Проблемний метод у системі фундаменталізацї математичної підготовки майбутніх технічних фахівців
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-043-048Ключові слова:
фундаменталізація, математична підготовка, проблемний метод, технічні фахівціАнотація
У статті представлено ідею застосування проблемного методу у системі фундаменталізації
математичної підготовки майбутніх технічних фахівців. Проаналізовано етапність застосування
проблемного методу у процесі математичної підготовки майбутніх технічних фахівців, наведено
основні переваги та недоліки застосування запропонованого методу у освітньому процесі, наведено
основні етапи застосування проблемного методу в освітньому процесі під час математичної підготовки
майбутніх технічних фахівців. У роботі продемонстровано приклад застосування проблемного методу
під час вивчення тем з вищої математики майбутніми технічними фахівцями.
Метою статті є розкриття суті проблемного методу в процесі фундаменталізації математичної
підготовки майбутніх технічних фахівців,
Проведене дослідження проблемного методу та його реалізації в системі фундаменталізації
математичної підготовки майбутніх технічних фахівців надає підстави для побудови схеми його
реалізації в освітньому процесі. Вона складається із таких етапів: отримання завдання, що містить
проблему; пошук шляхів вирішення проблеми, усвідомлення обмеженості наявних ресурсів і
інформації для вирішення завдання, виконання завдання із урахуванням отриманих нових знань.
До переваг реалізації проблемного методу у освітньому процесі належить: фокусування уваги
студентів на проблемі, активізація розумової діяльності студентів, самостійний пошук шляхів
розв’язання проблеми, краще запам’ятовування шляхів вирішення проблеми в порівнянні із
традиційним поясненням матеріалу.
Враховуючи багатоаспектність обраної теми дослідження, до майбутніх розвідок відносимо:
потребу в подальших теоретичних і практичних дослідженнях, а також розробку концепції реалізації
проблемного методу в процесі фундаменталізації математичної підготовки.
Посилання
Draiden, H., & Vos, Dzh., Tovakalo, M. (Perekl. z anhl.). (2011). Revoliutsiia v navchanni [A revolution in education]. Lviv: Litopys. [in Ukrainian].
Hlushko, O. O., & Yatsenko, S. Ye. (2011). Matematychna pidhotovka maibutnikh vchyteliv khimii i biolohii v pedvuzi yak faktor, shcho pidvyshchuie konkurentospromozhnist fakhivtsia [Mathematical training of future teachers of chemistry and biology in a pedagogical university as a factor that increases the competitiveness of a specialist]. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/ Soc_Gum/Vchdpu/ped/2011_83/Glushko.pdf. [in Ukrainian].
Kolomiiets A. A., & Kovalchuk M. B. (2018) Pidvyshchennia yakosti suchasnoi matematychnoi pidhotovky v tekhnichnykh universytetakh shliakhom formuvannia yadra matematychnykh znan [Improving the quality of modern mathematical training in technical universities by forming the core of mathematical knowledge]. Suchasna osvita – dostupnist, yakist, vyznannia: zbirnyk naukovykh prats mizhnarodnoi naukovo-metodychnoi konferentsii (14-15 lystopada 2018 roku, m. Kramatorsk). (119-122). [in Ukrainian].
Kucheruk, O. Ya. (2014). Matematychna pidhotovka maibutnikh inzheneriv-prohramistiv v konteksti kompetentnistnoho pidkhodu [Mathematical training of future software engineers in the context of the competence approach]. The European Scientific and Practical Congress «Global scientific unity 2014», 26–27 September, Prague (Czech Republis). (3, 194–199). [in Ukrainian].
Maksymova, T. S. (2006). Metodyka formuvannia profesiino-oriientovanoi evrystychnoi diialnosti studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv na praktychnykh zaniattiakh z vyshchoi matematyky [Methodology of formation of professionally oriented heuristic activity of students of higher technical educational institutions in practical classes in higher mathematics]. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Kyiv, Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova. [in Ukrainian].
Vasko, O. O. (2013). Vykorystannia problemnoho vykladu v matematychnii pidhotovtsi maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv [The use of problem-based presentation in the mathematical training of future primary school teachers]. Aktualni pytannia pryrodnycho-matematychnoi osvity: zbirnyk naukovykh prats, 1, 115–120. Sumy: VVP «Mriia». [in Ukrainian].
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 67
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.