УПРАВЛІННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДІВ ПРОЕКТНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2016-1-1-53-58Ключові слова:
проектне навчання; пізнавальна діяльність; безпеку життєдіяльності; професійна підготовка; вдосконалення навчального процесАнотація
Викладено інформацію щодо особливостей управління пізнавальною діяльністю студентів під час вивчення безпеки життєдіяльності шляхом використання методів проектного навчання. Запропоновано низку методичних рекомендацій з організації проектного навчання у вузах III–IV рівнів акредитації під час вивчення безпеки життєдіяльності.
Об’єкт дослідження – пізнавальна діяльність студентів вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації під час вивчення безпеки життєдіяльності.
Мета роботи – обґрунтування можливості й доцільності використання методу проектів під час вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності».
З’ясовано, що проектний підхід значно підвищує мотивацію студентів до вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності», переводить отримані теоретичні відомості в практичну площину. Однак метод дослідницьких проектів обов’язково повинен ґрунтуватися на використанні сучасних інформаційних технологій і засобів автоматизації розрахунків.
Перспективи майбутніх досліджень полягають у з’ясуванні характерних особливостей проектного навчання за певними напрямами підготовки та розробці методичного забезпечення для його реалізації у вищих навчальних закладах III–IV рівнів акредитації.
Посилання
2. Кобилянський О. В. Теоретичні засади формування компетенцій з безпеки життєдіяльності у студентів економічних спеціальностей : [монографія] / Кобилянський О. В., Дембіцька С. В., Кобилянська І. М. – Вінниця : ВНТУ, 2014. – 264 с.
3. Касьян А. А. Контекст образования: наука и мировоззрение : [монография ] / Касьян А. А. – Нижний Новгород, 1996. – 187 с.
4. Чечель И. Метод проектов: субъективная и объективная оценка результатов / И. Чечель // Директор школы. – 1998. – № 4. – С. 3–10.
5. Вербицкий А. А. Активное обучение в высший школе. Контекстный поход / Вербицкий А. А. – М. : Высшая школа, 1991. – 204 с.
6. Сапожникова Т. Н. Стимулирование профессионального самосовершенствования студентов в процессе организации их познавательной деятельности / Т. Н. Сапожникова // Ярославский педагогический вестник. – 2003. – № 1(34). – С. 127–139.
7. Шевандрин Н. И. Социальная психология в образовании : учебное пособие. – Ч. 1: Концептуальные и прикладные основы социальной психологии / Н. И. Шевандрин. – М. : Владос, 1995. – 541 с.
8. Дембіцька С. В. Метод проектів як один з інструментів проблемного навчання / С. В. Дембіцька, С. Л. Яблочніков // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Чернігів : ЧДПУ, 2007. – Т. 1. – С. 46–48. – (Серія: Педагогічні науки ; вип. 46).
9. Ключевые компетенции и образовательные стандарты. Стенограмма обсуждения доклада А. В. Хуторского в РАО [Электронный ресурс] // Интернет-журнал «Эйдос». – Режим доступа : http://www.eidos.ru/journal/2002/0423-1.htm.
10. Симонов В. М. Дидактические основы естественнонаучного образования: теория и практика реализации гуманитарной парадигмы : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / Вячеслав Михайлович Симонов – Волгоград, 2000. – 403 с.
11. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 34–42.
REFERENCES
1. Kobylianskyi O. V. Teoretyko-metodychni osnovy navchannia bezpeky zhyttiediialnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei u vyshchykh navchalnykh zakladakh : [monohrafiia] / Kobylianskyi O. V. – Vinnytsia : VNTU, 2012. – 590 s.
2. Kobylianskyi O. V. Teoretychni zasady formuvannia kompetentsii z bezpeky zhyttiediialnosti u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei : [monohrafiia] / Kobylianskyi O. V., Dembitska S. V., Kobylianska I. M. – Vinnytsia : VNTU, 2014. – 264 s.
3. Kasyan A. A. Kontekst obrazovaniya: nauka i mirovozzrenie : [monografiya ] / Kasyan A. A. – Nizhniy Novgorod, 1996. – 187 s.
4. Chechel I. Metod proektov: sub'ektivnaya i ob'ektivnaya otsenka rezultatov / I. Chechel // Direktor shkolyi. – 1998. – № 4. – S. 3–10.
5. Verbitskiy A. A. Aktivnoe obuchenie v vyisshiy shkole. Kontekstnyiy pohod / Verbitskiy A. A. – M. : Vyisshaya shkola, 1991. – 204 s.
6. Sapozhnikova T. N. Stimulirovanie professionalnogo samosovershenstvovaniya studentov v protsesse organizatsii ih poznavatelnoy deyatelnosti / T. N. Sapozhnikova // Yaroslavskiy pedagogicheskiy vestnik. – 2003. – № 1(34). – S. 127–139.
7. Shevandrin N. I. Sotsialnaya psihologiya v obrazovanii : uchebnoe posobie. – Ch. 1: Kontseptualnyie i prikladnyie osnovyi sotsialnoy psihologii / N. I. Shevandrin. – M. : Vlados, 1995. – 541 s.
8. Dembitska S. V. Metod proektiv yak odyn z instrumentiv problemnoho navchannia / S. V. Dembitska, S. L. Yablochnikov // Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka. – Chernihiv : ChDPU, 2007. – T. 1. – S. 46–48. – (Seriia: Pedahohichni nauky ; vyp. 46).
9. Klyuchevyie kompetentsii i obrazovatelnyie standartyi. Stenogramma obsuzhdeniya doklada A. V. Hutorskogo v RAO [Elektronnyiy resurs] // Internet-zhurnal «Eydos». – Rezhim dostupa :http://www.eidos.ru/journal/2002/0423-1.htm.
10. Simonov V. M. Didakticheskie osnovyi estestvennonauchnogo obrazovaniya: teoriya i praktika realizatsii gumanitarnoy paradigmyi : dis. … d-ra ped. nauk : 13.00.01 / Vyacheslav Mihaylovich Simonov – Volgograd, 2000. – 403 s.
11. Zimnyaya I. A. Klyuchevyie kompetentsii – novaya paradigma rezultata obrazovaniya / I. A. Zimnyaya // Vyisshee obrazovanie segodnya. – 2003. – № 5. – S. 34–42.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 306