Особливості навчання майбутніх технічних фахівців розв’язанню прикладних задач методами нарисної геометрії

  • Олена Джеджула Вінницький національний аграрний університет
Ключові слова: нарисна геометрія, прикладні задачі, професійна компетентність технічного фахівця, просторова уява

Анотація

У статті розкривається потенціал нарисної геометрії для розв’язання майбутніми технічними фахівцями прикладних задач. Проведене анкетування студентів виявило, що професійна орієнтація нарисної геометрії є одним з домінуючих мотивів до її вивчення. На основі аналізу навчальної літератури зроблено висновок про недостатню кількість прикладних задач для формування мотивації до вивчення нарисної геометрії. Визначено причини недостатнього використання прикладних задач у процесі навчання нарисної геометрії. З’ясовано, що особливості створення комплексу прикладних задач з нарисної геометрії пов’язані з відсутністю у студентів перших курсів відповідних професійних знань та розвиненої просторової уяви. Сформульовано загальні вимоги до прикладних задач з нарисної геометрії. Інформаційні технології суттєво змінюють застосування засобів нарисної геометрії для розв’язання прикладних задач. Запропоновано дидактичні принципи, які корелюють з загальними підходами до створення прикладних задач.

Біографія автора

Олена Джеджула, Вінницький національний аграрний університет

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри математики, фізики та комп’ютерних технологій

Посилання

Kovalenko S. (2010). Hrafichna pidhotovka maybutnikh inzheneriv-budivelʹnykiv u lohitsi kompetentnisnoho pidkhodu. Molodʹ i rynok, 11, 127–132.

Kozak YU.YU.(2016). Hrafichna kompetentnistʹ yak skladova profesiynoyi pidhotovky maybutnikh inzheneriv-pedahohiv kompʺyuternoho profilyu. Ternopilʹ: TNPU.

Kozyar M. M. (2008). Formuvannya hrafichnoyi kompetentnosti studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalʹnykh zakladiv osvity zasobamy kompʺyuternykh tekhnolohiy . Rivne : NUVHP.

Lahunova M. V. (2002). Teoryya y praktyka formyrovanyya hrafycheskoy kulʹtury v vysshem tekhnycheskom uchebnom zavedenyy. (Avtoref. dys. dokt. ped. nauk). Novhorodskyy hosudarstvennyy pedahohycheskyy ynstytut, Novhorod..

Oliferenko T. O.(2015). Formuvannya hrafichnoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv tekhnolohiy: Vyznachennya strukturnykh komponentiv Naukovyy chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, 52, 181-188.

Ozhha M. M. (2017). Problemy hrafichnoyi pidhotovky maybutnikh inzheneriv-pedahohiv u naukovykh doslidzhennyakh. Vinnytsya:VNAU.

Potiyenko V. O. & Doroshenko YU.O. (2012) Zyasuvannya sutnosti ponyattya «khudozhnʹo-hrafichna kulʹtura». Trudova pidhotovka v suchasniy shkoli, 11(103), 26–30.

Raykovsʹka H. O. (2011). Teoretyko-metodychni zasady hrafichnoyi pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv tekhnichnykh spetsialʹnostey zasobamy informatsiynykh tekhnolohiy. (Avtoref. dys. d. ped. nauk). Kyyiv: NPU im. M.P.Drahomanova.

Satskov N. YA. (2018) Prakseolohycheskyy podkhod v formyrovanyy cheloveka novoho obshchestva. Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya, dosvid, problemy, 50, 245.

Опубліковано
2018-12-26
Як цитувати
[1]
О. Джеджула, Особливості навчання майбутніх технічних фахівців розв’язанню прикладних задач методами нарисної геометрії, ПБ, vol 3, № 2, с. 89-94, Груд 2018.
Розділ
Статті