MODERN APPROACHES FOR CONTENT DESIGN OF PROFESSIONAL TRAINING OF ENGINEERS-MECHANICS IN MODERN EDUCATIONAL UNIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2017-2-1-21-27Keywords:
technical education content, level of understanding content of technical education, agrarian universities, professional training of mechanical engineering, educational environmentAbstract
There have been analyzed the requirements of modern engineering training in universities of agrarian profile. The necessity of updating the traditional content of professional training of future engineers of agrarian profile has been underlined, taking into account modern ideas about development of regions, changes in connection with a world economic crisis, adaptation to European educational space and participation of agrarian universities in the international programs of educational agrarian establishments,and influence of information technologies on educational activity.
The features of modern university infomedias have been exposed. The structure of infomedia of the Vinnytsia National Agrarian University has been described in the paper.
References
2. Джеджула О. М. Сучасні освітні технології у професійній підготовці фахівців аграрного профілю: колективна монографія викладачів Вінницького національного аграрного університету та технологічно-промислового коледжу ВНАУ / За ред. О. М. Джеджули. – Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2015. – 214 с.
3. Колесникова И. А. Педагогическое проектирование : учеб. пособие для высш. учеб. заведений / И. А. Колесникова, М. П. Горчакова-Сибирская ; под ред. И. А. Колесниковой. – М. : Издат. центр «Академия», 2005. – 288 с.
4. Мойсеюк Н. С. Педагогіка : навчальний посібник / Мойсеюк Н. С. – [3-тє вид.]. – 2004. – 350 с.
5. Новиков А. М. Методология образования / Новиков А. М. – М. : Эвгес, 2002. – 320 с.
6. Осипов П. Инженер как педагог, воспитатель / П. Осипов // Высшее образование в России. – 2008. – № 6. – С. 43–45.
7. Педагогіка в запитаннях і відповідях : навчальний посібник / Л. В. Кондрашова, О. А. Пермяков, Н. І. Зеленкова, Г. Ю. Лаврешина. – К. : Знання, 2006. – 252 с.
REFERENCES
1. Andreev A. Gumanitarnaya pedagogika v vyisshey shkole / A. Andreev // Vyisshee obrazovanie
v Rossii. – 2008. – № 6. – S. 119–127.
2. Dzhedzhula O. M. Suchasni osvitni tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi fakhivtsiv ahrarnoho profiliu: kolektyvna monohrafiia vykladachiv Vinnytskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu ta tekhnolohichno-promyslovoho koledzhu VNAU / Za red. O. M. Dzhedzhuly. – Vinnytsia : TOV «Nilan-LTD», 2015. – 214 s.
3. Kolesnikova I. A. Pedagogicheskoe proektirovanie : ucheb. posobie dlya vyissh. ucheb. zavedeniy / I. A. Kolesnikova, M. P. Gorchakova-Sibirskaya ; pod red. I. A. Kolesnikovoy. – M. : Izdat. tsentr «Akademiya», 2005. – 288 s.
4. Moiseiuk N. S. Pedahohika : navchalnyi posibnyk / Moiseiuk N. S. – [3-tie vyd.]. – 2004. – 350 s.
5. Novikov A. M. Metodologiya obrazovaniya / Novikov A. M. – M. : Evges, 2002. – 320 s.
6. Osipov P. Inzhener kak pedagog, vospitatel / P. Osipov // Vyisshee obrazovanie v Rossii. – 2008. – № 6. –
S. 43–45.
7. Pedahohika v zapytanniakh i vidpovidiakh : navchalnyi posibnyk / L. V. Kondrashova, O. A. Permiakov,
N. I. Zelenkova, H. Iu. Lavreshyna. – K. : Znannia, 2006. – 252 s.
Downloads
-
pdf (Українська)
Downloads: 746