Розробка електронної системи моніторингу успішності студентів у закладах вищої медичної освіти

Автор(и)

  • Юрій Гумінський Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова
  • Анатолій Кулик Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова
  • Борис Коваль Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова

DOI:

https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-2-110-119

Ключові слова:

електронний журнал, навчальний процес, системний підхід, ; ієрархічна система, конфліктні ситуації, порядок доступу

Анотація

Під час підготовки майбутніх фахівців-медиків у закладах вищої освіти, зокрема у Вінницькому національному медичному університеті ім. М. І. Пирогова, виникають проблеми з вільним доступом до системи фіксації результатів їх навчання. Проблема посилюється особливостями організації навчального процесу в медичному навчальному закладі, коли більша частина навчальних занять проводиться викладачами-практиками у лікувальних закладах, що ускладнює процес передачі інформації про успішність студентів у деканати. Тому батьки як замовники освітянських послуг для своїх дітей часто дізнаються про негативні результати їх навчання вже після підписання наказу про відрахування, коли змінити будь-що неможливо. Особливо гострою ця проблема є для студентів молодших курсів. При цьому ще й виникають конфліктні ситуації між деканом і його заступниками, з одного боку, та батьками й студентами – з іншого. Ця ситуація потребує розробки електронної системи моніторингу успішності з вільним доступом до неї студентів і посадових осіб, з урахуванням чинного законодавства щодо конфіденційності особистої інформації.

Для побудови будь-якої системи необхідно чітко визначити її клас, сформулювати мету та накласти певні обмеження на функціонування. Метою створення електронного журналу є самоконтроль студента за власною успішністю щодо поточних дисциплін, які ним вивчаються, а також контроль за успішністю посадовими особами згідно з підпорядкуванням і функціональними обов’язками. Проаналізовано особливості побудови навчального процесу та сформульовані основні вимоги до побудови електронної системи моніторингу успішності студентів з урахуванням чинного законодавства щодо конфіденційності особистої інформації, згідно з особливостями організації навчального процесу у ВНМУ ім. М. І. Пирогова та вимогами системного підходу. Розроблено електронну систему моніторингу успішності студентів з доступом до неї студентів та посадових осіб з чітким визначенням прав згідно з вимогами ієрархічності системи. Досвід використання електронної системи моніторингу успішності показує, що студент може оцінити власну успішність за дисциплінами, які він вивчає, та скорегувати зусилля щодо виправлення ситуації у разі потреби. Крім цього, не виникають передумови для спірних і конфліктних ситуацій, що сприяє створенню атмосфери довіри у закладі вищої медичної освіти.

Біографії авторів

Юрій Гумінський, Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова

доктор медичних наук, професор, перший проректор з науково-педагогічної (навчальної) роботи

Анатолій Кулик, Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова

доктор технічних наук, професор, зав. кафедри біофізики, інформатики та медапаратури

Борис Коваль, Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова

старший викладач кафедри біофізики, інформатики та медапаратури

Посилання

Apolov, O. G. (2012). Teoriya sistem i sistemnyj analiz. Ufa: SBIS.

Bezpalko, V. P., & Tatur, Yu. G. (1989). Sistemno-metodicheskoe obespechenie uchebno-vospitatelnogo processa podgotovki specialistov. Moskva: Vysshaya shkola.

Chermit, K. D., & Levchenko, V. G. (2001). Vysshee obrazovanie: realii i perspektivy. Majkop : Red.-izd. otd. Adygejskogo gos. u-ta.

Gajdes, M. A. (2005). Obshchaya teoriya sistem (sistemy i sistemnyj analiz). Globus-Press.

Gorlushkina, N. N. (2016). Sistemnyj analiz i modelirovanie informacionnyh processov i sistem. SPb: Universitet ITMO.

Gumіnskij, Yu. J., Kulik, A. Ya., Koval, B. F., & Alієv, E. І. (2017). Kompyuterna programa «Elektronnij zhurnal». Svіdoctvo pro reєstracіyu avtors'kogo prava na tvіr № 70292.

Mekhonceva, D. M. (1998). Nauchnoe obosnovanie teorii vospitaniya kak upravleniya formirovaniem lichnosti. Krasnoyarsk: KGTU.

Novoselcev, V. I. (2003). Sistemnyj analiz: sovremennye koncepcii. Voronezh: Kvarta.

Rakitov, A. I., Bondyaev, D. A., Romanov, I. B., Egerev, S. V., & Shcherbakov, A. Yu. (2009). Sistemnyj Analiz i analiticheskie issledovaniya: rukovodstvo dlya professionalnyh analitikov. Moskva: OOO «Altmenda».

Sadovskij, V. N. (1974). Osnovaniya obshchej teorii sistem. Moskva: Nauka.

Slavin, M. B. (1989). Metody sistemnogo analiza v medicinskih issledovaniyah. Moskva: Medicina.

Slastenin, V. A., Isaev, I. F., & Shiyanov, E. N. (2002). Pedagogika: ucheb. posob. dlya stud. vyssh. ucheb. zaved. Moskva: Akademiya.

Yakunin, V. A. (1998). Pedagogicheskaya psihologiya: ucheb. posob. SPb.: Polius.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 542

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

[1]
Ю. Гумінський, А. Кулик, і Б. Коваль, «Розробка електронної системи моніторингу успішності студентів у закладах вищої медичної освіти», ПедБез, вип. 3, вип. 2, с. 110–119, Груд 2018.

Номер

Розділ

Статті

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.