Математична спрямованість професійної підготовки майбутніх інженерів галузі електроніки та телекомунікацій

Автор(и)

  • Альона Коломієць Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-7665-6247

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2020-5-2-094-101

Ключові слова:

професійна підготовка, математична підготовка, галузь електроніки та телекомунікацій

Анотація

У статті здійснено аналіз літературних джерел досліджуваної проблеми, тлумачення дефініцій «інженерія», «інженер». Серед досвідчених фахівців-інженерів проведено експертне дослідження щодо вагомості набутих компетентностей фахівцями для їхньої успішної професійної діяльності. Зроблено аналіз експертного дослідження. При вивченні математики та математичних дисциплін у закладах вищої технічної освіти у студентів формується та розвивається переважна більшість перерахованих вмінь: вміння логічно мислити, вміння збирати, обробляти й аналізувати інформацію тощо. Ці вміння виділені експертами як такі, що потрібні для досягнення високого рівня професійної інженерної діяльності.
Проаналізовано освітньо-кваліфікаційні програми для бакалаврів галузі електроніки та телекомунікацій низки закладів вищої технічної освіти. Аналіз передбачених для формування у навчальному процесі загальнопрофесійних і спеціальних професійних компетентностей, що сформульовані в освітньо-професійних програмах, дозволяє зробити висновок про те, що і загальні, і спеціальні фахові компетентності передбачають ґрунтовну математичну підготовку в студентів. Під час цього процесу у них формуються не лише математичні компетентності, а й уміння та навички, що є ширшими й охоплюють певну частину вмінь і навичок, передбачених у загальнопрофесійних та спеціальних професійних компетентностях. Зроблено висновок, що вивчення математики та математичних дисциплін має вирішальне значення для формування висококваліфікованого фахівця.
У роботі застосовувалися такі методи дослідження: аналіз та синтез наукової літератури, спостереження, анкетування.

Біографія автора

Альона Коломієць, Вінницький національний технічний університет

д. пед. н., доцент, доцент кафедри вищої математики

Посилання

Барась, С. Т., & Коломієць, А. А (2016) Зміст фундаментальної математичної підготовки студентів радіотехнічних спеціальностей. Вісник Вінницького політехнічного інституту, 6, 115-120.

Білодід, І. К. (ред). (1980). Академічний тлумачний словник з української. Словник української мови: в 11 тт. Київ: Інститут мовознавства; Наукова думка, 4, 29. URL: http://sum.in.ua/s/inzhener.

Болтівець, С. І.; Дзюба, І. М., Жуковський, А. І., & Железняк, М. Г. (ред). (2006). Інженерна освіта. Енциклопедія Сучасної України: електронна версія НАН України, НТШ. Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, URL: http://esu.com.ua/search_articles.php?id=12289.

Дутка, Г. Я. (2008). Фундаменталізація математичної підготовки майбутніх фахівців: методологічний та морально-етичний компоненти. URL: http ://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Nrs/2008_2/NRS_2008_2/04/00_dutka.pdf.

Клочко, В. І. (2017). Формування математичних компетентностей студентів технічних ВНЗ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 2: Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: зб. наук. праць. Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 19 (26), 64-67.

Клочко, В. І. & Коломієць, А. А. (2014). Професійно спрямована фундаменталізація навчання математики. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: зб. наук. праць, 41, 184-187.

Ковтонюк, М. М. (2013). Сучасні тенденції фахової підготовки майбутніх учителів за кордоном. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія, 40, 348-343.

Ковтонюк, М. М. (2013). Фундаменталізація професійної підготовки майбутнього вчителя математики – бакалаврiв: монографія. Вінниця: ТОВ «Фірма «Планер».

Кучерук, О. Я. (2014) Математична підготовка майбутніх інженерів-програмістів в контексті компетентністного підходу. Матеріали The European Scientificand Practical Congress «Globalscientificunity 2014», 26-27 September. Prague (Czech Republiс), 3, 194-199.

Освітньо-професійна програма «Радіотехніка» (2020). URL: https://vntu.edu.ua/uploads/2020/opp1/15.pdf.

Раков, С. А. (2005). Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу в навчанні з використанням інформаційних технологій (дис. д-ра пед.

наук). Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Харків.

Терьохіна, О. Л. (2017). Формування технічного мислення майбутніх бакалаврів машинобудування у процесі фахової підготовки: монографія. Запоріжжя: ЗНТУ. URL: http://eir.zntu.edu.ua/bitstream/123456789/2158/1/Terehina_Formation_of_technical.pdf.

Товажнянський, Л. Л. (2004). Формування гуманітарно-технічної еліти як перспективна парадигма розвитку інженерної освіти у світлі Болонського процесу. Теорія і практика управління соціальними системами, 1, 3. Харків: НТУ «ХПІ».

Триус, Ю. В. & Бакланова М. Л. (2005). Проблеми і перспективи вищої математичної освіти. Дидактика математики: проблеми і дослідження, 23.URL:http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Dmpd/2005_23/23/16-23%2023_2005.pdf.

Ярхо, Т. В. (2013). Загальні вимоги до змісту професійно-математичної підготовки в технічному університеті в умовах компетентнісної освітньої моделі. Вісник Черкаського університету. Серія педагогічні науки, 37(290), 134-138.

Burry, J. (2007). Mathematical Relations in Architecture and Spatial Design. Spatial Information Architecture Laboratory, 100-105. URL: https://www.semanticscholar.org/author/BA-DipArch/2079985634.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 98

Опубліковано

2023-10-13

Як цитувати

[1]
А. Коломієць, «Математична спрямованість професійної підготовки майбутніх інженерів галузі електроніки та телекомунікацій », ПедБез, вип. 5, вип. 2, с. 94–101, Жов 2023.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають