Вплив ШІ-тьюторів на мотивацію та навчальну ефективність здобувачів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2024-9-1-043-049

Ключові слова:

штучний інтелект, мотивація, навчальна ефективність, індивідуалізація навчання, освітні технології, ШІ-тьютори, розвиток освітнього середовища

Анотація

Зважаючи на зростаючу роль штучного інтелекту в освіті, дослідження впливу ШІ-тьюторів на мотивацію та навчальну ефективність здобувачів є актуальним і важливим для підвищення якості навчального процесу. В статті розглянуто питання використання ШІ-тьюторів як інструменту для індивідуалізації навчання, автоматизації оцінювання та надання постійного зворотного зв’язку зі студентами. Проаналізовано їхній вплив на мотивацію здобувачів, покращення навчальних результатів і підтримку здобувачів у режимі реального часу.

Стаття має на меті проаналізувати, як використання ШІ-тьюторів може покращити індивідуалізацію навчання, підвищити мотивацію студентів та їхні академічні результати, а також виявити можливі виклики та обмеження впровадження таких технологій у освітній процес. Окрему увагу приділено викликам, пов’язаним з етичними та технічними аспектами впровадження ШІ, а також можливим наслідкам зниження соціальної взаємодії та творчого підходу в навчанні. Обґрунтовано потребу в комплексному підході до інтеграції ШІ-тьюторів у систему освіти, де технології доповнюють традиційні методи навчання. Визначено перспективи подальших досліджень щодо використання ШІ для підвищення доступності та якості освіти, особливо в умовах дистанційного навчання.

Подальші наукові пошуки будуть спрямовані на поглиблене вивчення довгострокового впливу ШІ-тьюторів на мотивацію та навчальні результати здобувачів у різних освітніх контекстах.

Біографії авторів

Софія Дембіцька, Вінницький національний технічний університет

д. пед. н.,  професор кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Роман Яровий, Вінницький національний технічний університет

студент групи ПО-23б, факультет інформаційних технологій та комп’ютерної інженерії

Якуб Дук, Люблінський технічний університет

магістр

Посилання

Bearman, M., Ryan, J., & Ajjawi, R. (2022). Discourses of Artificial Intelligence in higher education: A critical literature review. Higher Education. https://doi.org/10.1007/s10734-022-00937-2

Crompton, H., & Burke, D. (2023). Artificial Intelligence in higher education: The state of the field. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1). https://doi.org/10.1186/ s41239-023-00392-8

High-Level Expert Group on Artificial Intelligence. (2019, April 8). Ethics guidelines for trustworthy AI. European Commission. URL: https: // digitalstrategy. ec. europa. eu / en / library / ethics-guidelines-trustworthy-ai

Metz, C. (2023). The Godfather of A.I.’ Leaves Google and Warns of Danger Ahead. URL: https:// www.nytimes.com/2023/05/01/technology/ai-google-chatbot-engineer-quits-hinton.html

Ouyang, F., Zheng, L., & Jiao, P. (2022). Artificial Intelligence in Online Higher Education: A systematic review of empirical research from 2011 to 2020. Education and Information Technologies, 27(6), 7893-7925. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10925-9

Recommendation on the Ethics of Artificial Intelligence. UNESCO. 2021. 44 p.

Ungerer, L., & Slade, S. (2022). Ethical Considerations of Artificial Intelligence in Learning Analytics in Distance Education Contexts. In P. Prinsloo, S. Slade, M. Khalil (Eds.), Learning Analytics in Open and Distributed Learning: Potential and Challenges. Singapore: Springer. https://doi.org/10.1007/978- 981-19-0786-9_8

Драч, І., Петроє, О., Бородієнко, О., Регейло, І., Базелюк, О., Базелюк, Н., & Слободянюк, О. (2023). Використання штучного інтелекту у вищій освіті. Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство», 15, 66-82. https:// doi.org/10.31874/2520- 6702-2023-15-66-82

Каткова, Т. Г. (2020). Штучний інтелект в Україні: правові аспекти. Право і суспільство, 6, 46-55.

Мар’єнко, М., & Коваленко, В. (2023). Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта, 38 (1), 48–53.

Мельник, А. В. (2023). Застосування штучного інтелекту в освітньому середовищі: потенціал та виклики. Розвиток педагогічної майстерності майбутнього педагога в умовах освітніх трансформацій: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (7 квітня 2023 р.), 250-253.

Певень, К., Хміль, Н., Макогончук, Н. (2023). Вплив штучного інтелекту на зміну традиційних моделей навчання та викладання: аналіз технологій для забезпечення ефективності індивідуальної освіти. Перспективи та інновації науки, 11(29), 306-316.

Шаров, С. В. (2023). Сучасний стан розвитку штучного інтелекту та напрямки його використання. Українські студії в європейському контексті, 6, 136-144.

Шишкіна, М., & Носенко, Ю. (2023). Перспективні технології з елементами штучного інтелекту для професійного розвитку педагогічних кадрів. Фізико-математична освіта, 38(1), 66-71. https:// doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-1-010

Яценко, О. І. (2023). Технології штучного інтелекту: основні напрямки впровадження в освітній процес закладу вищої освіти. Scientific research in the modern world: Proceedings of XI International Scientific and Practical Conference, м. Toronto (24–26 серп. 2023 р.), 252–257.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 83

Опубліковано

2024-07-25

Як цитувати

[1]
С. Дембіцька, Р. Яровий, і Я. Дук, «Вплив ШІ-тьюторів на мотивацію та навчальну ефективність здобувачів», ПедБез, вип. 9, вип. 1, с. 43–49, Лип 2024.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.