Формування готовності майбутніх фахівців з професійної освіти до застосування сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-021-026Ключові слова:
фахова підготовка, професійна освіта, інформаційні технології, структура готовності, удосконалення навчального процесу, компетентнісний підхід у вищій школі, підготовка майбутніх фахівців, LCMS MoodleАнотація
У статті розглянуто актуальну проблему підготовки майбутніх фахівців в галузі професійної
освіти до використання сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності. Досліджено
теоретичні підходи до визначення сутності та структури професійної компетентності, а також методи
та стратегії її формування.
Обґрунтовано важливість формування готовності студентів до використання сучасних
інформаційних технологій у професійній діяльності, оскільки ця компетентність стає ключовою у
сучасному інформаційному суспільстві. Проаналізовано вплив інноваційних підходів до навчання,
включаючи використання інформаційно-комунікаційних технологій та активних методів навчання, на
формування готовності майбутніх фахівців. Досліджено практичну складову формування готовності
майбутніх фахівців до застосування сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності,
зокрема, використання системи LCMS Moodle для створення навчальних курсів з індивідуальними
темами.
Встановлено, що формування готовності майбутніх фахівців до застосування сучасних
інформаційних технологій у професійній діяльності є складним і багатогранним процесом, який
вимагає комплексного підходу та залучення всіх учасників освітнього процесу. Реалізовані в рамках
даної статті пропозиції сприятимуть підвищенню ефективності цього процесу та забезпечать
майбутніх фахівців необхідними знаннями, вміннями та навичками для успішної професійної
діяльності в умовах сучасного інформаційного суспільства.
Перспективи подальших досліджень будуть спрямовані на вдосконалення методів і інструментів
оцінки готовності майбутніх фахівців з професійної освіти до застосування сучасних інформаційних
технологій у професійній діяльності.
Посилання
Bazeliuk, O. (2020). Organizatsiino-pedahohichni umovy rozvytku tsyfrovoi kulʹtury pedahohichnykh pratsivnykiv [Organizational and pedagogical conditions for the development of the digital culture of pedagogical workers]. Profesiina pedahohika, 1(21), 21-28. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2020.21.21-28. [in Ukrainian].
Barbarosh, I. (2022). Suchasni elektronni osvitni resursy dlia zabezpechennia profesiinoi pidhotovky [Modern electronic educational resources for providing professional training]. Profesiina osvita: teoriia i praktyka, №1-2 (55-56), 21-24. [in Ukrainian].
Boiko, L. (2022). Suchasni elektronni osvitni resursy dlia zabezpechennia profesiinoi pidhotovky [Modern electronic educational resources for professional training]. Profesiina osvita: teoriia i praktyka, №1-2 (55-56), 34-37. [in Ukrainian].
Boldyriieva, L. M., Kraus N. M., & Kraus, K. M. (2019). Tsyfrovi kompetentsii v sferi vyshchoi osvity: zadum, realizatsiia, rezultat [Digital competences in the field of higher education: concept, implementation, result]. Derzhava ta rehion. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, 1(106), 4–9. [in Ukrainian].
Dembitska, S. V., & Kobiliansky, O. V. (2019). The organization of foregin students’ independent study in the process of professional training. Казак инновациялык гуманитарлык-зан университетынын хабаршысы, 2019, 1 (41), 61–65.
Kuzmenko O., & Dembitska, S. (2021). Using technology of open space as one of the innovative methods of active learning in the training of technical specialities. New impetus for the advancement of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries: research matters: collective monograph. Riga, Latvia: Baltija Publishing. (201–215).
Kuzmenko O., Dembitska, S., & Radul S. (2019). Formation of Professional Competence of Students of Technical Specialties in the Process of Independent Work by Means of STEM-Education. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part I. Warsaw: BMT Erida Sp. z o.o. (488–502).
Kuzmenko O., Dembitska, S., & Radul S. (2020). Implementation of STEM-education elements in the process of teaching professional subjects in technical institutions of higher education. Modern approaches to knowledge management development. Collective monograph. Ljubljana, Slovenia (85–95).
Leonenko, P.M., Kraus, N.M., & Kraus, K.M. (2018). Doslidzhennia i rozrobky u sektori vyshchoi osvity: hlobalni ta natsionalni tendentsii [Research and development in the higher education sector: global and national trends]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 17 (1), 140–144. [in Ukrainian].
Morze, N. et al. (2019). Opyt tsyfrovoi kompetentnosti pedahohichnoho pratsivnyka [Description of the digital competence of a pedagogical worker]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu. Spetsvypusk. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s39. [in Ukrainian].
Radkevych, V. (2020). Suchasni tendentsii rozvytku profesiinoi osvity [Modern trends in the development of professional education]. Aktualni problemy tekhnolohichnoi i profesiinoi osvity. Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia. Hlukhiv, Ukraina, 14 Travnia 2020 r. Hlukhiv: Hlukhivskyi NPU im. O. Dovzhenka. [in Ukrainian].
Stoyka, O. (2022). Normatyvno-pravovi zasady tsyfrovizatsii profesiinoi pidhotovky vchyteliv v Uhorschyni [Regulatory and legal principles of digitalization of professional training of teachers in Hungary]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka (seriia: pedahohichni nauky), 4 (73). https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.4.7. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 64
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.