ORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK OF STUDENTS IN THE STUDY OF THE COURSE OF LIFE SAFETY DURING TRAINING

Authors

  • Sofiia Vitaliivna Dembitska Vinnytsia National Technical University

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2016-1-1-48-52

Keywords:

independent work; labor protection; training; improvement of educational process

Abstract

This article contains details about the features of independent work of students of the course of «Life Safety» during their training. There have been offered the series of guidelines for the organization of independent work of students in order to develop creative thinking of future specialists.

The object of the study is independent work of students of higher educational institutions of III–IV accreditation level.

The purpose of the paper is to reveal the features of independent work of students of higher educational institutions of III–IV accreditation level of the course of «Life Safety» considering the specific professional training.

It has been found that the formation of independent work experience is possible only due to the use of new information technologies, taking into account the specifics of the study subjects, purposeful and effective stimulation of independent learning and research activities of students.

The preparation of methodological support of individual work and determining its specific features in specific areas of training in higher educational institutions of III–IV accreditation level have been considered to be the prospects for further research.

Author Biography

Sofiia Vitaliivna Dembitska, Vinnytsia National Technical University

Cand. Sc. (Education), Assistant Professor of the Chair of Life Safety and Pedagogy of Security.

References

1. Кобилянський О. В. Теоретичні засади формування компетенцій з безпеки життєдіяльності у студентів економічних спеціальностей : [монографія] / Кобилянський О. В., Дембіцька С. В., Кобилянська І. М. – Вінниця : ВНТУ, 2014. – 264 с.
2. Діордіященко О. В. Самостійна робота студентів у ВНЗ. Педагогические науки: проблемы подготовки специалистов [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.rusnauka.com/ONG_2006/Pedagogica/17894.doc.htm.
3. Кобилянський О. В. Теоретико-методичні основи навчання безпеки життєдіяльності студентів економічних спеціальностей у вищих навчальних закладах : [монографія] / Кобилянський О. В. – Вінниця : ВНТУ, 2012. – 590 с.
4. Буланова-Топоркова М. В. Педагогика и психология высшей школы: учеб. пособие / Буланова-Топоркова М. В. – Ростов н/Д. : Феникс, 2002. – 544 с.
5. Грицюк Л. К. Організація самостійної роботи студентів у навчальному процесі вищого навчального закладу [Електронний ресурс] / Л. К. Грицюк, М. В. Сірук. – Режим доступу :
http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/1010/3/Gritsyuk.pdf
6. Шимко І. Проблеми організації самостійної роботи у вищій школі / І. Шимко // Рідна школа. – 2005. – № 8. – С. 34–35.
7. Зимняя Н. А. Педагогическая психология / Зимняя Н. А. – М. : Логос. 2003. – 384 с.
8. Кабанова-Меллер Е. Н. Психология формирования знаний и навыков / Кабанова-Меллер Е. Н. – М. : Просвещение, 1982. – 260 c.
9. Організація самостійної роботи студентів в умовах інтенсифікації навчання : навч. посіб. / [А. М. Алексюк, А. А. Аюрзанайн, П. І. Підкасистий та ін.]. – К. : ІСДО, 1993. – 336 с.
10. Організація самостійної роботи студентів / За заг. ред. В. М. Король, В. П. Мусієнко, Н. Т. Токової. – Черкаси : Вид-во ЧДУ, 2003. – 216 с.
REFERENCES
1. Kobylianskyi O. V. Teoretychni zasady formuvannia kompetentsii z bezpeky zhyttiediialnosti u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei : [monohrafiia] / Kobylianskyi O. V., Dembitska S. V., Kobylianska I. M. – Vinnytsia : VNTU, 2014. – 264 s.
2. Diordiiashchenko O. V. Samostiina robota studentiv u VNZ. Pedahohycheskye nauky: problemы podhotovky spetsyalystov [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://www.rusnauka.com/ONG_2006/Pedagogica/17894.doc.htm.
3. Kobylianskyi O. V. Teoretyko-metodychni osnovy navchannia bezpeky zhyttiediialnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei u vyshchykh navchalnykh zakladakh : [monohrafiia] / Kobylianskyi O. V. – Vinnytsia : VNTU, 2012. – 590 s.
4. Bulanova-Toporkova M. V. Pedagogika i psihologiya vyisshey shkolyi: ucheb. posobie / Bulanova-Toporkova M. V. – Rostov n/D. : Feniks, 2002. – 544 s.
5. Hrytsiuk L. K. Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv u navchalnomu protsesi vyshchoho navchalnoho zakladu [Elektronnyi resurs] / L. K. Hrytsiuk, M. V. Siruk. – Rezhym dostupu :
http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/1010/3/Gritsyuk.pdf.
6. Shymko I. Problemy orhanizatsii samostiinoi roboty u vyshchii shkoli / I. Shymko // Ridna shkola. – 2005. – № 8. – S. 34–35.
7. Zimnyaya N. A. Pedagogicheskaya psihologiya / Zimnyaya N. A. – M. : Logos. 2003. – 384 s.
8. Kabanova-Meller E. N. Psihologiya formirovaniya znaniy i navyikov / Kabanova-Meller E. N. – M. : Prosveschenie, 1982. – 260 c.
9. Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv v umovakh intensyfikatsii navchannia : navch. posib. / [A. M. Aleksiuk, A. A. Aiurzanain, P. I. Pidkasystyi ta in.]. – K. : ISDO, 1993. – 336 s.
10. Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv / Za zah. red. V. M. Korol, V. P. Musiienko, N. T. Tokovoi. – Cherkasy : Vyd-vo ChDU, 2003. – 216 s.

Downloads

Abstract views: 363

Published

2017-02-02

How to Cite

[1]
S. V. Dembitska, “ORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK OF STUDENTS IN THE STUDY OF THE COURSE OF LIFE SAFETY DURING TRAINING”, ПедБез, vol. 1, no. 1, pp. 48–52, Feb. 2017.

Issue

Section

Articles

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.