Методичні аспекти навчання дискретної математики майбутніх фахівців з інформаційних технологій
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-2-145-152Ключові слова:
методика викладання, технічний університет, дискретна математика, теорія множин, булева алгебра, комбінаторика, теорія графів, логіко-алгоритмічний тип мислення, системно-комбінаторний тип мисленняАнотація
Стаття присвячена актуальним питанням викладання дискретної математики у ЗВТО. Розглядаються методичні особливості викладання основних розділів дискретної математики: теорії множин, булевої алгебри, комбінаторики, теорії графів для студентів ІТ-спеціальностей. Дискретна математика має важливе значення для формування у студентів взаємодоповнювальних типів мислення: системно-комбінаторного та логіко-алгоритмічного. У статті розглядаються конкретні задачі, які направлені на формування системно-комбінаторного типу мислення. Формуючи такий тип мислення у студентів, можна навчати їх знаходити рішення в нових, незнайомих обставинах. У статті досліджено, що логіко-алгоритмічний тип мислення безпосередньо пов’язаний з алгоритмічною складовою навчання. Розвиток такого типу мислення у студентів дає їм можливості швидкого виділення з комплексу умов раніше знайомих і, як наслідок, – знаходження оптимального розв’язку в конкретних обставинах.
Стаття може бути корисна викладачам, які працюють із майбутніми фахівцями в галузі інформаційних технологій.
Посилання
Bondarenko, Z. V., & Kyrylashchuk, S. A. (2015). Spivvidnoshennia mizh fundamentalnoiu i profesiinoiu spriamovanistiu navchannia vyshchoi matematyky maibutnikh inzheneriv. Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. Kirovohrad : RVV KDPU im. V.ºVinnichenka. Vyp. 8, ch. 2, 3–8.
Bondarenko, Z. V., & Kyrylashchuk, S. A. (2018a). Profesiina spriamovanist matematychnoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv. Tezy dopovidei International scientific conferences. Perspectives of modern scientific research. Lisbon : Pegasus Publishing Lisbon, Portugal. 143–145. Vziato z http://conferencii.com/ru/conferences.
Bondarenko, Z. V., & Kyrylashchuk, S. A. (2018b). Aspekty formuvannia matematychnoi ta informatychnoi kompetentnosti u maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii. Tezy dopovidei Mizhnar. nauk.-metod. Internet-konf. «Problemy vyshchoi matematychnoi osvity: vyklyky suchasnosti (2018)»: Vinnytsia: VNTU. Vziato z https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/pmovc/pmovc/paper/view/5659.
Kyrylashchuk, S. A. (2010). Pedahohichni umovy formuvannia inzhenernoho myslennia studentiv tekhnichnykh universytetiv u protsesi navchannia vyshchoi matematyky. (Dys. kand. ped. nauk). Vinnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet im. Mykhaila Kotsiubynskoho, Vinnytsia.
Kyrylashchuk, S. A., & Kyrylashchuk, T. H. (2015). Navchannia vyshchoi matematyky yak shliakh formuvannia matematychnykh kompetentnostei maibutnikh inzheneriv. Mizhnar. nauk.-prakt. konf. «Problemy ta perspektyvy fakhovoi pidhotovky vchytelia matematyky». Vinnytsia: VDPU.
Kyrylashchuk, S. A., & Bondarenko, Z. V. (2018a). Metodolohichni aspekty vykorystannia elektronnykh tablyts MS EXCEL pid chas vyvchennia okremykh tem matematychnoho analizu. Tezy dopovidei Mizhnar. nauk.-metod. Internet-konf. «Problemy vyshchoi matematychnoi osvity: vyklyky suchasnosti (2018)»: Vinnytsia: VNTU. Vziato z https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/pmovc/pmovc/paper/view/5658.
Sarancev, G. I. (2012). Metodika obucheniya matematike: metodologiya i teoriya: uchebnoe posobie dlya studentov bakalavriata vysshih uchebnyh zavedenij po napravleniyu «Pedagogicheskoe obrazovanie» (profil «Matematika»). Kazan: Centr innovacionnyh tekhnologij.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 493