Проблемний метод у системі фундаменталізацї математичної підготовки майбутніх технічних фахівців

Автор(и)

  • Альона Коломієць Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-7665-6247
  • Ігор Абрамчук Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0001-7291-5566

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-043-048

Ключові слова:

фундаменталізація, математична підготовка, проблемний метод, технічні фахівці

Анотація

У статті представлено ідею застосування проблемного методу у системі фундаменталізації
математичної підготовки майбутніх технічних фахівців. Проаналізовано етапність застосування
проблемного методу у процесі математичної підготовки майбутніх технічних фахівців, наведено
основні переваги та недоліки застосування запропонованого методу у освітньому процесі, наведено
основні етапи застосування проблемного методу в освітньому процесі під час математичної підготовки
майбутніх технічних фахівців. У роботі продемонстровано приклад застосування проблемного методу
під час вивчення тем з вищої математики майбутніми технічними фахівцями.
Метою статті є розкриття суті проблемного методу в процесі фундаменталізації математичної
підготовки майбутніх технічних фахівців,
Проведене дослідження проблемного методу та його реалізації в системі фундаменталізації
математичної підготовки майбутніх технічних фахівців надає підстави для побудови схеми його
реалізації в освітньому процесі. Вона складається із таких етапів: отримання завдання, що містить
проблему; пошук шляхів вирішення проблеми, усвідомлення обмеженості наявних ресурсів і
інформації для вирішення завдання, виконання завдання із урахуванням отриманих нових знань.
До переваг реалізації проблемного методу у освітньому процесі належить: фокусування уваги
студентів на проблемі, активізація розумової діяльності студентів, самостійний пошук шляхів
розв’язання проблеми, краще запам’ятовування шляхів вирішення проблеми в порівнянні із
традиційним поясненням матеріалу.
Враховуючи багатоаспектність обраної теми дослідження, до майбутніх розвідок відносимо:
потребу в подальших теоретичних і практичних дослідженнях, а також розробку концепції реалізації
проблемного методу в процесі фундаменталізації математичної підготовки.

Біографії авторів

Альона Коломієць, Вінницький національний технічний університет

к. пед. н., доцент кафедри вищої математики

Ігор Абрамчук, Вінницький національний технічний університет

ст. викладач кафедри вищої математики

Посилання

Draiden, H., & Vos, Dzh., Tovakalo, M. (Perekl. z anhl.). (2011). Revoliutsiia v navchanni [A revolution in education]. Lviv: Litopys. [in Ukrainian].

Hlushko, O. O., & Yatsenko, S. Ye. (2011). Matematychna pidhotovka maibutnikh vchyteliv khimii i biolohii v pedvuzi yak faktor, shcho pidvyshchuie konkurentospromozhnist fakhivtsia [Mathematical training of future teachers of chemistry and biology in a pedagogical university as a factor that increases the competitiveness of a specialist]. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/ Soc_Gum/Vchdpu/ped/2011_83/Glushko.pdf. [in Ukrainian].

Kolomiiets A. A., & Kovalchuk M. B. (2018) Pidvyshchennia yakosti suchasnoi matematychnoi pidhotovky v tekhnichnykh universytetakh shliakhom formuvannia yadra matematychnykh znan [Improving the quality of modern mathematical training in technical universities by forming the core of mathematical knowledge]. Suchasna osvita – dostupnist, yakist, vyznannia: zbirnyk naukovykh prats mizhnarodnoi naukovo-metodychnoi konferentsii (14-15 lystopada 2018 roku, m. Kramatorsk). (119-122). [in Ukrainian].

Kucheruk, O. Ya. (2014). Matematychna pidhotovka maibutnikh inzheneriv-prohramistiv v konteksti kompetentnistnoho pidkhodu [Mathematical training of future software engineers in the context of the competence approach]. The European Scientific and Practical Congress «Global scientific unity 2014», 26–27 September, Prague (Czech Republis). (3, 194–199). [in Ukrainian].

Maksymova, T. S. (2006). Metodyka formuvannia profesiino-oriientovanoi evrystychnoi diialnosti studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv na praktychnykh zaniattiakh z vyshchoi matematyky [Methodology of formation of professionally oriented heuristic activity of students of higher technical educational institutions in practical classes in higher mathematics]. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Kyiv, Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova. [in Ukrainian].

Vasko, O. O. (2013). Vykorystannia problemnoho vykladu v matematychnii pidhotovtsi maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv [The use of problem-based presentation in the mathematical training of future primary school teachers]. Aktualni pytannia pryrodnycho-matematychnoi osvity: zbirnyk naukovykh prats, 1, 115–120. Sumy: VVP «Mriia». [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 66

Опубліковано

2023-10-18

Як цитувати

[1]
А. Коломієць і І. Абрамчук, «Проблемний метод у системі фундаменталізацї математичної підготовки майбутніх технічних фахівців», ПедБез, вип. 6, вип. 1-2, с. 43–48, Жов 2023.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.