Методичні аспекти навчання дискретної математики майбутніх фахівців з інформаційних технологій

Автор(и)

  • Злата Василівна Бондаренко Вінницький національний технічний університет
  • Світлана Анатоліївна Кирилащук Вінницький національний технічний університет
  • Тетяна Геннадіївна Кирилащук Донецький національний університет імені В. Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-2-145-152

Ключові слова:

методика викладання, технічний університет, дискретна математика, теорія множин, булева алгебра, комбінаторика, теорія графів, логіко-алгоритмічний тип мислення, системно-комбінаторний тип мислення

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням викладання дискретної математики у ЗВТО. Розглядаються методичні особливості викладання основних розділів дискретної математики: теорії множин, булевої алгебри, комбінаторики, теорії графів для студентів ІТ-спеціальностей. Дискретна математика має важливе значення для формування у студентів взаємодоповнювальних типів мислення: системно-комбінаторного та логіко-алгоритмічного. У статті розглядаються конкретні задачі, які направлені на формування системно-комбінаторного типу мислення. Формуючи такий тип мислення у студентів, можна навчати їх знаходити рішення в нових, незнайомих обставинах. У статті досліджено, що логіко-алгоритмічний тип мислення безпосередньо пов’язаний з алгоритмічною складовою навчання. Розвиток такого типу мислення у студентів дає їм можливості швидкого виділення з комплексу умов раніше знайомих і, як наслідок, – знаходження  оптимального розв’язку в конкретних обставинах.

Стаття може бути корисна викладачам, які працюють із майбутніми фахівцями в галузі інформаційних технологій.

Біографії авторів

Злата Василівна Бондаренко, Вінницький національний технічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри вищої математики

Світлана Анатоліївна Кирилащук, Вінницький національний технічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри вищої математики

Тетяна Геннадіївна Кирилащук, Донецький національний університет імені В. Стуса

студентка факультету математики та інформаційних технологій

Посилання

Bondarenko, Z. V., & Kyrylashchuk, S. A. (2015). Spivvidnoshennia mizh fundamentalnoiu i profesiinoiu spriamovanistiu navchannia vyshchoi matematyky maibutnikh inzheneriv. Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. Kirovohrad : RVV KDPU im. V.ºVinnichenka. Vyp. 8, ch. 2, 3–8.

Bondarenko, Z. V., & Kyrylashchuk, S. A. (2018a). Profesiina spriamovanist matematychnoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv. Tezy dopovidei International scientific conferences. Perspectives of modern scientific research. Lisbon : Pegasus Publishing Lisbon, Portugal. 143–145. Vziato z http://conferencii.com/ru/conferences.

Bondarenko, Z. V., & Kyrylashchuk, S. A. (2018b). Aspekty formuvannia matematychnoi ta informatychnoi kompetentnosti u maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii. Tezy dopovidei Mizhnar. nauk.-metod. Internet-konf. «Problemy vyshchoi matematychnoi osvity: vyklyky suchasnosti (2018)»: Vinnytsia: VNTU. Vziato z https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/pmovc/pmovc/paper/view/5659.

Kyrylashchuk, S. A. (2010). Pedahohichni umovy formuvannia inzhenernoho myslennia studentiv tekhnichnykh universytetiv u protsesi navchannia vyshchoi matematyky. (Dys. kand. ped. nauk). Vinnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet im. Mykhaila Kotsiubynskoho, Vinnytsia.

Kyrylashchuk, S. A., & Kyrylashchuk, T. H. (2015). Navchannia vyshchoi matematyky yak shliakh formuvannia matematychnykh kompetentnostei maibutnikh inzheneriv. Mizhnar. nauk.-prakt. konf. «Problemy ta perspektyvy fakhovoi pidhotovky vchytelia matematyky». Vinnytsia: VDPU.

Kyrylashchuk, S. A., & Bondarenko, Z. V. (2018a). Metodolohichni aspekty vykorystannia elektronnykh tablyts MS EXCEL pid chas vyvchennia okremykh tem matematychnoho analizu. Tezy dopovidei Mizhnar. nauk.-metod. Internet-konf. «Problemy vyshchoi matematychnoi osvity: vyklyky suchasnosti (2018)»: Vinnytsia: VNTU. Vziato z https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/pmovc/pmovc/paper/view/5658.

Sarancev, G. I. (2012). Metodika obucheniya matematike: metodologiya i teoriya: uchebnoe posobie dlya studentov bakalavriata vysshih uchebnyh zavedenij po napravleniyu «Pedagogicheskoe obrazovanie» (profil «Matematika»). Kazan: Centr innovacionnyh tekhnologij.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 445

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

[1]
З. В. Бондаренко, С. А. Кирилащук, і Т. Г. Кирилащук, «Методичні аспекти навчання дискретної математики майбутніх фахівців з інформаційних технологій», ПедБез, вип. 3, вип. 2, с. 145–152, Груд 2018.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.