Аналіз недоліків використання інформаційно-комунікаційних технологій у закладах вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-173-179Ключові слова:
фахова підготовка, інформаційні технології, розвиток фахової компетентності, удосконалення навчального процесу, компетентнісний підхід в вищій школі, методичне забезпеченняАнотація
У статті проаналізовані недоліки використання інформаційних технологій в процесі підготовки фахівців. Визначені та окреслені можливі шляхи їх уникнення під час викладацької діяльності.
Об’єкт дослідження – процес фахової підготовки у закладах вищої освіти.
Метою цієї статті є аналіз науково-методичних публікацій з проблеми дослідження, визначення наявних недоліків використання інформаційних технологій в процесі підготовки фахівців у закладах вищої освіти та можливі шляхи їх подолання.
Проведений аналіз наукових джерел показав, що до основних недоліків використання інформаційних технологій відносять: зменшення уваги студентів в процесі роботи з комп’ютером; наявність різнопланової та суперечливої інформації, на основі якої необхідно прийняти рішення; неможливість машини повністю адаптуватися до здібностей та потреб студента; зменшення кількості живого спілкування, що може призвести до труднощів під час дискусій на професійні теми; бездумне використання з мережі Інтернет готових проектів, рефератів, доповідей та труднощі особистісного характеру.
Усе це є підставою для твердження, що використання інформаційних технологій в процесі вивчення навчальної дисципліни має бути методично обґрунтоване, забезпечене відповідними методичними рекомендаціями щодо роботи з комп’ютером під час опанування матеріалу та оптимально поєднане із традиційними методами навчання.
Перспективами подальших досліджень є методичне обґрунтування та експериментальна перевірка педагогічних умов щодо формування готовності майбутніх фахівців педагогічних спеціальностей до використання інформаційних технологій в процесі фахової діяльності.
Посилання
Bhattacharjee, B., & Deb, K. (2016). Role of ICT in 21st Century Teacher Education. International Journal of Education and Information Studies, Vol. 6, No.1.
Chen, Y. W. (2000). A Review of the Survey of Implementation of Computers in Education. URL: http://mste.illinois.edu/courses/ci499sp01/students/ychen17/pages/pap449ii.html.
Dembitska, S. V., & Kobylianskyi, O. V. (2014). Pedahohichni umovy vykorystannia internet-tekhnolohii v protsesi vyvchennia bezpeky zhyttiediialnosti. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. Zb. nauk. pr. Kyiv-Vinnytsia: TOV firma «Planer», vyp. 38, 310-315.
Geladze D. (2015). Using the Internet and Computer Technologies in Learning/Teaching Process. Journal of Educational Practice, Vol. 6, No. 2.
Haddad, W. & Drexler, A. (2002). Technologies for Education: Potentials, Parameters and Prospect. Washington D.C.: AED, Paris UNESCO.
Hrushchenko, L. M., & Fedorenko, N. V. (2009). Problemy vprovadzhennia informatsiinykh tekhnolohii u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Visnyk Lvivskoho universytetu, Vyp. 25, Ch. 2, 133–141.
Khimchuk, L. (2013). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii v zahalnoosvitnikh shkolakh hirskykh rehioniv: trudnoshchi maibutnikh vchyteliv. Hirska shkola ukrainskykh Karpat, 8-9, 134-136.
Kobylianskyi, O., & Dembitska, S. (2014). Vykorystannia internet-tekhnolohii u protsesi vyvchennia bezpeky zhyttiediialnosti. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka, vyp. 132, 61–65.
Kobylianskyi, O. V., Dembitska, S. V., & Kobylianska, I. M. (2014). Teoretychni zasady formuvannia kompetentsii z bezpeky zhyttiediialnosti u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei: monohrafiia. Vinnytsia: VNTU.
Neetu Dabas. (2018). Role of Computer and Information Technology in Education System. Іnternational Journal of Engineering and Techniques, Volume 4, Issue 1, Jan – Feb.
Shykula, H. (2013). Rozvytok informatsiinykh tekhnolohii u VNZ Ukrainy: istorychnyi aspekt. URL: /wpcontent/uploads/2013/11/Pedahohika_Shykula_2013_11_26_12_01_11_7 08.pdf.
Sokolova, I. V., & Hruznova, S. V. (2012). Problemy vprovadzhennia novitnikh informatsiinykh tekhnolohii u navchalnyi protses vyshchykh navchalnykh zakladiv Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy : zb. nauk. pr. Vinnyts. derzh. ped. un-t im. M. Kotsiubynskoho. Kyiv; Vinnytsia, vyp. 32, 424-427.
Torubara, O. M. & Kleino, Ye. O. (2016). Zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u profesiinii i tekhnichnii osviti. Naukovi zapysky. Seriia: pedahohika, 2, 56-62.
Verbickij, A. A. (1991). Aktivnoe obuchenie v vysshej shkole: kontekstnyj podhod: metod. posobie. Moskva: Vysshaya shkola.
Wilsz, J. (2008). Umieejetnosci potrzebne nauczycielowi techniki do skutecznego komunikowania sie z uczniami. Techika-Informatyka-Edukacja. Teoretyczne i praktyczne problem edukacji informatycznej, t. IX, red. W. Walat. Rzeszow. 189 p.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 1064