Improving the permit organization of students of higher educational institutions
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-021-027Keywords:
self development, student leisure, retreat, workshop, seminar, collaboration, sociological research, fundraising, educationAbstract
In the field of higher education, the focus on academic achievements often overshadows an equally important aspect of holistic personal development, which is impossible without the effective utilization of non-academic time. This article explores the transformative potential of a three-day retreat as a unique and crucial leisure opportunity to foster the holistic personal development of university students. Delving into the planning, execution, and enduring impact of such retreats, this comprehensive analysis aims to shed light on the ways in which universities can redefine education beyond the classroom, unlocking the full potential of their students.
Enhancing the leisure of university students for personal development requires a multidisciplinary approach involving experts in psychology, education, sociology, and related fields. The goal of such initiatives is to provide students with a comprehensive, enriching experience that contributes to personal growth, self-awareness, and overall well-being during the three-day retreat.
Furthermore, involving experts and active professionals from various companies as participants and organizers of such events will deepen and broaden collaboration between universities and stakeholders. This, in turn, will contribute to strengthening the educational institution's position in the educational landscape and empower students to become competitive in the modern labor market.
References
GlobalLogic Ukraine University project. GlobalLogic Ukraine. (б. д.). GlobalLogic Ukraine. URL: https://www.globallogic.com/ua/university-project/.
Дмитрук, Н., Падалка, Г., Тілікіна, Н., Єрко, Г., Півоварова, Н., Нагорняк, К., Харченко, О., & Кірєєв, С. (2017). Результати репрезентативного соціологічного дослідження. Молодь України 2017. ТОВ «Терно-граф». URL: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/146/Sociologichne_doslidzhennya__povniiy_zvit_.pdf.
Ірхіна, Ю. (2015). Організація дозвілля студентів у вищих навчальних закладах україни як проблема 21 століття. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки, (2 (65)), 107–111. DOI: https://doi.org/https://10.33310/2518-7813-2019-65-2-107-111.
ІТ-компанія Boosta запустила напрямок співпраці з університетами - Lviv IT Cluster. (б. д.). Lviv IT Cluster. URL: https://itcluster.lviv.ua/it-kompaniya-boosta-zapustyla-napryamok-spivpraczi-z-universytetamy/.
Кисельов, В., & Балашов, Д. (2023). Організація та проведення студентського дозвілля в умовах дистанційного навчання. Освіта. Інноватика. Практика, 11(5), 26–30. DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol11i5-004.
Литвин, І. (2014). Ендавмент як інструмент благодійної діяльності: практика правового регулювання у Сполучених Штатах Америки та Російській Федерації. Науковий часопис Національної академії прокуратури України, (3), 58–64. URL: http://www.chasopysnapu.gp.gov.ua/ua/pdf/3-2015/litvin.pdf.
Монастирська, В., & Слободянюк, А. (2018). Проведення вільного часу студентами в НТКП ВНТУ. Інститут соціально-гуманітарних наук. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-hum/all-hum-2018/paper/view/4718.
Олійник, І., & Єрусалимець, К. (2013). Формування культури дозвілля студентської молоді. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць Волинського національного університету імені Лесі Українки, 1(21), 207–212. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/229326453.pdf.
OhNxuB. (2021). Мільйони в IT-освіту й десятки навчальних програм. Як EPAM, SoftServe, ELEKS, Intellias, Luxoft та інші дбають про майбутніх співробітників. dev.ua. URL: https://dev.ua/news/miliony-v-it-osvitu.
Пішун, С. Г. (2005). Формування культури дозвілля студентів вищих навчальних закладів в умовах роботи студентського клубу: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.07 Київ. URL: https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/9a75ce71-7069-4f85-8d3f-54fb7d90859a/content.
Сидор, І. П. (2011). Проблеми та перспективи організації дозвілля студентів у вищих навчальних закладах України [Problems and prospects of the organization of leisure time of students in higher educational institutions of Ukraine]. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота», 20 (75), 128–131. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/5551/1/ПРОБЛЕМИ%20ТА%20ПЕРСПЕКТИВИ%20ОРГАНІЗАЦІЇ%20ДОЗВІЛЛЯ%20СТУДЕНТІВ.pdf.
Слободянюк, А., & Косарєва, Л. (2018). Особистісні ресурси студентської молоді (на матеріалах соціально-психологічних досліджень). Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, (17), 89–94. DOI: https://doі.org/10.32835/2223-5752.2018.17.89-94.
Співпраця з університетами – SoftServe. (б. д.). IT Jobs at SoftServe – Start tech career now. URL: https://career.softserveinc.com/uk-ua/university-cooperation.
Статенков, О. В. (2014). Дослідження особливостей дозвілля студентської молоді. Освітологічний дискурс, 2 (6), 185–195. URL: https://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/119.
Шевчук, К., & Мирончук, Н. (2015). Професійна підготовка фахівців у системі неперервної освіти. Збірник наукових праць; за заг. ред. С. С. Вітвицької, Н. М. Мирончук. Житомир, 303–306. URL: http://eprints.zu.edu.ua/20512/1/шевчук%20Катя,%20Мирончук.pdf.
Downloads
-
pdf (Українська)
Downloads: 53