Фундаменталізація вищої технічної освіти за кордоном: проблеми та перспективи
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-1-069-074Ключові слова:
фундаменталізація, математична підготовка, педагогічна система, освітня програма, навчальний процесАнотація
Стаття присвячена дослідженню проблеми фундаменталізації математичної підготовки студентів технічних спеціальностей. У роботі проілюстровано аналіз освітніх процесів у вищих школах Західної Європи, США, Канади, Росії, здійснено порівняльний аналіз процесу фундаменталізації математичної підготовки у закладах вищої освіти в Україні і за кордоном, проведено аналіз математичного контенту он-лайн ресурсів закордонних університетів.
Об’єкт дослідження – навчальний процес в університетах України та країнах Європи і Північної Америки.
Мета публікації – здійснити аналіз процесу фундаменталізації вищої технічної математичної освіти країн Європи та Північної Америки, порівняти з відповідними тенденціями освітянського процесу вищої школи в Україні.
СПИСОК ПОСИЛАНЬ
Аданников, А. А. (2001). Фундаментализация физико-математической подготовки в профессиональном образовании студентов технических вузов. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Тольяттинский государственный университет, Тольятти.
Бідюк, Н. М. (2000). Розвиток змісту та форм організації підготовки бакалаврів інженерії в університетах Великої Британії. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Тернопільський державний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Тернопіль.
Высшее образование в США. Langust Agency 1999–2013. Взято з http://www.langust.ru/review/high usa.shtml.
Гончаренко, С. (2008). Фундаменталізація освіти як дидактичний принцип. Шлях освіти, 1, 2-6.
Дутка, Г. Я. Комплексний підхід до моделювання змісту фундаментальної математичної освіти у професійній підготовці економістів. Взято з http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/soc_gum/peddysk/2009_5/ dutka.pdf.
Кіяновська, Н. М. (2012). Засоби ІКТ навчання у фундаментальній підготовці майбутніх інженерів: досвід США. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Серія педагогічна, 18, 203-207.
Ковтонюк, М. М. (20130. Фундаменталізація професійної підготовки майбутнього вчителя математики–бакалавра. Вінниця: ТОВ-фірма «Планер». ISBN 978-966-2337-79-2.
Косолапова, С. А., Калиновская, Т. Г., & Косолапов, А. И. (2013). К вопросу о фундаментализации инженерного образования. Успехи современного естествознания, 6, 134-136.
Лозовский, В. Н., Лозовский, С. В., & Шукшунов, В. Е. (2006). Фундаментализация высшего технического образования: цели, идеи, практика. Санкт-Петербург: Лань. ISBN 5-8114-0681-9.
Мукан, Н. В. (2006). Система професійної підготовки майбутніх учителів загальноосвітніх шкіл в університетах Канади. Львів: НУ «Львівська політехніка».
Перший відкритий інформаційний ресурс Open Course Ware. Взято з http://ocw.mit.edu/index.htm.
Семеніхіна, О. В., & Шевченко, І. С. (2014). Відкритий освітній контент: кількісний аналіз ресурсів з математики. Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології, 3 (54), 198-201.
Complete List of Online Math Resources. Student Guide. Retrieved from http://www.studentguide.org/a-complete-list-of-online-math-resources.
The Global Network for Open Education. Retrieved from http://www.oeconsortium.org/ courses.
Посилання
Adannykov, A. A. (2001). Fundamentalyzatsyia fyzyko-matematycheskoi podhotovky v professyonalnom obrazovanyy studentov tekhnycheskykh vuzov. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Toliattynskyi hosudarstvennyi universytet, Toliatty.
Bidiuk, N. M. (2000). Rozvytok zmistu ta form orhanizatsii pidhotovky bakalavriv inzhenerii v universytetakh Velykoi Brytanii. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Ternopilskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni V. Hnatiuka, Ternopil.
Honcharenko, S. (2008). Fundamentalizatsiia osvity yak dydaktychnyi pryntsyp. Shliakh osvity, 1, 2-6.
Complete List of Online Math Resources. Student Guide. Retrieved from http://www.studentguide.org/a-complete-list-of-online-math-resources.
Dutka H. Ya. Kompleksnyi pidkhid do modeliuvannia zmistu fundamentalnoi matematychnoi osvity u profesiinii pidhotovtsi ekonomistiv. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/soc_gum/peddysk/2009_5/dutka.pdf.
Kiianovska, N. M. (2012). Zasoby IKT navchannia u fundamentalnii pidhotovtsi maibutnikh inzheneriv: dosvid SShA. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka: Seriia pedahohichna, 18, 203-207.
Kovtoniuk, M. M. (20130. Fundamentalizatsiia profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia matematyky–bakalavra. Vinnytsia: TOV-firma «Planer». ISBN 978-966-2337-79-2.
Kosolapova, S. A., Kalynovskaia, T. H., & Kosolapov, A. Y. (2013). K voprosu o fundamentalyzatsyii inzhenernoho obrazovanyia. Uspekhy sovremennoho estestvoznanyia, 6, 134-136.
Lozovskyi, V. N., Lozovskyi, S. V., & Shukshunov, V. E. (2006). Fundamentalyzatsyia vyssheho tekhnycheskoho obrazovanyia: tsely, idei, praktyka. Sankt-Peterburh: Lan. ISBN 5-8114-0681-9.
Mukan, N. V. (2006). Systema profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv zahalnoosvitnikh shkil v universytetakh Kanady. Lviv: NU «Lvivska politekhnika».
Pershyi vidkrytyi informatsiinyi resurs OpenCourseWare. Vziato z http://ocw.mit.edu/index.htm.
Semenikhina, O. V., & Shevchenko, I. S. (2014). Vidkrytyi osvitnii kontent: kilkisnyi analiz resursiv z matematyky. Pedahohika vyshchoi shkoly: metodolohiia, teoriia, tekhnolohii, 3 (54), 198-201.
The Global Network for Open Education. Retrieved from http://www.oeconsortium.org/courses.
Vysshee obrazovanye v SShA. Langust Agency 1999–2013. Retrieved from http://www.langust.ru/review/high_usa.shtml
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 374