Вплив інноваційних освітніх технологій на підготовку фахівців в умовах динамічного розвитку ринку праці

Автор(и)

  • Софія Дембіцька Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-2005-6744
  • Олександр Кобилянський Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-9724-1470
  • Наталія Васаженко Вінницький навчально-науковий інститут економіки Західноукраїнського національного університету https://orcid.org/0000-0003-3896-2128

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-1-001-007

Ключові слова:

інноваційні освітні технології, фахова підготовка, удосконалення освітнього процесу, розвиток ринку праці, персоналізація навчання, цифрова трансформація

Анотація

У статті обґрунтовано вплив інноваційних освітніх технологій на підготовку фахівців в умовах динамічного розвитку ринку праці. Проаналізовано ключові інноваційні технології, такі як онлайн-курси, доповнена і віртуальна реальність, штучний інтелект, гейміфікація, та розглянуто їхні переваги й недоліки. З’ясовано, як ці технології впливають на процес навчання, підвищення мотивації студентів, розвиток творчих здібностей і критичного мислення.

Метою статті є визначення впливу інноваційних освітніх технологій на підготовку конкурентоспроможних фахівців у контексті сучасних викликів ринку праці.

Базуючись на аналізі застосування інноваційних технологій у освітньому процесі, зроблено спробу обґрунтувати їхню важливість для підвищення якості професійної підготовки. Зокрема, було визначено потенціал і ризики впровадження таких технологій, як штучний інтелект, віртуальна та доповнена реальність, гейміфікація. Окрему увагу приділено необхідності розробки відповідних педагогічних моделей і методик для ефективного використання цих технологій. Встановлено, що інноваційні освітні технології є важливим фактором підвищення якості підготовки фахівців, а їх впровадження дозволяє створити більш ефективну, персоналізовану та орієнтовану на майбутнє систему освіти. Однак, для досягнення максимального ефекту необхідно вирішити низку організаційних, технічних та фінансових проблем.

Враховуючи складність і багатоаспектність обраної тематики, перспективами наукових розвідок є подальші дослідження інноваційних технологій та їх практична апробація у різних галузях освіти.

Біографії авторів

Софія Дембіцька, Вінницький національний технічний університет

д. пед. н., професор, професор кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Олександр Кобилянський, Вінницький національний технічний університет

д. пед. н., професор, завідувач кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Наталія Васаженко, Вінницький навчально-науковий інститут економіки Західноукраїнського національного університету

к. пед. н., доцент кафедри правознавства і гуманітарних дисциплін

Посилання

Buhaichuk, K. L. (2021). Zmishane navchannia: teoretychnyi analiz ta stratehiia vprovadzhennia v osvitnii protses vyshchykh navchalnykh zakladiv [Blended learning: theoretical analysis and implementation strategy in the educational process of higher educational institutions]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 4, 1-14. [in Ukrainian].

Calatayud, V. G. (2022). La innovación en Formación Profesional: el uso de las Escape Room. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 8 (1), 111-120 DOI: https://doi.org/10.24310/innoeduca.2022.v8i1.8465. [in English].

Corrin, L. (2014). Examining digital natives: an investigation of university students’ engagement with technology [Doctoral dissertation, University of Wollongong]. URL: http://ro.uow.edu.au/theses/4121. [in English].

Dembitska, S., Kuzmenko, O., Savchenko, I., Demianenko, V., & Hanna, S. (2024). Digitization of the Educational and Scientific Space Based on STEAM Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 901. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53022-7_34. [in English].

Erstad, O. (2010). Educating the digital generation. Exploring me-dia literacy for the 21st century. Nordic Journal of Digital Literacy, 10, 85-102. [in English].

Honcharenko, A. M., Diatlenko, N. M., & Poliakova, O. V. (2024). Intehratsiia tsyfrovykh tekhnolohii u navchalnyi protses v zakladi vyshchoi osvity: vyklyky ta praktychni aspekty [Integration of digital technologies into the educational process in a higher education institution: challenges and practical aspects]. Perspektyvy ta innovatsii nauky (Seriia «Pedahohika», Seriia «Psykholohiia», Seriia «Medytsyna»), 4(38), 155-167. [in Ukrainian].

Kobylianskyi, O., Stavnycha, N., Dembitska, S., Kobylianska, I. & Miastkovska, M. (2023). Innovative Learning Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham, 3–11. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1. [in English].

Kuzmenko, O., Rostoka, M., Dembitska, S., Topolnik, Y., & Miastkovska, M. Innovative and Scientific ECO Environment: Integration of Teaching Information and Communication Technologies and Physics (2022). Lecture Notes in Networks and Systems, 390 LNNS, 29-36. DOI: 10.1007/978-3-030-93907-6_4. [in English].

Marienko, M. V., & Sukhikh A. S. (2021). Osoblyvosti orhanizatsii zmishanoho navchannia z vykorystanniam tsyfrovykh tekhnolohii [Peculiarities of the organization of blended learning with the use of digital technologies]. Osvitnii dyskurs: zbirnyk naukovykh prats, 32, 45-52. [in Ukrainian].

Marienko, M., & Sukhikh, A. (2022). Orhanizatsiia navchalnoho protsesu u ZZSO zasobamy tsyfrovykh tekhnolohii pid chas voiennoho stanu [Organization of the educational process in the Military Academy by means of digital technologies during martial law]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 2, Cherven, 31–37. URL: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/595. [in Ukrainian].

Nóbile, C. I., Gauna Domínguez, C., Aude Berozonce, M. P., & Pérez, J. (2021). Metodologías activas y gestión del conocimiento para promoverla creatividad y la innovación en el aula. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 7 (1), 61-74. DOI: https://doi.org/10.24310/innoeduca.2021.v7i1.9887. [in Spanish].

Romero Andonegui, A., Bilbao Quintana, N., Tejada Garitano, E., & López de la Serna, A. (2021). Diversidad de uso tecnológico en el alumnado universitario; lo académico vs. lo personal. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 7 (1), Junio 2021, 19-30. DOI: https://doi.org/10.24310/innoeduca.2021.v7i1.7868. [in Spanish].

Shyshenko, I. (2022). Deiaki aspekty vplyvu tsyfrovykh tekhnolohii na osvitnii protses zakladiv vyshchoi osvity: ohliad problem ta vyklykiv [Some aspects of the influence of digital technologies on the educational process of higher education institutions: an overview of problems and challenges]. Osvita. Innovatyka. Praktyka, 10 (5), 42–47. [in Ukrainian].

Tolmach, M. (2021). Tsyfrovi tekhnolohii v osviti: mozhlyvosti y tendentsii zastosuvannia [Digital technologies in education: possibilities and trends of application]. Tsyfrova platforma: informatsiini tekhnolohii v sotsiokulturnii sferi, 4.2, 159–171. [in Ukrainian].

Tolochko, S. V. (2021). Tsyfrova kompetentnist pedahohiv v umovakh tsyfrovizatsii zakladiv osvity ta dystantsiinoho navchannia [Digital competence of teachers in the conditions of digitization of educational institutions and distance learning]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka, 169 (13), 28–35. [in Ukrainian].

Trubacheva, S., & Prokhorenko, O. (2019). Tekhnolohiia zmishanoho navchannia v zdoroviazberezhuvalnomu osvitnomu seredovyshchi himnazii [The technology of mixed learning in the health-preserving educational environment of the gymnasium]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 4, 92-98. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 46

Опубліковано

2024-07-25

Як цитувати

[1]
С. Дембіцька, О. Кобилянський, і Н. Васаженко, «Вплив інноваційних освітніх технологій на підготовку фахівців в умовах динамічного розвитку ринку праці », ПедБез, вип. 9, вип. 1, с. 1–7, Лип 2024.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2