СТАН СФОРМОВАНОСТІ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-МАШИНОБУДІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2017-2-2-35-44Ключові слова:
інженер-машинобудівник, констатувальний експеримент, критерії, математична компетентність, показники, предметна мотиваціяАнотація
В статті проаналізовано стан сформованості математичної компетентності майбутніх інженерів-машинобудівників. В процесі констатувального етапу педагогічного експерименту, на діагностично-актуалізаційному етапі формування математичної компетентності здійснено апробацію критеріїв сформовано-сті математичної компетентності, з’ясовано, що саме предметна мотивація та предметна адаптація лежать в основі мотиваційно-діяльнісного компоненту математичної компетентності. З урахуванням визначених критеріїв і показників було розроблено методики сформованості математичної компетентності майбутніх інженерів. Визначено, що уміння студентів застосовувати набуті знання у процесі розв’язування стандартних і нестандартних завдань; знаходити варіативні способи використання знань; уміння комбінувати новий спосіб діяльності з уже відомих будуть ускладнюватись низьким рівнем шкільної підготовки, крім того, висока інформативність курсу вищої математики також, накладає свій відбиток на процес формування математичної компетентності. Автором визначені рангова та кількісна оцінки: сформованості гнучкості знань з математич-них дисциплін (умінь самостійного розв’язування задач різного характеру), вміння самостійно обирати матема-тичну технологію розв’язування різних класів задач, оцінка дієвості та мобільності математичних знань. Наве-дено результати констатувального зрізу сформованості математичної компетентності за визначеними критеріями.
Посилання
2. Хом’юк В. В. Критерії, показники та рівні оцінювання сформованості складових математичної компетентності майбутніх інженерів / В. В. Хом’юк // International scientific professional periodical journal «THE UNITY OF SCIENCE» / publishing office Friedrichstrabe 10 – Vienna – Austria, 2015. – P. 29–31.
3. Хом’юк В. В. Предметна мотивація як засіб забезпечення математичної компетентності / В. В. Хом’юк // Су-часні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, про-блеми : зб. наук. пр. – Вип. 38. ; редкол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. – Київ-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2014. – С. 459–464.
4. Хом’юк В. В. Мотив як умова формування математичної компетентності майбутніх інженерів / В. В. Хом’юк // Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін : матеріали міжнародної науково-практичної конференції, том 1 (Суми, 4-5 березня 2014 року). – Суми : Вид-во СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014. – С. 301–304.
5. Хом’юк В. В. Моніторинг математичних здібностей студентів-першокурсників технічного внз / В. В. Хом’юк // Тези доповідей ХІ Міжнародної науково-практичної конференції «Військова освіта і наука: сьогодення та майбутнє» [Текст] ; за заг. редакцією В. В. Балабіна. — К. : ВІКНУ, 2015. – С. 82.
6. Хом’юк В. В. Розвиваючі логічні завдання з вищої математики як інструмент реалізації моніторингу навчаль-них досягнень майбутніх інженерів / В. В. Хом’юк, І. В. Хом’юк // Теоретико-методичні основи розвитку освіти і управ-ління навчальними закладами : матеріали І Всеукраїнської науково-методичної веб-конференції (23 грудня 2015 року, м. Херсон) : в 2 ч. / за ред. Кузьменка В. В., Слюсаренко Н. В. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної осві-ти», 2015. – Ч. ІІ. – С. 169–173.
7. Манько В. М. Дидактичні умови формування у студентів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін. // Соціалізація особистості : зб. наук. пр. Національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова. – К. : Логос, 2000. – Вип. 2. – С. 153–161.
8. Хом’юк В. В. Шкільна математична освіта в Україні та за кордоном в контексті формування математичної компетентності майбутніх інженерів / В. В. Хом’юк // Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка ; за заг. ред. Ломаковича А. М., Бенери В. Є. – Кременець : ВЦ КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2017. – Вип. 8. – С.183–191.
9. Хом’юк В. В. Оцінювання рівня сформованості операційно-технологічного компоненту математичної компе-тентності майбутнього інженера / В. В. Хом’юк // Засоби і технології сучасного навчального середовища: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, м. Кіровоград, 27-28 травня 2016 р. / Відповідальний редактор: С.П.Величко – Кіровоград : ПП «Ексклюзив-Систем», 2016. – С. 59–61.
REFERENCES
1. Boev O. Tendentsyy matematycheskoi podhotovky ynzhenerov / O. Boev, O. Ymas // Vыsshee obrazovanye v Rossyy. – 2005. – № 4. – S. 15–22.
2. Khomiuk V. V. Kryterii, pokaznyky ta rivni otsiniuvannia sformovanosti skladovykh matematychnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv / V. V. Khomiuk // International scientific professional periodical journal «THE UNITY OF SCIENCE» / publishing office Friedrichstrabe 10 – Vienna – Austria, 2015. – P. 29–31.
3. Khomiuk V. V. Predmetna motyvatsiia yak zasib zabezpechennia matematychnoi kompetentnosti / V.V. Khomiuk // Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problem ; zb. nauk. pr. – Vyp. 38. ; redkol. I. A. Ziaziun (holova) ta in. – Kyiv-Vinnytsia : TOV firma «Planer», 2014. – S. 459–464.
4. Khomiuk V. V. Motyv yak umova formuvannia matematychnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv / V. V. Khomiuk // Innovatsiinyi rozvytok vyshchoi osvity : hlobalnyi ta natsionalnyi vymiry zmin : materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, tom 1 (Sumy, 4-5 bereznia 2014 roku). Tom 1. – Sumy : Vyd-vo SumDPU im. A. S. Makarenka, 2014. – S. 301–304.
5. Khomiuk V. V. Monitorynh matematychnykh zdibnostei studentiv-pershokursnykiv tekhnichnoho vnz V. V. Khomiuk // Tezy dopovidei ХI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Viiskova osvita i nauka: sohodennia ta maibutnie» [Tekst] ; za zah. redaktsiieiu V. V. Balabina. — K. : VIKNU, 2015. – S. 82.
6. Khomiuk V. V. Rozvyvaiuchi lohichni zavdannia z vyshchoi matematyky yak instrument realizatsii monitorynhu navchalnykh dosiahnen maibutnikh inzheneriv / V. V. Khomiuk, I. V. Khomiuk // Teoretyko-metodychni osnovy rozvytku osvity i upravlinnia navchalnymy zakladamy : materialy I Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi veb-konferentsii (23 hrudnia 2015 roku, m. Kherson) : v 2 ch. ; za red. Kuzmenka V. V., Sliusarenko N. V. – Kherson : KVNZ «Khersonska akademiia neperervnoi osvity», 2015. – Ch. II. – S. 169–173.
7. Manko V. M. Dydaktychni umovy formuvannia u studentiv profesiino-piznavalnoho interesu do spetsialnykh dystsyplin. // Sotsializatsiia osobystosti : zb. nauk. pr. Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M. Drahomanova. – K. : Lohos, 2000. – Vyp. 2. – S. 153–161.
8. Khomiuk V. V. Shkilna matematychna osvita v Ukraini ta za kordonom v konteksti formuvannia matematychnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv. / V. V. Khomiuk // Naukovyi visnyk Kremenetskoi oblasnoi humanitarno-pedahohichnoi akademii im. Tarasa Shevchenka. Seriia: Pedahohika ; za zah. red. Lomakovycha A. M., Benery V. Ie. – Kremenets : VTs KOHPA im. Tarasa Shevchenka, 2017. – Vyp. 8. – S. 183–191.
9. Khomiuk V. V. Otsiniuvannia rivnia sformovanosti operatsiino-tekhnolohichnoho komponentu matematychnoi kompetentnosti maibutnoho inzhenera / V. V. Khomiuk // Zasoby i tekhnolohii suchasnoho navchalnoho seredovyshcha: Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, m. Kirovohrad, 27-28 travnia 2016 r. / Vidpovidalnyi redaktor: S.P.Velychko – Kirovohrad : PP «Ekskliuzyv-System», 2016. – S. 59–61.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 355