Модель розвитку правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування

Автор(и)

  • Сергій Пугач Вінницький навчально-науковий інститут економіки Тернопільського національного економічного університету

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-043-053

Ключові слова:

компетентнісний підхід, правова компетентність, фахівці з обліку і оподаткування, модель, моделювання педагогічного процесу

Анотація

У статті за результатами аналізу наукових праць, власного досвіду та пілотного педагогічного експерименту, шляхом відбору доцільних компонентів і зведення їхньої кількості до необхідного та достатнього мінімуму, презентовано концепцію формування правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування у закладах вищої освіти та конкретизовано завдання щодо досягнення поставленої мети (визначення методологічних підходів і педагогічних умов формування правової компетентності в закладах вищої освіти, уточнення комплексу загальних і спеціальних правових знань, які потрібні у професійній діяльності фахівців з обліку і оподаткування, та їх внесення в програму фахової підготовки, визначення засобів формування мотивації студентів до професійного вдосконалення в процесі фахової діяльності). Розроблена концепція розвитку правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування у закладах вищої освіти є складною динамічною системою, яка всесторонньо розкриває зміст, структуру, особливості формування правової компетенції майбутніх обліковців.

Схематично розроблена концепція подана у вигляді моделі, яка містить цільовий, методологічно-конструктивний, організаційно-діяльнісний, діагностичний та корегувальний блоки. Модель містить взаємопов’язані елементи (мету, методологічні підходи, принципи, компоненти) і свідчить про можливість створення керованого процесу розвитку правової компетентності через наявність в її структурі діагностичного інструментарію та критеріїв оцінювання ефективності функціонування, за допомогою яких можна довести доцільність упровадження розроблених методичних рекомендацій та результативність розробленої технології.

Біографія автора

Сергій Пугач, Вінницький навчально-науковий інститут економіки Тернопільського національного економічного університету

кандидат юридичних наук, доцент кафедри правового регулювання економіки і правознавства

Посилання

Boiarchuk N. (2013). Model formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv. Pedahohichni nauky, № 1 (57), 85–95.

Hnezdilova, K. M., & Kasiarum, S. O. (2011). Modeli ta modeliuvannia u profesiinii diialnosti vykladacha vyshchoi shkoly: navch. posib. Cherkasy: Vydavets Chabanenko Yu. A.

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid.

Hutorskoj, A. & Hutorskaya, L. (2008). Kompetentnost kak pedagogicheskoe ponyatie: soderzhanie, struktura i modeli konstruirovaniya. Proektirovanie i organizaciya samostoyatel'noj raboty studentov v kontekste kompetentnostnogo podhoda: mezhvuz. sb. nauch. tr. Vyp. 1. (s. 117–137). Tula: Izd-vo Tul. gos. ped. un-ta im. L. N. Tolstogo.

Krutous, T. (2015). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv ekonomiky u protsesi navchannia pryrodnycho-naukovykh dystsyplin. (Dys. kand. ped. nauk). Vinnytskyi derzhavnyi universytet imeni Mykhaila Kotsiubynskoho, Vinnytsia.

Lodatko, Ye. (2011). Pedahohichni modeli, pedahohichne modeliuvannia i pedahohichne vymiriuvannia: that is that? Vyshcha osvita Ukrainy: Teoretychnyi ta naukovo-metodychnyi chasopys. Vyp. 3, t. 1, 339–344.

Matushinskij, G., & Frolov, A. (2000). Proektirovanie modelej podgotovki k professional'noj deyatel'nosti prepodavatelej vysshej shkoly. Educational Technology and Sosiety, № 3 (4), 183–192.

Mykhasiuk, K. (2016). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh bukhhalteriv v protsesi navchalno-vyrobnychoi praktyky v koledzhakh ekonomichnoho profiliu. (Dys. kand. ped. nauk). Rivnenskyi derzhavnyi humanitarnyi universytet, Rivne.

Orban-Lembryk, L. E. (2003). Psykholohiia upravlinnia: posibnyk. Kyiv: Akademvydav.

Pikelnaya, V. S. (1993). Teoriya i metodika modelirovaniya upravlencheskoj deyatelnosti (shkolovedcheskij aspekt). (Dis. d-ra ped. nauk). Krivorozhskij gosudarstvennyj pedagogicheskij institut, Krivoj Rog.

Puhach, S. C. (2018a). Dosvid pravoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia: zb. nauk. prats: redkol.: V. I. Shakhov (holova) ta in. Vyp. 56. (s. 170–175). Vinnytsia: TOV Nilan LTD.

Puhach, S. (2018b). Metodolohichni pidkhody ta pryntsypy formuvannia pravovoi kompetentsii maibutnikh ekonomistiv u protsesi fakhovoi pidhotovky. Zbirnyk naukovykh prats «Pedahohichni nauky Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy»,

№ 4(15), 355–370.

Puhach, S. C. (2018c). Rozvytok pravovoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Pedahohika bezpeky, № 2, 120–130. DOI:10.31649/2524-1079-2019-3-2-120-130.

Puhach, S. (2019a). Zakordonnyi dosvid formuvannia pravovoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Naukovyi Visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu im.

V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky: zb. nauk. prats. № 1(64), 194–198.

Puhach, S. C. (2019b). Pedahohichni umovy rozvytku pravovoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky: red. kol.:

V. F. Cherkasov, V. V. Radul, N. S. Savchenko ta in. Vyp. 178. (s. 148–153). Kropyvnytskyi: RVV TsDPU im. V. Vinnychenka.

Puhach, S. (2019c). Problemy formuvannia pravovoi kompetentnosti v protsesi pidhotovky menedzheriv. Mizhn. nauk.-tekhn. konf. «Perspektyvy rozvytku mashynobuduvannia ta transportu-2019»: zbirn. tez. (s. 371–373). Vinnytsia: PP «TD «Edelveis i K».

Puhach, S. S. (2019d). Rozvytok pravovoi kompetentnosti fakhivtsiv z obliku ta opodatkuvannia. Travnevi naukovi chytannia: XVII Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf.: tezy dopovidei. Ch. 2, s. 54–58. Dnipro: HO «NOK».

Puhach, S. S. (2019e). Rozvytok pravovoi kompetentnosti fakhivtsiv-ekonomistiv u zakladakh vyshchoi osvity. Pedahohichnyi almanakh: zbirnyk nauk. prats: redkol. V. V. Kuzmenko (holova) ta in. Vyp. 41. (s. 219–226). Kherson: KVNZ «Khersonska akademiia neperervnoi osvity».

Pugach, S. S. (2019f). Formirovanie u budushchih ekonomistov pravovoj kompetentnosti. Vestnik Kazahskogo gumanitarno-yuridicheskogo innovacionnogo universiteta, № 1 (41), 66–71.

Shapran, Yu. (2012). Pedahohichne modeliuvannia u protsesi formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia biolohii. Ridna shkola, № 12 (hruden), 39–42.

Shennon, R. (1987). Imitacionnoe modelirovanie sistem – iskusstvo i nauka. Moskva: Mir.

Teplytska, A. (2015). Model i modeliuvannia v profesiinii osviti maibutnikh uchyteliv. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 6 (69), 181–192.

Vasazhenko, N. (2018). Formuvannia bazovykh kompetentnostei fakhivtsiv z obliku ta administruvannia v protsesi profesiinoi pidhotovky. (Dys. kand. ped. nauk). Vinnytskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet, Vinnytsia.

Vlasiuk, I. (2015). Formuvannia profesiino-terminolohichnoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv ekonomiky v protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin. (Dys. kand. ped. nauk). Vinnytskyi derzhavnyi universytet imeni Mykhaila Kotsiubynskoho, Vinnytsia.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 346

Опубліковано

2019-08-28

Як цитувати

[1]
С. Пугач, «Модель розвитку правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування», ПедБез, вип. 4, вип. 1, с. 43–53, Сер 2019.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.