «prykladna mekhanika» [Increasing the effectiveness of training engineering personnel in the specialty «applied mechanics»]. Ⅴ Mizhnarodna naukovo-metodychna konferentsiia «Аktualni pytannia orhanizatsii navchannia inozemnykh studentiv v Ukraini» prysviachena 60-richchiu TNTU imeni Ivana Puliuia (s. 107–110). TNTU imeni Ivana Puliuia. [in Ukrainian].
Voroshchuk, V., & Vitenko, T. (2021). Solidworks u zavdanniakh 3D modeliuvannia ta inzhynirynhu tekhnichnykh system [Solidworks in tasks of 3D modeling and engineering of technical systems]. FOP Palianytsia V. A. [in Ukrainian].
Vydy 3D-druku: Vse, shcho vam potribno znaty pro tsiu tekhniku [Types of 3D printing: Everything you need to know about this technique.]. (b. d.). URL: https://www.hwlibre.com/uk/. URL: https://www.hwlibre.com/uk/tipos-impresion-3d/. [in Ukrainian].
Zakharchenko, V. M., Rashkevych, Yu. M., Luhovyi, V. I., Talanova, Zh. V., & Kremen, V. H. (Red.). (2014). Rozroblennia osvitnikh prohram [Development of educational programs]. DP «NVTs «Priorytety». [in Ukrainian].
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 67
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.