Інформальна освіта в системі підвищення рівня промислової безпеки зайнятих громадян
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-1-021-028Ключові слова:
навчання впродовж життя, інформальна освіта, промислова безпека, охорона праціАнотація
Актуальність реалізації інформальної освіти в системі підвищення рівня промислової безпеки зайнятих громадян, в першу чергу, пов’язана з тим, що професійні знання через вплив періоду «напіврозпаду» швидко знецінюються. Враховуючи це, знання з питань охорони праці та промислової безпеки мають періодично оновлюватись і розвиватись. Адже від цього залежить ступінь безпеки працівників. Тому вирішення зазначеної проблеми має полягати в переході до освіти протягом життя, зокрема її найважливішої складової – самоосвіти.
Метою статті є дослідження важливості інформальної безперервної освіти в системі забезпечення високого рівня охорони праці та промислової безпеки зайнятих громадян України.
В статті досліджено особливості розвитку освіти впродовж життя, зокрема таких складових, як формальна, неформальна та інформальна в аспекті підвищення рівня охорони праці й промислової безпеки. Проаналізовано показники, які свідчать про актуальність саме інформальної освіти в системі підвищення рівня промислової безпеки. Визначено концептуальну основу інформальної освіти в системі підвищення рівня знань з промислової безпеки, яка має входити в усі етапи професійного розвитку зайнятих громадян (професійне навчання, перенавчання, підвищення кваліфікації – службове просування – особистий розвиток – виробнича адаптація), що дозволить їм набувати нових компетенцій та в цілому підвищувати загальний рівень компетентності.
СПИСОК ПОСИЛАНЬ
Бугайчук, К. Формальное, неформальное и информальное дистанционное обучение: сущность, соотношение, перспективы. Vzyato z http://www.e-learning.by/Article/Formaljnoe-neformaljnoe-i-informaljnoe-distancionnoe-obuchenie-suschnostj-sootnoshenie-perspektivy/ELearning.html.
Горшкова, В. В. (2014). Взаимодействие формального, неформального и информального образования как современное направление развития человека. Научно-методический электронный журнал «Концепт», 26, 176-180. Взято з http://e-koncept.ru/2014/64336.htm.
Закон України «Про освіту». Взято з http://osvita.ua/legislation/law/2231/.
Кобилянський, О. В. (2012). Теоретико-методологічні основи навчання безпеки життєдіяльності студентів економічних спеціальностей у вищих навчальних закладах. Вінниця: ВНТУ.
Національний інститут стратегічних досліджень. Освіта протягом життя: світовий досвід і українська практика. Аналітична записка. Взято з http://www.niss.gov.ua/articles/252/.
Ничкало, Н. Г. (2001). Теоретико-методологічні проблеми і перспективи розвитку досліджень з неперервної професійної освіти. Неперервна професійна освіта: теорія і практика (у 2 ч.). (1, с. 35-41). Київ: АПН України, Ін-т педагогіки і психології проф. освіти.
Офіційний сайт Державної служби України з питань праці. Оперативна інформація. Взято з http://dsp.gov.ua/.
Скорик, Т. В. Освіта впродовж життя в контексті євроінтеграційних процесів. Взято з http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=2555.
28 квітня – Всесвітній день охорони праці. Vzyato z http://www.pedcollege.kiev.ua/index.php/650-28-kvitnia-vsesvitnii-den-okhorony-pratsi.
Посилання
Buhaichuk, K. Formalnoe, neformalnoe і іnformalnoe dystantsyonnoe obuchenye: sushchnost, sootnoshenye, perspektyvу. Retrieved from http://www.e-learning.by/Article/Formaljnoe-neformaljnoe-i-informaljnoe-distancionnoe-obuchenie-suschnostj-sootnoshenie-perspektivy/ELearning.html.
Horshkova, V. V. (2014). Vzaymodeistvye formalnoho, neformalnoho і іnformalnoho obrazovanyia kak sovremennoe napravlenye razvytyia cheloveka. Nauchno-metodycheskyi еlektronnуi zhurnal «Kontsept», 26, 176-180. Retrieved from http://e-koncept.ru/2014/64336.htm.
Zakon Ukrainy «Pro osvitu». Retrieved from http://osvita.ua/legislation/law/2231/.
Kobylianskyi, O. V. (2012). Teoretyko-metodolohichni osnovy navchannia bezpeky zhyttiediialnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Vinnytsia: VNTU.
Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen. Osvita protiahom zhyttia: svitovyi dosvid i ukrainska praktyka. Analitychna zapyska. Retrieved from http://www.niss.gov.ua/articles/252/.
Nychkalo, N. H. (2001). Teoretyko-metodolohichni problemy i perspektyvy rozvytku doslidzhen z neperervnoi profesiinoi osvity. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka (u 2 ch.). (1, s. 35-41). Kyiv: APN Ukrainy, In-t pedahohiky i psykholohii prof. osvity.
Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby Ukrainy z pytan pratsi. Operatyvna informatsiia. Retrieved from http://dsp.gov.ua/.
Skoryk, T. V. Osvita vprodovzh zhyttia v konteksti yevrointehratsiinykh protsesiv. Retrieved from http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=2555.
“28 kvitnia – Vsesvitnii den okhorony pratsi”. Retrieved from http://www.pedcollege.kiev.ua/index.php/650-28-kvitnia-vsesvitnii-den-okhorony-pratsi.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 346