Математична спрямованість професійної підготовки майбутніх інженерів галузі електроніки та телекомунікацій
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2020-5-2-094-101Ключові слова:
професійна підготовка, математична підготовка, галузь електроніки та телекомунікаційАнотація
У статті здійснено аналіз літературних джерел досліджуваної проблеми, тлумачення дефініцій «інженерія», «інженер». Серед досвідчених фахівців-інженерів проведено експертне дослідження щодо вагомості набутих компетентностей фахівцями для їхньої успішної професійної діяльності. Зроблено аналіз експертного дослідження. При вивченні математики та математичних дисциплін у закладах вищої технічної освіти у студентів формується та розвивається переважна більшість перерахованих вмінь: вміння логічно мислити, вміння збирати, обробляти й аналізувати інформацію тощо. Ці вміння виділені експертами як такі, що потрібні для досягнення високого рівня професійної інженерної діяльності.
Проаналізовано освітньо-кваліфікаційні програми для бакалаврів галузі електроніки та телекомунікацій низки закладів вищої технічної освіти. Аналіз передбачених для формування у навчальному процесі загальнопрофесійних і спеціальних професійних компетентностей, що сформульовані в освітньо-професійних програмах, дозволяє зробити висновок про те, що і загальні, і спеціальні фахові компетентності передбачають ґрунтовну математичну підготовку в студентів. Під час цього процесу у них формуються не лише математичні компетентності, а й уміння та навички, що є ширшими й охоплюють певну частину вмінь і навичок, передбачених у загальнопрофесійних та спеціальних професійних компетентностях. Зроблено висновок, що вивчення математики та математичних дисциплін має вирішальне значення для формування висококваліфікованого фахівця.
У роботі застосовувалися такі методи дослідження: аналіз та синтез наукової літератури, спостереження, анкетування.
Посилання
Барась, С. Т., & Коломієць, А. А (2016) Зміст фундаментальної математичної підготовки студентів радіотехнічних спеціальностей. Вісник Вінницького політехнічного інституту, 6, 115-120.
Білодід, І. К. (ред). (1980). Академічний тлумачний словник з української. Словник української мови: в 11 тт. Київ: Інститут мовознавства; Наукова думка, 4, 29. URL: http://sum.in.ua/s/inzhener.
Болтівець, С. І.; Дзюба, І. М., Жуковський, А. І., & Железняк, М. Г. (ред). (2006). Інженерна освіта. Енциклопедія Сучасної України: електронна версія НАН України, НТШ. Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, URL: http://esu.com.ua/search_articles.php?id=12289.
Дутка, Г. Я. (2008). Фундаменталізація математичної підготовки майбутніх фахівців: методологічний та морально-етичний компоненти. URL: http ://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Nrs/2008_2/NRS_2008_2/04/00_dutka.pdf.
Клочко, В. І. (2017). Формування математичних компетентностей студентів технічних ВНЗ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 2: Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: зб. наук. праць. Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 19 (26), 64-67.
Клочко, В. І. & Коломієць, А. А. (2014). Професійно спрямована фундаменталізація навчання математики. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: зб. наук. праць, 41, 184-187.
Ковтонюк, М. М. (2013). Сучасні тенденції фахової підготовки майбутніх учителів за кордоном. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія, 40, 348-343.
Ковтонюк, М. М. (2013). Фундаменталізація професійної підготовки майбутнього вчителя математики – бакалаврiв: монографія. Вінниця: ТОВ «Фірма «Планер».
Кучерук, О. Я. (2014) Математична підготовка майбутніх інженерів-програмістів в контексті компетентністного підходу. Матеріали The European Scientificand Practical Congress «Globalscientificunity 2014», 26-27 September. Prague (Czech Republiс), 3, 194-199.
Освітньо-професійна програма «Радіотехніка» (2020). URL: https://vntu.edu.ua/uploads/2020/opp1/15.pdf.
Раков, С. А. (2005). Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу в навчанні з використанням інформаційних технологій (дис. д-ра пед.
наук). Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Харків.
Терьохіна, О. Л. (2017). Формування технічного мислення майбутніх бакалаврів машинобудування у процесі фахової підготовки: монографія. Запоріжжя: ЗНТУ. URL: http://eir.zntu.edu.ua/bitstream/123456789/2158/1/Terehina_Formation_of_technical.pdf.
Товажнянський, Л. Л. (2004). Формування гуманітарно-технічної еліти як перспективна парадигма розвитку інженерної освіти у світлі Болонського процесу. Теорія і практика управління соціальними системами, 1, 3. Харків: НТУ «ХПІ».
Триус, Ю. В. & Бакланова М. Л. (2005). Проблеми і перспективи вищої математичної освіти. Дидактика математики: проблеми і дослідження, 23.URL:http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Dmpd/2005_23/23/16-23%2023_2005.pdf.
Ярхо, Т. В. (2013). Загальні вимоги до змісту професійно-математичної підготовки в технічному університеті в умовах компетентнісної освітньої моделі. Вісник Черкаського університету. Серія педагогічні науки, 37(290), 134-138.
Burry, J. (2007). Mathematical Relations in Architecture and Spatial Design. Spatial Information Architecture Laboratory, 100-105. URL: https://www.semanticscholar.org/author/BA-DipArch/2079985634.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 52
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.