Вплив академічної доброчесності на професійне становлення майбутніх фахівців
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2025-10-2-103-111Ключові слова:
академічна доброчесність, професійне становлення, професійна етика, здобувачі вищої освіти, компетентність, якість вищої освіти, вдосконалення професійної підготовки.Анотація
Стаття присвячена дослідженню впливу академічної доброчесності на процес професійного становлення майбутніх фахівців. В умовах сучасного освітнього простору дотримання принципів академічної доброчесності є не лише етичною нормою, а й фундаментальною умовою формування професійної етики, відповідальності та компетентності. У статті розглянуто сутність поняття «академічна доброчесність», проаналізовано її ключові принципи та визначено їхній взаємозв’язок із професійними якостями, необхідними для успішної кар’єри. Акцентовано, що дотримання принципів академічної доброчесності сприяє розвитку критичного мислення, здатності до аналізу та об’єктивної оцінки інформації, що є важливим для прийняття виважених рішень у майбутній професійній діяльності. Обґрунтовано, що порушення академічних стандартів, зокрема плагіат і шахрайство, не лише дискредитують здобувача освіти, а й призводять до відсутності глибоких знань, навичок та особистісної відповідальності, що негативно впливає на його конкурентоспроможність на ринку праці.
Окрема увага приділена необхідності інтеграції принципів академічної доброчесності в освітній процес, з метою формування у здобувачів усвідомлення її значення для їхнього професійного та особистісного зростання. Сформовано висновок про те, що академічна доброчесність є невід’ємною складовою підготовки висококваліфікованих, чесних і соціально відповідальних фахівців. Зазначено напрями подальших досліджень, спрямованих на розробку ефективних механізмів впровадження культури академічної доброчесності в закладах вищої освіти.
Посилання
Bilyk, V. V., Shpylova, V. O., & Kozynets, A. O. (2024). Akademichna chesnist ta yi yi vazhlyvist u vyshchii osviti: vplyv innovatsiinykh tekhnolohii [Academic integrity and its importance in higher education: the impact of innovative technologies]. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky ta tekhniky, 9 (3), 10 – 15. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-1 [in Ukrainian]
Davis, A. (2023). Academic Integrity in the Time of Contradictions. Cogent Education, 10 (2), 1–15. https://doi.org/10.1080/2331186X.2023.2289307
Dembitska, S, Kobylianska, I, Kobylianskyi, O., & Kuzmenkо O. (2023). Training of Technical Specialties for Work Protection Professional Activity According to the Requirements of the Transdisciplinary Approach. Professional Pedagogics, 1 (26), 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121
Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern educational technologies of visualization. Pedevtolohiia, 1, 36-43.
Dembitska, S., Kobylianskyi, O., Kobylianska, I., Stavnycha, N., & Puhach V. (2025). The Use of Simulation Games in the Process of Training Specialists in the Conditions of Distance Learning. In: Auer, M.E., Rüütmann, T. (eds) Futureproofing Engineering Education for Global Responsibility. ICL 2024. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 1281. Springer, Cham, 2025. Рр. pp 95–102. https://doi.org/10.1007/978-3-031-83520-9_9
Dembitska, S., Kuzmenko, O., Savchenko, I., Demianenko, V., & Hanna S. (2024). Digitization of the Educational and Scientific Space Based on STEAM Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, 2024. vol 901. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53022-7_34
Fishman T. (Editor). (2012). Fundamental values of academic integrity. Сlemson University, 2012. https://www.chapman.edu/academics/academic-integrity/_files/the-fundamental-values-of-academic-integrity.pdf
Hrytsaienko, L. (2019). Formuvannia etychnykh zasad akademichnoi dobrochesnosti v maibutnikh pedahohiv pry vykladanni dystsypliny «Rytoryka ta mystetstvo prezentatsii» [Forming ethical principles of academic integrity in future teachers when teaching the discipline ‘Rhetoric and the Art of Presentation]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu, 1 (41), 54-59. DOI: https://doi.org/10.24144/2663-6840/2019.1(41). [in Ukrainian]
IAU-MCO Guidelines for an Institutional Code of Ethics in Higher Education. URL: https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/ ethics_guidelines_finaldef_08.02.13.pdf
Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1.
Miastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of Students’ Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 899. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51979-6_21.
Rostykus, N. P. (2023). Akademichna dobrochesnist u naukovomu dyskursi [Academic integrity in scientific discourse]. Visnyk nauky ta osvity, 3(9), 517-526. [in Ukrainian]
Shestakova, S., Sukhomlynova, O., & Zadorina O. (2023). Akademichna dobrochesnist: praktyka dotrymannia u zarubizhnykh krainakh [Academic integrity: compliance practices in foreign countries]. Molod i rynok, 9 (217), 87-91. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.287676 [in Ukrainian]
Stezhko, Z. V., Shalimova, N. S., & Androshchuk, I. I. (2022). Akademichna dobrochesnist u vyshchii osviti: proiavy ta motyvatsiini chynnyky [Academic integrity in higher education: manifestations and motivational factors]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. K. D. Ushynskoho, 3(140), 7-15. DOI: https://doi.org/10.24195/2617-6688-2022-3-1 [in Ukrainian]
The Bucharest Declaration concerning Ethical Values and Principles for Higher Education in the Europe Region (2004). Higher Education in Europe, 29 (4), 503–507.
The Magna Charta Universitatum. URL: http://www. magna-charta.org/
Ulianova, H.O., & Baadzhy, N.P. (2022). Akademichna dobrochesnist yak osnova akademichnoho uspikhu [Academic integrity as the foundation of academic success]. Pravova pozytsiia, 4 (37), 98–103. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
- 
								
	
							
		
	PDF
	
								
								Завантажень: 0
 
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.