Модель розвитку правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-043-053Ключові слова:
компетентнісний підхід, правова компетентність, фахівці з обліку і оподаткування, модель, моделювання педагогічного процесуАнотація
У статті за результатами аналізу наукових праць, власного досвіду та пілотного педагогічного експерименту, шляхом відбору доцільних компонентів і зведення їхньої кількості до необхідного та достатнього мінімуму, презентовано концепцію формування правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування у закладах вищої освіти та конкретизовано завдання щодо досягнення поставленої мети (визначення методологічних підходів і педагогічних умов формування правової компетентності в закладах вищої освіти, уточнення комплексу загальних і спеціальних правових знань, які потрібні у професійній діяльності фахівців з обліку і оподаткування, та їх внесення в програму фахової підготовки, визначення засобів формування мотивації студентів до професійного вдосконалення в процесі фахової діяльності). Розроблена концепція розвитку правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування у закладах вищої освіти є складною динамічною системою, яка всесторонньо розкриває зміст, структуру, особливості формування правової компетенції майбутніх обліковців.
Схематично розроблена концепція подана у вигляді моделі, яка містить цільовий, методологічно-конструктивний, організаційно-діяльнісний, діагностичний та корегувальний блоки. Модель містить взаємопов’язані елементи (мету, методологічні підходи, принципи, компоненти) і свідчить про можливість створення керованого процесу розвитку правової компетентності через наявність в її структурі діагностичного інструментарію та критеріїв оцінювання ефективності функціонування, за допомогою яких можна довести доцільність упровадження розроблених методичних рекомендацій та результативність розробленої технології.
Посилання
Boiarchuk N. (2013). Model formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv. Pedahohichni nauky, № 1 (57), 85–95.
Hnezdilova, K. M., & Kasiarum, S. O. (2011). Modeli ta modeliuvannia u profesiinii diialnosti vykladacha vyshchoi shkoly: navch. posib. Cherkasy: Vydavets Chabanenko Yu. A.
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid.
Hutorskoj, A. & Hutorskaya, L. (2008). Kompetentnost kak pedagogicheskoe ponyatie: soderzhanie, struktura i modeli konstruirovaniya. Proektirovanie i organizaciya samostoyatel'noj raboty studentov v kontekste kompetentnostnogo podhoda: mezhvuz. sb. nauch. tr. Vyp. 1. (s. 117–137). Tula: Izd-vo Tul. gos. ped. un-ta im. L. N. Tolstogo.
Krutous, T. (2015). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv ekonomiky u protsesi navchannia pryrodnycho-naukovykh dystsyplin. (Dys. kand. ped. nauk). Vinnytskyi derzhavnyi universytet imeni Mykhaila Kotsiubynskoho, Vinnytsia.
Lodatko, Ye. (2011). Pedahohichni modeli, pedahohichne modeliuvannia i pedahohichne vymiriuvannia: that is that? Vyshcha osvita Ukrainy: Teoretychnyi ta naukovo-metodychnyi chasopys. Vyp. 3, t. 1, 339–344.
Matushinskij, G., & Frolov, A. (2000). Proektirovanie modelej podgotovki k professional'noj deyatel'nosti prepodavatelej vysshej shkoly. Educational Technology and Sosiety, № 3 (4), 183–192.
Mykhasiuk, K. (2016). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh bukhhalteriv v protsesi navchalno-vyrobnychoi praktyky v koledzhakh ekonomichnoho profiliu. (Dys. kand. ped. nauk). Rivnenskyi derzhavnyi humanitarnyi universytet, Rivne.
Orban-Lembryk, L. E. (2003). Psykholohiia upravlinnia: posibnyk. Kyiv: Akademvydav.
Pikelnaya, V. S. (1993). Teoriya i metodika modelirovaniya upravlencheskoj deyatelnosti (shkolovedcheskij aspekt). (Dis. d-ra ped. nauk). Krivorozhskij gosudarstvennyj pedagogicheskij institut, Krivoj Rog.
Puhach, S. C. (2018a). Dosvid pravoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia: zb. nauk. prats: redkol.: V. I. Shakhov (holova) ta in. Vyp. 56. (s. 170–175). Vinnytsia: TOV Nilan LTD.
Puhach, S. (2018b). Metodolohichni pidkhody ta pryntsypy formuvannia pravovoi kompetentsii maibutnikh ekonomistiv u protsesi fakhovoi pidhotovky. Zbirnyk naukovykh prats «Pedahohichni nauky Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy»,
№ 4(15), 355–370.
Puhach, S. C. (2018c). Rozvytok pravovoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Pedahohika bezpeky, № 2, 120–130. DOI:10.31649/2524-1079-2019-3-2-120-130.
Puhach, S. (2019a). Zakordonnyi dosvid formuvannia pravovoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Naukovyi Visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu im.
V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky: zb. nauk. prats. № 1(64), 194–198.
Puhach, S. C. (2019b). Pedahohichni umovy rozvytku pravovoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky: red. kol.:
V. F. Cherkasov, V. V. Radul, N. S. Savchenko ta in. Vyp. 178. (s. 148–153). Kropyvnytskyi: RVV TsDPU im. V. Vinnychenka.
Puhach, S. (2019c). Problemy formuvannia pravovoi kompetentnosti v protsesi pidhotovky menedzheriv. Mizhn. nauk.-tekhn. konf. «Perspektyvy rozvytku mashynobuduvannia ta transportu-2019»: zbirn. tez. (s. 371–373). Vinnytsia: PP «TD «Edelveis i K».
Puhach, S. S. (2019d). Rozvytok pravovoi kompetentnosti fakhivtsiv z obliku ta opodatkuvannia. Travnevi naukovi chytannia: XVII Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf.: tezy dopovidei. Ch. 2, s. 54–58. Dnipro: HO «NOK».
Puhach, S. S. (2019e). Rozvytok pravovoi kompetentnosti fakhivtsiv-ekonomistiv u zakladakh vyshchoi osvity. Pedahohichnyi almanakh: zbirnyk nauk. prats: redkol. V. V. Kuzmenko (holova) ta in. Vyp. 41. (s. 219–226). Kherson: KVNZ «Khersonska akademiia neperervnoi osvity».
Pugach, S. S. (2019f). Formirovanie u budushchih ekonomistov pravovoj kompetentnosti. Vestnik Kazahskogo gumanitarno-yuridicheskogo innovacionnogo universiteta, № 1 (41), 66–71.
Shapran, Yu. (2012). Pedahohichne modeliuvannia u protsesi formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia biolohii. Ridna shkola, № 12 (hruden), 39–42.
Shennon, R. (1987). Imitacionnoe modelirovanie sistem – iskusstvo i nauka. Moskva: Mir.
Teplytska, A. (2015). Model i modeliuvannia v profesiinii osviti maibutnikh uchyteliv. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 6 (69), 181–192.
Vasazhenko, N. (2018). Formuvannia bazovykh kompetentnostei fakhivtsiv z obliku ta administruvannia v protsesi profesiinoi pidhotovky. (Dys. kand. ped. nauk). Vinnytskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet, Vinnytsia.
Vlasiuk, I. (2015). Formuvannia profesiino-terminolohichnoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv ekonomiky v protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin. (Dys. kand. ped. nauk). Vinnytskyi derzhavnyi universytet imeni Mykhaila Kotsiubynskoho, Vinnytsia.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 207