РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТІВ ЦИКЛУ ОХОРОНИ ПРАЦІ У ВИЩІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2017-2-1-12-20Ключові слова:
програмні засоби, охорона праці, галузь, вища освіта, інформаційні технології, комп’ютерна навчальна системаАнотація
Побудова в Україні інформаційного суспільства знань вимагає реалізації в усіх сферах, зокрема в вищій освіті інформаційно-комунікаційних технологій. Важливе місце у зазначеному процесі належить розвитку у студентів здібностей, логічного і алгоритмічного мислення, що актуалізує питання формування належного рівня знань, у тому числі це стосується ефективного засвоєння фундаментальних дисциплін, особливо тих, які пов’язані із забезпеченням їхньої безпеки на виробництві і в побуті.
Метою статті є дослідження використання в педагогічному процесі сучасних програмних засобів і продуктів, які сприяють формуванню компетентності з безпеки життєдіяльності.
Актуалізована проблема застосування в навчальному процесі програмних засобів, що підвищує ефективність освітнього процесу. Проаналізовані основні принципи реалізації програмних засобів та їх особливості, які формують конкурентоспроможність випускників вищих навчальних закладів, у тому числі сприяють підвищенню їх загального рівня промислової безпеки. Згруповані основні програмні засоби, які нині активно використовуються в процесі навчання та оцінки рівня знань працівників, що можуть бути ефективно використані при підготовці студентів при вивченні дисциплін циклу охорона праці в ВНЗ. Запропоновано в ВНЗ при вивченні дисциплін «Основи охорони праці» і «Цивільний захист та охорона праці в галузі (за професійним спрямуванням) застосовувати автоматизовану комп’ютерну навчальну систему «Охорона праці».
Посилання
2. Сучасний стан охорони праці в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://profspilka.kiev.ua/publikacii/novyny/4186-suchasniy-stan-ohoroni-prac-v-ukrayin.html.
3. Кобилянський О. В. Теоретико-методологічні основи навчання безпеки життєдіяльності студентів економічних спеціальностей у вищих навчальних закладах : монографія / Кобилянський О. В. – Вінниця : ВНТУ, 2012. – 590 с.
4. Глінчук Ю. О. Аспекти охорони праці при використанні інформаційних технологій у освітньому середовищі /
Ю. О. Глінчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – 2014. – Вип. 8. – С. 34−37 с.
5. Постанова Верховної Ради України «Про рекомендації парламентських слухань на тему: «Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/1073-19.
6. Словінська Ю. А. Порівняльна характеристика педагогічних програмних засобів навчання у вищій школі /
Ю. А. Словінська, А. Ц. Франовський, С. В. Михайленко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. – 2016. − № 1. – С. 44−50.
7. Жалдак М. І. Оцінювання якості програмних засобів навчального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів : моногр. / Жалдак М. І., Шишкіна М. П., Лапінський В. В. / За ред. М. І. Жалдака. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 132 с.
8. Бурдак О. О. Використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання в освітньому процесі вищої школи / О. О. Бурдак // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти. – 2012. – Вип. 30/31. – С. 307–315.
9. Тимофеева С. С. Информационные технологии в сфере безопасности: конспект лекций для магистрантов, обучающихся по направлению 20.04.01 «Техносферная безопасность», профиля подготовки: «Народосбережение. Управление профессиональными, аварийными и экологическими рисками» квалификации «магистр» [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.istu.edu/docs/education/faculty/institute_entrails/bjd/magistr/011.pdf.
10. Майборода Л. А. Методика застосування інформаційно-комунікаційних технологій у діяльності педагога професійного навчання (на прикладі професій галузі зв’язку) : методичні рекомендації / Майборода Л. А. – К. : ФО-П Поліщук О. В., 2012. – 104 с.
REFERENCES
1. Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby Ukrainy z pytan pratsi. Operatyvna informatsiia [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://dsp.gov.ua/.
2. Suchasnyi stan okhorony pratsi v Ukraini [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://profspilka.kiev.ua/publikacii/novyny/4186-suchasniy-stan-ohoroni-prac-v-ukrayin.html/.
3. Kobylianskyi O. V. Teoretyko-metodolohichni osnovy navchannia bezpeky zhyttiediialnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei u vyshchykh navchalnykh zakladakh : monohrafiia / Kobylianskyi O. V. – Vinnytsia : VNTU, 2012. – 590 s.
4. Hlinchuk Iu. O. Aspekty okhorony pratsi pry vykorystanni informatsiinykh tekhnolohii u osvitnomu seredovyshchi / Iu. O. Hlin¬chuk // Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity. – 2014. – Vyp. 8. – S. 34−37 s.
5. Postanova Verkhovnoi Rady Ukrainy «Pro rekomendatsii parlamentskykh slukhan na temu: «Reformy haluzi informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii ta rozvytok informatsiinoho prostoru Ukrainy» [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/1073-19/.
6. Slovinska Iu. A. Porivnialna kharakterystyka pedahohichnykh prohramnykh zasobiv navchannia u vyshchii shkoli /
Iu. A. Slovinska, A. Ts. Franovskyi, S. V. Mykhailenko // Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. Volodymyra Hnatiuka. – 2016. − № 1. – S. 44−50.
7. Zhaldak M. I. Otsiniuvannia yakosti prohramnykh zasobiv navchalnoho pryznachennia dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv : monohr. / Zhaldak M. I., Shyshkina M. P., Lapinskyi V. V. / Za red. M. I. Zhaldaka. – K. : Pedahohichna dumka, 2012. – 132 s.
8. Burdak O. O. Vykorystannia komp’iuterno-oriientovanykh zasobiv navchannia v osvitnomu protsesi vyshchoi shkoly / O. O. Bur¬dak // Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity. – 2012. – Vyp. 30/31. – S. 307–315.
9. Timofeeva S. S. Informatsionnyie tehnologii v sfere bezopasnosti: konspekt lektsiy dlya magistrantov, obuchayuschihsya po napravleniyu 20.04.01 «Tehnosfernaya bezopasnost», profilya podgotovki: «Narodosberezhenie. Upravlenie professionalnyimi, avariynyimi i ekologicheskimi riskami» kvalifikatsii «magistr» [Elektronnyiy resurs]. – Rezhim dostupa : http://www.istu.edu/docs/education /faculty/institute_entrails/bjd/magistr/011.pdf.
10. Maiboroda L. A. Metodyka zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u diialnosti pedahoha profesiinoho navchannia (na prykladi profesii haluzi zv’iazku) : metodychni rekomendatsii / Maiboroda L. A. – K. : FO-P Polishchuk O. V., 2012. –
104 s.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 392