Досвід організації процесу вивчення математики слухачами-іноземцями підготовчого відділення

Автор(и)

  • Ірина Клєопа Вінницький національний технічний університет
  • Надія Дубова Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-032-042

Ключові слова:

слухачі-іноземці, підготовче відділення, математика, тестове оцінювання, математичні терміни, математичний довідник, технічний університет

Анотація

Пропонується досвід організації процесу навчання математики слухачів-іноземців підготовчого відділення технічного університету. Значне місце в системі підготовчого відділення займає математика. Але, як показує наш досвід, одна з перших проблем – рівень знання слухачів-іноземців української мови та математичної статистики. Крім того викладачі стикаються з проблемою значного розриву між рівнями їх математичної підготовки. Отже, ці проблеми змушують шукати сучасні підходи до організації навчального процесу іноземних громадян на етапі довузівської підготовки, розробки авторських методик навчання, створення таких навчально-методичних матеріалів, що дозволять удосконалити загальну систему навчання іноземних абітурієнтів на підготовчих курсах України.

Навчання для таких слухачів-іноземців є початковим етапом, що має свої особливості, оскільки за досить короткий час вони мають засвоїти не тільки достатній обсяг теоретичних і практичних знань з математики, їхнього застосування для розв’язування професійних завдань, але й створити власну математичну базу, сформувати комунікативні навички та вміння, які будуть необхідні їм для повноцінної участі у житті ЗВО, а також для розв’язування професійних завдань.

Тестування в сучасній освіті стало невід’ємною частиною навчального процесу. Після з’ясування ступеня знання української мови, читання математичних формул та виразів відбувається спільна фронтальна робота зі створення словника математичних термінів. Рейтингова система є стимулювальним чинником мотивації підготовки слухачів до кожного заняття, оскільки на кожному занятті відбувається тестування за результатами самостійної позааудиторної роботи. Отже, слухач-іноземець регулярно отримує бали за кожну тему. Це дає йому можливість повернутись до опрацювання прогалин за опанованою темою. Результати вхідного тестування задовільно корелюють з результатами іспиту після закінчення семестру, але при цьому дозволяють викладачеві адресно рекомендувати слухачу-іноземцю траєкторію навчання.

Біографії авторів

Ірина Клєопа, Вінницький національний технічний університет

лаборант кафедри вищої математики

Надія Дубова, Вінницький національний технічний університет

викладач кафедри вищої математики

Посилання

Adamenko, O. V., & Razornova, M. V. (2011). Analiz tematychnoho spektra dysertatsiinykh doslidzhen z pytan pidhotovky inozemnykh studentiv v Ukraini (1990-2009 rr.). Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu ekonomiky ta prava imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Pedahohika i psykholohiia», № 1 (1), 5–9.

Bakalo, O. M. (2017). Pedahohichni umovy adaptatsii inozemnykh studentiv do navchannia u vyshchykh navchalnykh tekhnichnykh zakladakh. (Dys. kand. ped. nauk). Natsionalnyi aviatsiinyi universytet, Kyiv.

Bulhakova, N. B. (2002). Systema propedevtychnoi pidhotovky inozemnykh hromadian z pryrodnychykh dystsyplin u tekhnichnomu universyteti. (Dys. d-ra ped. nauk). Instytut pedahohiky APN Ukrainy, Kyiv.

Dementeva, T. I. (2005). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii studentiv-inozemtsiv pidhotovchykh fakultetiv u protsesi navchannia. (Avtoref. kand. ped. nauk). Kharkivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet im. H. S. Skovorody, Kharkiv.

Dovhodko, T. I. (2014). Zahalnonaukova pidhotovka inozemnykh studentiv do navchannia v aviatsiinomu universyteti. (Dys. kand. ped. nauk). Natsionalnyi aviatsiinyi universytet, Kyiv.

Gejchenko, E. I., & Hil, L. V. (2005). Problemy organizacii i planirovaniya uchebnogo processa na podgotovitelnom fakultete dlya inostrannyh grazhdan. Tendencii razvitiya i problemy prepodavaniya russkogo i ukrainskogo yazykov kak inostrannyh v sovremennyh usloviyah: sb. mater. Vseukr. nauch.-prak. konf. (s. 33–34). Zaporozhe, Izd-vo ZGMU.

Hrytsyk, T. A. (2014). Psykholoho-pedahohichni osoblyvosti navchannia vyshchoi matematyky studentiv-inozemtsiv. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. Naukovyi zhurnal, № 5 (39), 235–245.

Kaidalova, L. H., & Cherkashyna Zh. V. (2011). Osoblyvosti pidhotovky inozemnykh hromadian na pidhotovchykh fakultetakh u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Problemy trudovoi ta profesiinoi pidhotovky. Seriia «Problemy onovlennia zmistu pedahohichnoi osvity v umovakh yevrointehratsii. Vyp. 19, 42–50.

Kobylianskyi, О. V., & Dembitska, S.V. (2019). The organization of foregin students’ independent study in the process of professional training. Вестник Казахского гуманитарно-юридического инновационного университета, № 1 (41), 66–72.

Knysh, T. (2017). Orhanizatsiia samostiinoi roboty z inozemnoi movy studentiv nemovnykh spetsialnostei vyshchykh navchalnykh zakladiv. Pedahohichnyi chasopys Volyni, № 1(4), 76–81.

Nikitin, A. A. (2005). Soderzhanie i napravlennost dovuzovskoj podgotovki inostrannyh studentov na principah Bolonskogo soglasheniya: na primere vuza fizicheskoj kultury. (Dis. kand. ped. nauk). Sankt-Peterburgskij gosudarstvennyj universitet fizicheskoj kultury imeni P. F. Lesgafta, Sankt-Peterburg.

Palka, O. V. (2003). Pidhotovka inozemnykh studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv tekhnichnoho profiliu Ukrainy do vyvchennia profesiinoi leksyky. (Avtoref. kand. ped. nauk). Instytut pedahohiky i psykholohii profesiinoi osvity APN Ukrainy, Kyiv.

Petruk, V. A., Dubova, N. B., & Klieopa, I. A. (2018). Likvidatsiia akademichnoi riznytsi z matematyky u slukhachiv-inozemtsiv pidhotovchoho viddilennia. Fizyko-matematychna osvita, vyp. 4 (18), 132–135.

Pomorceva, N. V. (2010). Pedagogicheskaya sistema lingvokulturnoj adaptacii inostrannyh uchashchihsya v processe obucheniya russkomu yazyku. (Avtoref. d-ra ped. nauk). Rossijskij universitet druzhby narodov, Moskva.

Rezvan, O. O. (2008). Pedahohichni umovy rozvytku piznavalnykh potreb u inozemnykh studentiv u protsesi navchannia. (Avtoref. kand. ped. nauk). Instytut profesiino-tekhnichnoi osvity APN Ukrainy, Kyiv.

Shevchenko, A. V. (2006). Osnovnye tendencii razvitiya podgotovki specialistov dlya zarubezhnyh stran v otechestvennyh vysshih uchebnyh zavedeniyah v 1960-2003 gg. (Dis. kand. ped. nauk). GOU VPO «Belgorodskij gosudarstvennyj universitet», Belgorod.

Sin Chzhefu. (2015). Pedahohichna pidtrymka adaptatsii inozemnykh studentiv do navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy. (Avtoref. kand. ped. nauk). Derzhavnyi zaklad «Luhanskyi natsionalnyi universytet im. Tarasa Shevchenka», Starobilsk.

Surygin, A. I. (2008). Pedagogicheskoe proektirovanie sistemy predvuzovskoj podgotovki inostrannyh studentov. Sankt-Peterburg: Zlatoust.

Fedotova, Yu. V. (2009). Pidhotovka inozemnykh hromadian u vyshchii shkoli Ukrainy: istoryko-pedahohichnyi aspekt. Nauka i osvita, № 7, 215-218.

Varava, S. V., & Hrutsiak, V. I. (2008). Do pytannia pidhotovky inozemnykh studentiv pidhotovchykh fakultetiv za humanitarnymy spetsialnostiamy. Realyzatsyia tradytsyonnыkh metodov y poysk ynnovatsyi v protsesse podhotovky ynostrannыkh studentov v sovremennom vыsshem uchebnom zavedenyy: mater. Mezhd. nauch.-metod. konf. (s. 121–123). Kharkiv: NTU «KhPI»

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 331

Опубліковано

2019-08-28

Як цитувати

[1]
І. Клєопа і Н. Дубова, «Досвід організації процесу вивчення математики слухачами-іноземцями підготовчого відділення», ПедБез, вип. 4, вип. 1, с. 33–42, Сер 2019.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.